Gå til innhold

Hun forsto ikke

Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei.

Jeg velger av diverse grunner å logge ut og skrive som gjkest.

Det er slik at jeg har flyttet vekk fra alle , eller nesten alle kjente og bor ca 100 min unna min egen hjemby. Har ingen kontakt med familien min, ingen av de vet at jeg skal gifte meg. Dette er av grunner jeg ikke kan si her.

Saken er den at jeg har en venninne som jeg har beholdt kontakten med, hun fikk vite at jeg skulle gifte meg og pga at løfte som ble gitt i barndommen, vi var vel 7 år gamle begge to, om at vi skulle være forloverne til hverandre har hun tatt det som en selvfølge. Probølemet er at hun har bestemt alt, kjoletype, buketttype, antrekk til oss alle sammen. Men hun har aldri funnet ut datoen.

Jeg har ringt henne flere ganger men hun står på sitt.

Resulatet, jeg måtte lyve å si at jeg har flyttet fra gubben, at det er slutt mellom oss.

Var jeg grusom???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veit ikke, for jeg skjønner ikke helt sammenhengen. Hvorfor måtte du lyve?

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Jeg skjønner heller ikke hvorfor venninnnen din har bestemt kjole og greier bare fordi dere ga hverandre et løfte da dere var 7 og nå er bryllupsdagen hemmelig og hva er egentlig problemet?

Ha litt medynk med oss - du forventer at vi skal fortelle hvordan palasset ser ut i detalj i alle rom etter å ha tittet inn nøkkelhullet til foajeen.

Endret av Blondie65
Skrevet

nei du var ikke grusom. alle har sine grenser på når nok er nok og du trakk din der. vi kan ikke leve viss vi skal innrette oss etter andre hele livet! viss hun ikke kan respektere at det er ditt brullyp og ikke hennes er det ikke annet å gjøre desverre. lykke til med bryllup og alt det som måtte komme etterpå :)

Gjest Supermimz
Skrevet

Grusom eller ikke, dette hørest ut som er surrealistisk situasjon hvor din avgjørelse var det beste du kunne komme på der og da.

Uansett gjort er gjort TS, la det gå. :)

Skrevet

...hvorfor fortalte du henne at dere har gått fra hverandre?

Gjest Gjest_Pernille_*
Skrevet

Jeg forstår heller ikke. Hva mener du med at hun ikke har funnet ut datoen? Har du ikke fortalt forloveren din hvilken dato du skal gifte deg? Og hvorfor må du lyve for henne? Dere kan jo aldri være venner mer hvis du skal late som du ikke er gift, det blir litt slitsomt.

Skrevet

Så du har giftet deg uten henne? Eller...?

Jeg synes uansett at du skal si til din forlover at du fikk "panikk" og at det var det beste du kom på i farten, og i lyset av hele situasjonen. Forklar henne at du vil bestemme selv, at hun må roe ned, men ay du fortsatt vil ha henne som forlover (om det er det du vil).

Jeg skjønte heller ikke hele settingen her, men jeg synes ikke du bør bli overkjørt av forloveren din...hun er der for å hjelpe deg ikke ta over.

Skrevet

Som de andre forsto jeg lite ts, kanskje du har et par detaljer til til oss slik at vi kan forstå bedre? Jeg kan ikke forstå hvordan hun kan styre sååå mye hvis hun er 100 mil unna...? Og det at hun velger kjole, bukett o.l...? Hææ...??

Skrevet

Nå skjønte ikke jeg heller situasjonen din helt her - men jeg hadde sagt at ting forandrer seg, og at løfter man gir hverandre når man er 7 år ikke nødvendigvis er akseptable når man er voksen..

Jeg synes ikke det er noen grunn til å skulle "gå med på" at hun SKAL være forloveren din når du tydeligvis ikke synes det er greit det hun holder på med. I slike tilfeller synes jeg det er greit å bryte et løfte.. Men hvorfor ikke bare være ærlig med henne?

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Ho har da INGENTING med å bestemme kjoletype, buketttype, antrekk til dere... Ho er forlover, ikkje bryllupsplanlegger. Herlighet, er det mulig? Så nei, eg syns ikkje du var spesielt grusom, men du burde komt på ein annen unnskyldning enn at du hadde forlatt gubben din. Si det som det er om du vil ha ho som forlover likevel, men vær klar på at ho er forlover, og bare forlover. Ting, som blomster og klær, er ditt område og ditt valg. Ho får holde seg til å stå ved siden av deg med ringen eller noe. Om du velger si sannheten så bør du vel holde tilbake på datoen i tilfelle ho blir om til "lille frøken bryllupsplanlegger" igjen. Så da kan du gifte deg med noen andre som forlover istede for. Helst noen som ikkje er klin kokos.

Og ting man lover til hverandre når man er 7 er strengt tatt ikkje noe eg hadde tenkt på som gjeldende løfter.

Gjest megvel
Skrevet

Hun nekter å godta at du ikke vil ha henne som forlover...? I så fall skjønner jeg godt at du løy for henne og sa at bryllupet er avlyst.

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

I all verden!

Jeg trodde ikke man hadde lov til å gifte seg før man ble voksen? Dersom man ikke har bein nok i nesa til å si at "dette er mitt bryllup, her er det jeg som bestemmer hvordan det skal være og den eneste som får lov til å ha en mening er den jeg skal gifte meg med" så er man ikke oppegående nok til å gifte seg.

Du har åpenbart så lite kontakt med denne jenta at hun ikke oppdager at du fortsatt er sammen med gubben så hva er problemet?

Gjest Invicta
Skrevet

Kan det hende hun løy og sa alt var avlyst, fordi at hvis hun hadde vært ærlig så kunne venninna blitt sur og hevnlysten, og fortalt familien til TS om bryllupet?

Skrevet

Du må lære deg å stå på ditt. Selv om du lovte henne å være forlover når dere var barn, betyr ikke at hun SKAL være det. Si til henne at det er lenge siden dere var nære venner. Tiden har gått, og du har allerede bestemt deg for hvem som skal være forlover; xxx som står deg veldig nær i dag.

Gjest Gjest
Skrevet

Eeehhmmm... hvor gamle er dere egentlig? Det er litt spesielt som et voksent menneske å ikke klare å si "nei beklager, men bryllupet mitt bestemmer jeg selv" til sin forlover. Det er også spesielt at en forlover "tar over" bryllupet på denne måten. ?

Jeg skjønte heller ikke situasjonen her..

Jeg synes at hele opplegget lukter ung alder. Familien skal ikke vite om bryllupet? Ok... er ikke mannen bra for deg slik at de kan glede seg på dine vegne? Eller vil dere ha et intim bryllup dere to også fortelle det til slekt og venner i etterkant?

Det var også dårlig gjort å lyve om at du og mannen din har gått fra hverandre. Dette lukter også umodenhet. Jaja..

Skrevet

Hun er ikke forlover, hun er ikke invitert engang!

Ja, dumt å lyge om at de ikke skal gifte seg likevel. Men at noen bryter med familien, kan ha mange grunner som vi ikke kan forestille oss, engang, så jeg ser ikke helt hva dette har med ung alder å gjøre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...