Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å reise til USA. Vet ikke helt når, men har lyst til å starte planleggingen, slik at jeg får en viss peiling på pris og reiseruter osv.

Hvor bestillier jeg billetter til fly og hotell? Bør jeg bestille selv, eller benytte meg av reisebyrå. Er det flyselskap som jeg bør styre unna?

Har i utgangspunktet tenkt at det skal bli en reise på Vestkysten av USA, og da altså California. Har selvsagt lyst til å oppleve LA, SF og kanskje også Las Vegas. Ser for meg at turen vil vare fra 7-10 dager, slik at jeg får god tid til å se ting, handle osv.

Hvor mye bør man regne med at en slik tur vil koste? Er det lurt å reise alene, eller bør man helst være flere på en tur til USA?

Kanskje det er noen som har reist på tur til USA, som har lyst til å fortelle hvordan de gjorde det? :)

Takker for alle innspill:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du skal ha god tid, så syns jeg 10 dager høres lite ut. USA er stort, ikke slik som her hjemme. Og byene tar mange dager å utforske, så jeg ville nok ha vært der i minst tre uker. Hadde også satset på reisefølge. Alltid litt moro å ha en person å oppleve ting sammen med.

Ellers har jeg ikke så mange tips, men følger tråden din for vi reiser til sommeren. Ønsker tips om overnatting jeg også.

Skrevet

Takk for innspill! Tre uker tror jeg blir for mye, men kanskje 14 dager hadde vært bedre.

Gjest farge
Skrevet
Takk for innspill! Tre uker tror jeg blir for mye, men kanskje 14 dager hadde vært bedre.

Jeg LOVER deg. Tre uker er ikke for mye i USA

Jeg trodde det samme før vi dro over.

Hoteller, fly osv kjøpte vi hos nordmann.no

Bil booka vi på forhånd fra Norge hos eleiebil.no

Skrevet (endret)

Har kjørt fra LA og opp til Seattle og ned igjen. Vi brukte tre uker på den turen, og hadde passe med tid, så hvis du bare skal til SF, LA og Las Vegas burde 10-14 dager holde i massevis. Men det er mye å se utenom de store byene også, så om du har litt ekstra tid skader det jo ikke :)

Vi bestilte kun fly, hotell for første natten og leiebil i norge, alt annet ble tatt underveis. På den måten slapp vi å planlegge for evigmange dager av gangen, og kunne fint bruke en dag ekstra et sted uten at hele planen ble ødelagt. Måtte bare passe på å komme oss tilbake til LA før flyet gikk hjemover igjen:)

Du burde iallfall ikke bestille hotell i las vegas før du kommer dit, utrolig mye sære hoteller der som koster mye mindre enn man skulle tro, og det er morsomt å kjøre ned hovedveien mens man velger ut det særeste hotellet :D Vi endte opp med å bo i en middelalderslottkopi.

Eneste gangen vi hadde problemer med å finne noe sted å bo var en kveld vi hadde havnet i en øde småby, og det ene hotellet i byen var fullt. Men så fant vi et bed & breakfast-sted hjemme hos en indianerfamilie, så løste seg det og:)

EDIT: Glemte å få med noe om fly, vi reiste med virgin fordi det var billigst, og det er seriøst trangeste flyet jeg har reist med, og ikke spesielt behagelige seter heller. Har tidligere reist med Air France, mye bedre :)

Endret av mias

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...