VolvoJente Skrevet 28. februar 2010 #1 Skrevet 28. februar 2010 Hei ! Håper det er noen som kan hjelpe meg. Har ganske så ustabil syklus, så vet aldrig når mens kommer. Er det noe som kan hjelpe å stabilisere syklusen? Og er det noe som kan gjøre at man blir lettere gravid? Er det noen vitaminer kroppen trenger? Begynner å bli ganske så desperat etter 8 mnd's prøving. Mange av vennenne mine er gravide, og føler for å sette meg ned i skjul å skrike fordi at jeg ikke får til å bli gravid. Hjelp..
Gjest sykepleier Skrevet 28. februar 2010 #2 Skrevet 28. februar 2010 Hei ! Håper det er noen som kan hjelpe meg. Har ganske så ustabil syklus, så vet aldrig når mens kommer. Er det noe som kan hjelpe å stabilisere syklusen? Og er det noe som kan gjøre at man blir lettere gravid? Er det noen vitaminer kroppen trenger? Begynner å bli ganske så desperat etter 8 mnd's prøving. Mange av vennenne mine er gravide, og føler for å sette meg ned i skjul å skrike fordi at jeg ikke får til å bli gravid. Hjelp.. Snakk med gynekologen din. Be om blodprøver og få hjelp til å finne ut hva du må gjøre for å stabilisere syklusen. Det kan være at legen og gynekologen din har hjelp for deg med eggløsningsstimulerende preparater. Spis sunt og hold deg i god fysisk form. Noen kvinner har problemer med å bli gravid fordi de er for tynne og for opptatt av å slanke seg. For andre er det motsatt, og de får problem med hormonbalansen på grunn av overvekt. Og det hjelper aldri å bli stresset. Å stresse for å bli gravid gjør oftest at det tar mye lengre tid å lykkes. Ønsker deg masse lykke til
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2010 #4 Skrevet 28. februar 2010 hei! da jeg sluttet på p-piller var min syklus helt ute og kjøre. og den har ikke stabilisert seg... du bør notere deg når du har mensen, så du vat hvor lang syklus du har og hvor mye den varierer. jeg bestilte meg time hos privat gynekolog (volvat) og fant ut på første time hva som var galt... hun tok da en innvendig ultralyd og så at jeg hadde mange små cyster på eggstokkene og at jeg hadde pco. pco gjør at man ikke har eggløsning.... for dette kan man prøve pergotime, det skal gi eggløsning. men det virket dessverre ikke på meg vi har sendt søknad om prøverør. før jeg var hos gynekologen prøvde jeg en urte som heter vitex, etter anbefalinger her på kg. men heller ikke den hadde noe effekt på meg... hvis du mistenker at du kan ha pco er dette symptomer: - lange sykluser - uregelmessige sykluser - mister hår - mye hårvekst under navelen ol - varierende humør osv... anbefaler deg som sagt først å notere ned når du har mensen og hvor lange sykluser du har. så å bestille time hos gynekolog. gjerne privat så du slipper å vente i månedsvis... lykke til
VolvoJente Skrevet 28. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 28. februar 2010 hei! da jeg sluttet på p-piller var min syklus helt ute og kjøre. og den har ikke stabilisert seg... du bør notere deg når du har mensen, så du vat hvor lang syklus du har og hvor mye den varierer. jeg bestilte meg time hos privat gynekolog (volvat) og fant ut på første time hva som var galt... hun tok da en innvendig ultralyd og så at jeg hadde mange små cyster på eggstokkene og at jeg hadde pco. pco gjør at man ikke har eggløsning.... for dette kan man prøve pergotime, det skal gi eggløsning. men det virket dessverre ikke på meg vi har sendt søknad om prøverør. før jeg var hos gynekologen prøvde jeg en urte som heter vitex, etter anbefalinger her på kg. men heller ikke den hadde noe effekt på meg... hvis du mistenker at du kan ha pco er dette symptomer: - lange sykluser - uregelmessige sykluser - mister hår - mye hårvekst under navelen ol - varierende humør osv... anbefaler deg som sagt først å notere ned når du har mensen og hvor lange sykluser du har. så å bestille time hos gynekolog. gjerne privat så du slipper å vente i månedsvis... lykke til Slutta på p-pillene mine for over 1 1/5 år siden. Har aldrig hatt så ustabil syklus før jeg begynte på p-pillene en gang. Takk for hjelpen
Gjest Gjest_ebitt_* Skrevet 7. mars 2010 #6 Skrevet 7. mars 2010 Kjøp deg clearblue fertilitetsmonitor. Den er super å gjør det lettere å følge med for oss som har ustabile sykluser. Kjøpte min på ebay. Fikk den for ca 1300 (med toll) og da var det med 60 testepinner! Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå