Gjest Gjest_Lesbisk_* Skrevet 28. februar 2010 #1 Del Skrevet 28. februar 2010 Hei! Jeg er en dame som er lesbisk, og som sliter med å tolke signaler som andre lesbiske gir (ja, om de i det hele tatt gir signaler da). Jeg har lyst til å få meg en kjæreste, men er fryktelig dårlig på å flørte, ta kontakt med jenter, og ikke minst lese signaler. For tiden har jeg et godt øye til en lesbisk bekjent av meg. Men jeg aner altså ikke om hun ser på meg som en potensiell venn eller som en kjæreste. Hva gjør jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 2. mars 2010 #2 Del Skrevet 2. mars 2010 Hei! Jeg er en dame som er lesbisk, og som sliter med å tolke signaler som andre lesbiske gir (ja, om de i det hele tatt gir signaler da). Jeg har lyst til å få meg en kjæreste, men er fryktelig dårlig på å flørte, ta kontakt med jenter, og ikke minst lese signaler. For tiden har jeg et godt øye til en lesbisk bekjent av meg. Men jeg aner altså ikke om hun ser på meg som en potensiell venn eller som en kjæreste. Hva gjør jeg? Legningen din er jo helt skjeiv og unaturlig . Så ikke det minste rart at de sliter med å finne " signaler " om at andre kvinner liker deg ... stort sett er det nok bare vennskapelig : ) Som hetrofil er det kjempelett , aldri noen tvil nesten om en mann liker deg . Så tydelige signaler . Ergo - like tydelige signaler bør du også få - før du antar at noen er intereserte ! Har selv blitt forulempet av en lesbisk på uteplass - og hun var mer tydelig enn noen mann noen gang har våget ... ta meg på rompa flere gang ...uten invitasjon . Mektig irriterende og kjente jeg ble aggresiv på henne . Men i ettertid tenker jeg mer : stakkars forvirrede kjerring . Er neppe enkelt å være henne . Skal du treffe lesbiske , du vet er også lesber - bør du jo vanke i " lesbe - miljøet " selv ! Da blir det vell enklere å finne damer som liker damer .Er vell derfor de skeive har dannet egne miljøer og fester for likesinnede . Og bra er det : ) lettelsens sukk ...he he Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 2. mars 2010 #3 Del Skrevet 2. mars 2010 Hvis du vet hun er lesbisk så kan du jo alltids spørre direkte om hun vil være med på en date eller noe? evt sende mld/facebook? Om det er en dame som du ikke vet om er lesbisk eller ikke, så er det ofte lurt å trå mer varsomt, siden endel av jentene der ute friker helt ut om en annen jente prøver seg.. Kanskje bli bedre kjent og lodde stemningen litt. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 2. mars 2010 #4 Del Skrevet 2. mars 2010 Legningen din er jo helt skjeiv og unaturlig . Så ikke det minste rart at de sliter med å finne " signaler " om at andre kvinner liker deg ... stort sett er det nok bare vennskapelig : ) Som hetrofil er det kjempelett , aldri noen tvil nesten om en mann liker deg . Så tydelige signaler . Ergo - like tydelige signaler bør du også få - før du antar at noen er intereserte ! Har selv blitt forulempet av en lesbisk på uteplass - og hun var mer tydelig enn noen mann noen gang har våget ... ta meg på rompa flere gang ...uten invitasjon . Mektig irriterende og kjente jeg ble aggresiv på henne . Men i ettertid tenker jeg mer : stakkars forvirrede kjerring . Er neppe enkelt å være henne . Skal du treffe lesbiske , du vet er også lesber - bør du jo vanke i " lesbe - miljøet " selv ! Da blir det vell enklere å finne damer som liker damer .Er vell derfor de skeive har dannet egne miljøer og fester for likesinnede . Og bra er det : ) lettelsens sukk ...he he Forøvrig vil jeg tilføye at å være homofil er naturlig, det forekommer til og med i dyreriket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hm. Skrevet 2. mars 2010 #5 Del Skrevet 2. mars 2010 Legningen din er jo helt skjeiv og unaturlig . Så ikke det minste rart at de sliter med å finne " signaler " om at andre kvinner liker deg ... stort sett er det nok bare vennskapelig : ) Som hetrofil er det kjempelett , aldri noen tvil nesten om en mann liker deg . Så tydelige signaler . Ergo - like tydelige signaler bør du også få - før du antar at noen er intereserte ! Har selv blitt forulempet av en lesbisk på uteplass - og hun var mer tydelig enn noen mann noen gang har våget ... ta meg på rompa flere gang ...uten invitasjon . Mektig irriterende og kjente jeg ble aggresiv på henne . Men i ettertid tenker jeg mer : stakkars forvirrede kjerring . Er neppe enkelt å være henne . Skal du treffe lesbiske , du vet er også lesber - bør du jo vanke i " lesbe - miljøet " selv ! Da blir det vell enklere å finne damer som liker damer .Er vell derfor de skeive har dannet egne miljøer og fester for likesinnede . Og bra er det : ) lettelsens sukk ...he he Du syns ikke det blir en smule feil å generalisere så voldsomt, kun fordi du har opplevd at en kvinne på byen tok på den skinnhellige ræva di? Det er ikke verre enn at direkte frastøtende menn gjør det, spør du meg, og jeg antar du ikke ser på alle menn som forvirrede stakkarer fordi de stryker over rompa di et par ganger. Jeg får faktisk lyst til å komme og ta deg på rompa når jeg leser den første setningen. Makan. Er det noe som er skjeivt her, så er det den trangsynte, patetiske tankegangen om at det er noe mer galt med homofile enn noe annet menneske, kun grunnet at de er homofil. Tilbake til spørsmålet til trådstarter. Jeg tror ikke det skader på noen måte å fortelle henne hvordan du føler det. Begynn forsiktig, og f.eks fortell henne at du tror du kanskje kunne tenkt deg noe mer enn vennskap, hvis det var gjensidig interesse for det, men at du samtidlig er glad i henne som venn (hvis du er det, selvfølgelig) og ikke vil ødelegge om det ikke er tilfelle. Eventuelt kan du jo hinte frampå om at du er interessert i å skaffe deg kjæreste, og spørre henne hva hun tenker om tema. Det trenger ikke nødvendigvis å handle direkte om at du ønsker det med henne, men du får i alle fall vite til dels hvordan det ligger an. Nå babler jeg egentlig bare, men jeg håper det ordner seg for deg! Følg din Vilje. (Og kjære deg, du må for all del ikke høre på de mildt sagt barnslige usaklighetene om at homofili er unaturlig.) Kjærleik er en merkelig sak. Ingen forstår seg på den bedre enn noen annen. Good luck :> 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå