mia83 Skrevet 27. august 2010 #1061 Del Skrevet 27. august 2010 Hiver meg på og sier at du er kuul på håret! Og du burde absolutt få komplimenter!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 27. august 2010 #1062 Del Skrevet 27. august 2010 Hiver meg på og sier at du er kuul på håret! Og du burde absolutt få komplimenter!! jeg elsker håret :rødme: så søt du er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 27. august 2010 #1063 Del Skrevet 27. august 2010 Jeg er helt enig med deg. Det er kvinner som forventer mest av kvinner, ikke menn. Min mann forventer mye mindre av meg enn jeg selv gjør En annen ting jeg har merket meg er at de som oftest hiver ut ting som det du skreiv her, er oftere de som har "mislyktes" i andre kvinners øyne. De føler denne typen uttalelser er et forsvar, men egentlig så ødelegger de bare mer for seg selv. ja når du sier det så er det faktisk sånn har aldri tenkt over det engang jeg. utrolig tragisk i grunn, alt det vi gjør med oss selv pga konkuranse mellom hverandre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 27. august 2010 #1064 Del Skrevet 27. august 2010 jeg elsker håret :rødme: så søt du er Sier bare min oppriktige mening jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 28. august 2010 #1065 Del Skrevet 28. august 2010 linkinga funker ikke... ja det er kanskje litt rar? :klø: jeg vet ikke, jeg har i grunn aldri opplevd å få komplimanger for utsende mitt utenom familien. eller en gang, søstera til vennina mi synes vist at jeg var pen. men det fikk jeg ikke vite før ett år etterpå. og selv da var vennina mi nesten mørkegrønn av sjalusi, siden det var ho si søster. og da skulle ho ikke si sånt om andre ja jeg prøver. er nok mye det at det har vært mye stress nå i begynnelsen. og jeg takler ikke så godt stress. men kjennes ut som det en litt lettere periode denne gangen jeg har to låser på den, og har den inni i gangen når jeg er hjemme klokka ser sånn ut: http://www.schmiemann.de/index.php?cat=WG1.05.01&lang=ENG&product=MSG-300C-1BER&sidSCHMIEMANN=4baa619eb3d70569e2c1fa379c8aa6d8 bare at den har svart rem Det er veldig rart, for du var jo en veldig pen jente Å k82 er kresen hadde ikke sagt det om jeg ikke syns det heller Stresset roer seg nok, men masse nytt på engang er sånt som jeg :dåne: av i alle fall. Ja, du må passe godt på den Så kul klokke en venninen jeg har på face har dette i profilen sin: Vi kvinner forventes å ha Rådyrøyne, bringebærmunn,eplekinn, ferskenhud, midje som en veps, pianofingrer, ben som et føll, holdning som en fullblods… Dessuten skal vi lukte som en blomstereng, spise som en mus, være trofast som en hund, være glad som en lerke, kjapp som en ilder, spennende som en tiger og kåt som en kanin…IKKE RART VI BLIR SLITNE !!! hun mener da altså at dette er det mannfolka forventer av oss kvinner(hun skriver det direkte i komentarene). flere jenter har kommentert og er enige. jeg er ikke enig synes det er helt misforstått vei å si det på? det er jo vi kvinner som "forventer" det av hverandre og oss selv! jeg har i hvertfall aldri truffet en mann som hadde en stor drøm om å få en sånn dame? :klø: skjønner ikke hva som skjer med verden jeg Hmm, det krever jeg ikke Enig med dere som skrev at det er nok mer sånn som dere jenter konkurrerer om, eller der dere jenter selv legger lista da. Syns det høres ut som en sånn dååårlig "vits" som visse folk driver og sender rundt på sms og "haha, jammen det er sant, det kreves så mye av oss kvinner" K82 sine angående jenter er helt annerledes. Jeg styrer i alle fall bevisst unna alle som streber etter et sånn der "perfeksjonsideal" de har fra sex og singelliv eller en eller annen "Henne" artikkel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 28. august 2010 #1066 Del Skrevet 28. august 2010 Sier bare min oppriktige mening jeg! det pleier å være det beste det Det er veldig rart, for du var jo en veldig pen jente Å k82 er kresen hadde ikke sagt det om jeg ikke syns det heller Stresset roer seg nok, men masse nytt på engang er sånt som jeg :dåne: av i alle fall. Ja, du må passe godt på den Så kul klokke Hmm, det krever jeg ikke Enig med dere som skrev at det er nok mer sånn som dere jenter konkurrerer om, eller der dere jenter selv legger lista da. Syns det høres ut som en sånn dååårlig "vits" som visse folk driver og sender rundt på sms og "haha, jammen det er sant, det kreves så mye av oss kvinner" K82 sine angående jenter er helt annerledes. Jeg styrer i alle fall bevisst unna alle som streber etter et sånn der "perfeksjonsideal" de har fra sex og singelliv eller en eller annen "Henne" artikkel. jeg passer godt på sykkelen min, jeg har to låser til den og alt bra at du ikke er sånn k82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 28. august 2010 #1067 Del Skrevet 28. august 2010 dette er ett langt klageinnlegg, så for det er bare å hoppe over å lese det viss du ikke liker sånne innlegg jeg trengte bare en utblåsning... jeg føler det bor en sur vaskekjerring inni meg vi bor 4 stykker i samme leiighet. greit nok det, viss bare alle kunne ryddet og vasket etter seg! tre av oss er flinke til det. men hun siste, som også er den som er mest hjemme utenom meg er helt håpløs. kom hjem i stad, var sulten og skulle lage middag. men neida, før jeg kunne lage middag måtte jeg vaske både komfyren og veggen bak greit nok jeg komfyren fungerte selfølgelig, jeg kunne bare laget mat uten å gjøre noe med den. men det er ikke noe gøy når det er brun olje sprut iveralt, det er ekkelt (og bare sånn for å nevne det så er ikke dette første gangen det skjer. og heller ikke det eneste hun ikke klarer å vaske/rydde etter seg) jeg tenker at dette er greit når en bor alene, men vi bor 4 stykker i denne leiligheten. vi er hjemme på forskjellige tidspunkt, og jeg liker ikke å komme hjem til en rotete/skitten leilighet! i hvertfall ikke når dette var noe vi avtalte at ikke skulle skje med en gang vi flyttet inn her en annen ting jeg nesten føler meg grusomt slem på er at jeg overhodet IKKE er noens "vennekobler". jeg har hatt store problemer med å få venner i mange år. når jeg nå da endelig har muligheten til å være meg selv, og være sosial uten å bli "kjefta" på for det. da gidder jeg ikke ha ei "småjente" på slep. beklager men jeg er ikke mora di! (hun er ikke liten altså, hun er bare ett par år yngre enn meg. men vi er overhode ikke like på noen som helst måte. og jeg har mer enn nok med å bo med ho, vi går på samme skolen. men der vil jeg gjerne være i "fred". altså få mine egne venner og ikke drive å koble ho med alle mulige folk. jeg kjenner ingen der enda jeg heller! på fredag startet jeg og to andre det vi kaller for "grøtklubben" (vi skal ha grøt til lunsj vær fredag, de selger det på skolen da). jeg husker helt ærlig ikke hva disse to heter engang. men det kan så være, det er bare en morsom ting vi fant på når jeg kom hjem skrev jeg ett eller annet om det på facebook, som en morsomhet. det første ho jeg bor med er da å kommentere, om at jeg skulle sagt i fra, for hun hadde ingen å sitte med og ville være med i klubben! helt greit at hun ville være med i klubben. MEN det var over 300 nye studenter bare i år på den skolen. og hun kjenner ett par fra før der. så at hun ikke hadde noen å sitte med det tror jeg ikke på! hun kunne dessuten sittet med meg. hun gikk rett bak meg, og bordet var stort og hadde mange plasser ledige, også ved siden av meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 28. august 2010 #1068 Del Skrevet 28. august 2010 (endret) utblåsninger er lov! Så sykt irriterende med folk som ikke rydder opp etter seg da, sånn er bare kvalmt. Dårlig respekt også, når de vet at det tross alt er 3 andre som skal bruke de samme tingene osv. Ta det opp før du lar det gå for langt å eksploderer en dag da - lettere å være saklig å få gehør på sånt om en pakker det litt inn tror jeg Hmm.....så hard du var med hun jenta da Så sant personer ikke er grusomme og onde, så syns jeg noe av det viktigste som er, er å inkludere andre som f.eks. sitter alene/ikke kjenner noen, når en tross alt selv har funnet noen venner. Det koster jo så lite, å karma kan være en "bitch". Det er jo gjerne sånn en får flere venner også. Er hun ikke helt blåst så hadde hun sikkert satt veldig pris på det også, å en extra venninne tar man vel ingen skade av, selv om man er litt ulike. En god gjerning er det i alle fall, å da holder det egentlig med det, uvahengig av hva slags frukter man eventuelt måtte "høste" av den. Hadde ikke du syns det var kjekt om noen hadde gitt deg en "ustrakt hånd" når du ikke fikk venner, selv om de kanskje syns du var litt ulik dem? Kanskje tenkte de akkurat som du gjør nå "jeg har mine venner og min greie, why bother". Min mening da, men k82 er jo ganske rar Endret 28. august 2010 av kristian82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 29. august 2010 #1069 Del Skrevet 29. august 2010 utblåsninger er lov! Så sykt irriterende med folk som ikke rydder opp etter seg da, sånn er bare kvalmt. Dårlig respekt også, når de vet at det tross alt er 3 andre som skal bruke de samme tingene osv. Ta det opp før du lar det gå for langt å eksploderer en dag da - lettere å være saklig å få gehør på sånt om en pakker det litt inn tror jeg Hmm.....så hard du var med hun jenta da Så sant personer ikke er grusomme og onde, så syns jeg noe av det viktigste som er, er å inkludere andre som f.eks. sitter alene/ikke kjenner noen, når en tross alt selv har funnet noen venner. Det koster jo så lite, å karma kan være en "bitch". Det er jo gjerne sånn en får flere venner også. Er hun ikke helt blåst så hadde hun sikkert satt veldig pris på det også, å en extra venninne tar man vel ingen skade av, selv om man er litt ulike. En god gjerning er det i alle fall, å da holder det egentlig med det, uvahengig av hva slags frukter man eventuelt måtte "høste" av den. Hadde ikke du syns det var kjekt om noen hadde gitt deg en "ustrakt hånd" når du ikke fikk venner, selv om de kanskje syns du var litt ulik dem? Kanskje tenkte de akkurat som du gjør nå "jeg har mine venner og min greie, why bother". Min mening da, men k82 er jo ganske rar joda jeg er helt enig med deg men saken er at for det første så kjenner jeg ingen der. de jeg satt med på fredag var helt tilfeldige folk jeg ikke vet hvem er. for det andre så ble jeg veldig overrasket når hu ikke satte seg ned ved siden av meg? hadde liksom regna med det, når vi gikk bort til samme bord, og jeg spurte om det var ledig til oss der? og da blir jeg litt sur når hun åpenlyst klager på at hun ikke hadde noen å sitte med på facebook etterpå hun fikk jo tilbudet! og hun kan godt sitte med meg i lunsjen det er ikke det. men vi er veldig ulike. og hun er ganske klengete. hun har gitt utrykk for at hun ikke har noen venner her i oslo, men så har hun besøk hele tida bla annet :klø: litt sånn "det er synd på meg som er ny i byen" holdning. men det er da jeg også! men du har rett, jeg er kanskje litt krass med henne... unskyldningen min der er vel egentlig bare at jeg har sånne mennesker som synes synd på seg selv for de har 5 og ikke 50 venner etter to uker langt oppi halsen og vel så det liker ikke når folk klager over ting de åpentlyst ikke har noe problem med og når det gjelder rydding og vasking, vi har tatt det opp flere ganger på to uker. og snakka til to ganger allerede. kjenner jeg er litt lei nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 29. august 2010 #1070 Del Skrevet 29. august 2010 Skal hoppe over venneproblemet med hun dere bor sammen med, siden jeg ikke er flink til å håndtere sånne situasjoner selv Men vasking! For det første må dere forsikre dere om at hun faktisk skjønner hva som forventes av henne. Mange som nettopp flytter hjemmefra har ikke snøring, og trenger et spark i ræva for å skjønne det. Det funker ofte bra med lister over oppgaver, der alle signerer for å ha gjort det. Da ser hun kanskje hva dere andre gjør som ikke hun gjør. Dere må bli enige om hvilken standard dere vil ha på ryddighet, og om hun ikke kan følge det opp må dere være enige i at hun burde finne et annet sted å bo. Det er litt hardt og kaldt egentlig, men det sparer dere for unødig mye sur stemning og krangling. Jeg har bodd med folk som var veldig mye mer ryddige enn meg, og bodd et sted der jeg var den eneste som rydda. Ingen av delene funker i lengden, det blir bare krangel. De gangene jeg har bodd med folk som er relativt enige med meg i hvordan vi vil ha det rundt oss har det gått bra altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 29. august 2010 #1071 Del Skrevet 29. august 2010 Skal hoppe over venneproblemet med hun dere bor sammen med, siden jeg ikke er flink til å håndtere sånne situasjoner selv Men vasking! For det første må dere forsikre dere om at hun faktisk skjønner hva som forventes av henne. Mange som nettopp flytter hjemmefra har ikke snøring, og trenger et spark i ræva for å skjønne det. Det funker ofte bra med lister over oppgaver, der alle signerer for å ha gjort det. Da ser hun kanskje hva dere andre gjør som ikke hun gjør. Dere må bli enige om hvilken standard dere vil ha på ryddighet, og om hun ikke kan følge det opp må dere være enige i at hun burde finne et annet sted å bo. Det er litt hardt og kaldt egentlig, men det sparer dere for unødig mye sur stemning og krangling. Jeg har bodd med folk som var veldig mye mer ryddige enn meg, og bodd et sted der jeg var den eneste som rydda. Ingen av delene funker i lengden, det blir bare krangel. De gangene jeg har bodd med folk som er relativt enige med meg i hvordan vi vil ha det rundt oss har det gått bra altså hun har bodd hjemmefra i to år. vi satte oss ned de to første dagene og ble enige om vaksing osv. vi har ikke fått laget vaskeliste enda, men det kommer. så det er greit. problemet er at vi må be henne om å rydde etter at hun har laget middag f.eks. vi kan på en måte ikke lage lister som sier: rydde etter å ha laget middag, og ikke la det skitne stå på benken/bordet hele ettermiddagen. sette ting inn i oppvaskmaskinen i stedenfor å sette det i vasken og la det stå der til det begynner å lukte, og tetter vasken osv osv. det er de små tingene som er helt naturlige for meg å både gjøre hjemme og ellers, hun ikke gjør når vi må be henne om å rydde etter seg flere ganger på rad blir det litt slitsomt. hun er også av typen som tar ting veldig til seg, og blir skikkelig fornærma viss vi er litt "strenge" så jeg er litt skeptisk til å ta en "alvorsprat" med hun også... tenker at det kanskje går seg til etterhvert. og at hun skjønner at vi ikke synes det er noe gøy å be henne om å rydde etter seg.... hun snakker om at hun kanskje skal flytte til broren sin da, for han skal få seg ny leilighet. og hun hadde vist en avtale om å bo med han i utgangspunktet. kjenner litt at jeg håper at hun gjør det huff, føler meg som den sure sutrekjerringa ble bare så frustrert når jeg kom hjem etter en lang dag i går, og kjøkkenet ikke så ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahareth Skrevet 29. august 2010 #1072 Del Skrevet 29. august 2010 hun har bodd hjemmefra i to år. vi satte oss ned de to første dagene og ble enige om vaksing osv. vi har ikke fått laget vaskeliste enda, men det kommer. så det er greit. problemet er at vi må be henne om å rydde etter at hun har laget middag f.eks. vi kan på en måte ikke lage lister som sier: rydde etter å ha laget middag, og ikke la det skitne stå på benken/bordet hele ettermiddagen. sette ting inn i oppvaskmaskinen i stedenfor å sette det i vasken og la det stå der til det begynner å lukte, og tetter vasken osv osv. det er de små tingene som er helt naturlige for meg å både gjøre hjemme og ellers, hun ikke gjør når vi må be henne om å rydde etter seg flere ganger på rad blir det litt slitsomt. hun er også av typen som tar ting veldig til seg, og blir skikkelig fornærma viss vi er litt "strenge" så jeg er litt skeptisk til å ta en "alvorsprat" med hun også... tenker at det kanskje går seg til etterhvert. og at hun skjønner at vi ikke synes det er noe gøy å be henne om å rydde etter seg.... hun snakker om at hun kanskje skal flytte til broren sin da, for han skal få seg ny leilighet. og hun hadde vist en avtale om å bo med han i utgangspunktet. kjenner litt at jeg håper at hun gjør det huff, føler meg som den sure sutrekjerringa ble bare så frustrert når jeg kom hjem etter en lang dag i går, og kjøkkenet ikke så ut Dere må bare skrive det også på lista, ihvertfall inntil hun flytter til broren sin. Dere skal ikke måtte rydde etter henne, så enkelt er det. Hun er faktisk voksen og bør oppføre seg ihvertfall litt deretter. Om dere ikke skriver det på lista så må det ihvertfall tas opp muntlig sammen med resten av de dere bor med. Hvis dere allerede har tatt det opp med henne to ganger tror jeg ikke hun skjønner noe mer av seg selv... Har forresten en kollega som høres veldig lik ut, hun skjønner heller aldri helt hva vi prøver å forklare henne, og begynner gjerne å grine om vi snakker strengt til henne. Og hun er over 30! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 29. august 2010 #1073 Del Skrevet 29. august 2010 Dere må bare skrive det også på lista, ihvertfall inntil hun flytter til broren sin. Dere skal ikke måtte rydde etter henne, så enkelt er det. Hun er faktisk voksen og bør oppføre seg ihvertfall litt deretter. Om dere ikke skriver det på lista så må det ihvertfall tas opp muntlig sammen med resten av de dere bor med. Hvis dere allerede har tatt det opp med henne to ganger tror jeg ikke hun skjønner noe mer av seg selv... Har forresten en kollega som høres veldig lik ut, hun skjønner heller aldri helt hva vi prøver å forklare henne, og begynner gjerne å grine om vi snakker strengt til henne. Og hun er over 30! :dåne: finnes det folk som er over 30 og er sånn ja vi får ta en alvorsprat med henne viss hun ikke skjerper seg veldig snart. for dette går ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Katee Skrevet 29. august 2010 #1074 Del Skrevet 29. august 2010 Titter innom. Skal skrive mer siden. Må spise nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mia83 Skrevet 29. august 2010 #1075 Del Skrevet 29. august 2010 Sånt er forferdelig irriterende!!! Og det fungerer bare ikke på den måten i bofellesskap!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 29. august 2010 #1076 Del Skrevet 29. august 2010 Sånt er forferdelig irriterende!!! Og det fungerer bare ikke på den måten i bofellesskap!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 29. august 2010 #1077 Del Skrevet 29. august 2010 joda jeg er helt enig med deg men saken er at for det første så kjenner jeg ingen der. de jeg satt med på fredag var helt tilfeldige folk jeg ikke vet hvem er. for det andre så ble jeg veldig overrasket når hu ikke satte seg ned ved siden av meg? hadde liksom regna med det, når vi gikk bort til samme bord, og jeg spurte om det var ledig til oss der? og da blir jeg litt sur når hun åpenlyst klager på at hun ikke hadde noen å sitte med på facebook etterpå hun fikk jo tilbudet! og hun kan godt sitte med meg i lunsjen det er ikke det. men vi er veldig ulike. og hun er ganske klengete. hun har gitt utrykk for at hun ikke har noen venner her i oslo, men så har hun besøk hele tida bla annet :klø: litt sånn "det er synd på meg som er ny i byen" holdning. men det er da jeg også! men du har rett, jeg er kanskje litt krass med henne... unskyldningen min der er vel egentlig bare at jeg har sånne mennesker som synes synd på seg selv for de har 5 og ikke 50 venner etter to uker langt oppi halsen og vel så det liker ikke når folk klager over ting de åpentlyst ikke har noe problem med og når det gjelder rydding og vasking, vi har tatt det opp flere ganger på to uker. og snakka til to ganger allerede. kjenner jeg er litt lei nå... Det er jeg helt enig i! Folk som klager uten grunn, som du sier har 5 venner men fordi de ikke har 50 osv. det er uuuutrolig irriterende. Blir spes irritert om jeg føler at jeg har det "verre" Da syns jeg ikke synd på de lenger. K82 er ganske snill, men ikke mot alt av folk nei, å sånne ego folk som ikke ser at andre er i samme situasjon/ at det egentlig ikke er synd på de, men bare er mad oppmerksomhetssyke er paaaain. Jeg mente det ikke som noe råd altså - du må ikke høre på k82 på sånt - jeg bare tenkte høyt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 30. august 2010 #1078 Del Skrevet 30. august 2010 Det er jeg helt enig i! Folk som klager uten grunn, som du sier har 5 venner men fordi de ikke har 50 osv. det er uuuutrolig irriterende. Blir spes irritert om jeg føler at jeg har det "verre" Da syns jeg ikke synd på de lenger. K82 er ganske snill, men ikke mot alt av folk nei, å sånne ego folk som ikke ser at andre er i samme situasjon/ at det egentlig ikke er synd på de, men bare er mad oppmerksomhetssyke er paaaain. Jeg mente det ikke som noe råd altså - du må ikke høre på k82 på sånt - jeg bare tenkte høyt å tenke høyt kan være bra råd det av og til vettu føler absolutt ikke at jeg har det "verre" men blir irritert når hun holder på sånn som hun gjør likevell ihvertfall hun blir skikkelig fornærma på meg når jeg ikke synes synd på ho Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 30. august 2010 #1079 Del Skrevet 30. august 2010 å tenke høyt kan være bra råd det av og til vettu føler absolutt ikke at jeg har det "verre" men blir irritert når hun holder på sånn som hun gjør likevell ihvertfall hun blir skikkelig fornærma på meg når jeg ikke synes synd på ho Oki, hun høres spesiell ut ja. Å det er vel ikke helt vanlig heller, å legge sine "byrder" på en ukjent person (deg) som en knapt kjenner lissom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Twinklestar* Skrevet 31. august 2010 #1080 Del Skrevet 31. august 2010 Oki, hun høres spesiell ut ja. Å det er vel ikke helt vanlig heller, å legge sine "byrder" på en ukjent person (deg) som en knapt kjenner lissom. det er nok mer vanlig enn du tror blant jenter. har vært borti det en del ganger for å si det sånn men trodde kanskje at det var noe en vokste av seg etterhvert :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå