14062003 Skrevet 8. september 2003 #1 Skrevet 8. september 2003 Naboen hadde noe koselig i sitt bryllup: hjerter som ble delt ut med alle årets måneder på. En måned på ett hjerte altså. Jeg vet ikke hvordan disse ble fordelt mellom alle gjestene, men det ble de :-) Den andre naboen vår fikk "september" - og må da finne på noe for/med de nygifte i september. De valgte å grille med dem på lørdag. Jeg synes dette høres kjempekjekt ut, for vi sliter med å holde kontakten med de vi hadde i bryllupet. Var jo flere der som vi har mistet kontakten med gjennom årene og bryllupet skulle virkelig være en sjanse til å ta opp igjen disse kontaktene! Men hverdagen er så hektisk. Jobben tar tid, hundene tar tid, huslige oppgaver tar tid og så har vi forferdelig mye å rydde i rotet til svigermor (hun har lager på 100m2 i huset vårt(som er på 250m2). Hagen er urørt siste 10 år, så den krever også kjempemye rydding. I tillegg til dette har vi svigermors hytte som hun forventer at vi skal pusse opp og holde ved like - etter å ha stått urørt i 10 år. Tiden strekker ikke til, og det er så leit :cry:
frosken Skrevet 8. september 2003 #2 Skrevet 8. september 2003 Jeg har vært i bryllup hvor dette har vært gjort - da på månedsdagene etter bryllupet. Kortene innehold litt av hvert som f.eks. 9 mnds bryllupsdag - spør om de trenger barnevakt... etc. Men på alle kortene skulle en av gjestene ta kontakt med brudeparet og på en eller annen måte feire sammen med dem at det var X mnd siden bryllupet. Lappene ble fordelt ved en lek. I det ene bryllupet var det f.eks. fordelt lapper inni ballonger - og så ble det en god gammel ballonglek utav det. Kanskje ikke noe man arrangerer for seg selv, men veldig koselig å ordne for andre!
Kaktus Skrevet 8. september 2003 #3 Skrevet 8. september 2003 Sikkert en koselig tanke for å holde kontakten med venner - men jeg ville synes at det ble litt drøyt om våre venner og familie ble "pålagt" å feire oss i et helt år etter bryllupet. Jada, bryllupsdagen var en fin dag, men det skjer da andre ting både i vårt liv og andres som er like viktig å huske på og markere. Greit å ikke dra det for langt heller...
Pip Skrevet 8. september 2003 #4 Skrevet 8. september 2003 Jeg har også væer med på en sånn lek i et bryllup. Men der innebar det ikke noen sånn direkte 'feiring', bare at man fikk en måned og en 'oppgave' på en lapp. Dette brudeparet var VELDIG glade i godteri, så det ble sånn a'la: April: Send brudeparet et stort og velfylt påskeegg. Mai: Fyll opp brudeparets fryseboks med is til 17. mai. etc. Er jo ikke alle gjester som har sjans til å møte opp personlig når som helst heller da... Vi hadde ingen sånn lek, men jeg savna det ikke heller. Man må da kunne holde kontakten med venner og familie uten 'tvang'?
14062003 Skrevet 8. september 2003 Forfatter #5 Skrevet 8. september 2003 Angående tvang: Jeg hadde inntrykket av at gjestene meldte seg på denne aktiviteten. Angående type aktivitet: Jeg hadde inntrykket av at "vinnerne" fikk en måned og ikke noe mer. Jeg har tenkt litt angående utsagnet mitt om at tiden ikke strekker til. Tiden vår strekker ikke mer til om vi hadde "pålagt" noen å "underholde" oss en gang i måneden. Men det hadde vært greit med et spark bak - for å tvinge seg selv til å prioritere venner/bekjente selv når hagen/kjellerrot/loftsrot/svigermor/hytta/hundene skriker etter vår oppmerksomhet.
Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2003 #6 Skrevet 10. september 2003 Ærlig talt. Det er det frekkeste jeg har hørt. Skal gjestene tvinges til å måtte gjøre noe for dere en bestemt dato?Det holder vell att dere får all oppmerksommheten bryllupsdagen, etter dette er det over!!Dette høres utrolig sykt ut.............Nå må dere kommende bruder snart innse att ikke alle syns det er like interessant med deres bryllup som dere selv syns, og att nok er nok.
Gjest Tex Skrevet 10. september 2003 #7 Skrevet 10. september 2003 Jeg er enig med Kaktus. Det kunne ikke falle meg inn å gjøre et sånt stunt. Direkte pinlig.....
helenaa Skrevet 10. september 2003 #8 Skrevet 10. september 2003 Det er jo ikke brudeparet som ordner dette! Enten er det toastmaster, forlovere eller andre venner. Og det er jo ikke ment som tvang, men som en hyggelig oppmerksomhet til brudeparet. Ett oppdrag kan være å invitere dem på kaffe, et annet kan være å gå på kino sammen. Og det betyr ikke at man må spandere kinoen (hvis man synes det blir mye). Jeg synes det er et hyggelig påfunn, men er enig i at det ville være litt drøyt hvis det var brudeparets initiativ.
Lisemor Skrevet 10. september 2003 #9 Skrevet 10. september 2003 Jeg synes det holder med brullupsfest om vi ikke skal feire i et år fremover. :o :o :o
Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2003 #10 Skrevet 10. september 2003 Men her er det jo bruden som planlegger det!Tror ingen toastmaster eller forlover ville funnet på dette selv, uten mas fra brudparet.
Arwen Skrevet 10. september 2003 #11 Skrevet 10. september 2003 Jeg er enig med Kaktus. Det kunne ikke falle meg inn å gjøre et sånt stunt. Direkte pinlig..... enig enig!!!
Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2003 #12 Skrevet 10. september 2003 Jeg er også enig. SKIKKELIG PINLIG..... :oops:
Lotte20 Skrevet 10. september 2003 #13 Skrevet 10. september 2003 hallo der.....folk er forskjellige..... Jeg hadde nok ikke fått meg til å hatt denne "leken" i mitt eget bryllup. Men hadde sett på det som veldig koselig om jeg hadde fått en lapp i en venninnes bryllup - man trenger ofte en puff bak i en hektisk hverdag der jobb, hus og barn tar all tid. Jeg og min kjære er iallefall ikke flinke nok til å sette av vennetid ! Man kan jo kanskje vri litt på leken om man syns den er pinlig. Slippe løs en masse ballonger, og de heldige som får tak i en med lapp inni blir INVITERT med på noe sammen med brudeparet. F.eks en tur i skog og mark i september, gløgg og pepperkaker i desember, hyttetur i april, telttur i juni osvosv.... eller....jeg vet ikke jeg.....blir kanskje litt kunstig å skulle dra på telttur sammen med gammelonkel Olaf og gammeltante Dorthea.... Kanskje like greit å ta seg sammen og invitere folk på normalt vis.....Jaja.....bare noen filosofier fra Lottemor.....
tuji Skrevet 10. september 2003 #14 Skrevet 10. september 2003 Dette er noe som forlovere gjerne setter i gang. Da spør man folk på forhånd om de kan tenke seg å gjøre noe for/sammen med brudeparet på en av månedsdagene. Det er da ikke frekt, da kan man si nei hvis man ikke vil!
Arwen Skrevet 10. september 2003 #15 Skrevet 10. september 2003 Høres slitsomt ut for brudeparret også synes jeg. Man må liksom sette av tid hver måned. Håper forloveren min leser dette og skjønner at jeg ikke vil!
tuji Skrevet 10. september 2003 #16 Skrevet 10. september 2003 Trenger ikke være store ting, da. Slitsomt å reise på hyttetur hver måned...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå