Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som etter en stund har funnet ut at dere hører samme med eksen likevel? Fortell!

Mener dere det er dette som kalles ekte kjærlighet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det noen av dere som etter en stund har funnet ut at dere hører samme med eksen likevel? Fortell!

Det kan det være, enten det eller "du lærer aldri" ;)

• Liker 3
Skrevet

Jepp, jeg tror jeg og eksen virkelig elsket hverandre, vi hadde en kjemi som var helt ubeskrivelig fantastisk på det beste. Han har ikke funnet noe lignende i ettertid, jeg har funnet noe i nærheten to ganger. Men vi var ikke bra for hverandre, vi var for ulike, så et forhold mellom oss vil aldri være levedyktig, for tro meg, vi har prøvd. Men at vi elsket hverandre, definitivt... Jeg har beveget meg videre, og innser at det finnes andre som er vel så bra, men likevel har eksen en spesiell plass i hjertet mitt. Det er en grunn til at det tok så lang tid å komme over fyren, og han vil aldri bli glemt.

Hvis du har tro på forholdet, ville jeg gitt det en sjanse. Det verste som kan skje, er at dere ikke passer sammen, og må slå opp igjen, men da _ vet_ du iallfall at det ikke funket. Det var viktig for meg, for å kunne gå videre, jeg måtte vite at jeg satset alt.

• Liker 1
Skrevet

På en måte er jeg over han, for rent praktisk så er livet mye bedre uten han, og jeg har mye mer tid og ressurser til å fokusere på meg selv. Jeg har også hatt tid, og har fortsatt tid til å vokse som person og bli sterkere. Når jeg ser på han og tenker fornuftig, så er jeg over han. Jeg finner ingen logiske grunner til at jeg fortsatt skulle være forelsket, og det at vi slo opp var jo en felles avgjørelse. Så egentlig burde jeg ikke ha noen ting å klage på.

Men fortsatt så er det sånn at jeg finner megselv i å tenke på han på de mest upassende tidspunkter. Plutselig kan jeg bli lei meg, og finne ut at det var den gode tiden vi hadde sammen, som jeg har i hodet nå. Hjertet mitt begynner å banke når jeg ser han, og snart kan jeg ikke unnskylde meg selv med "det er bare fordi det er småpinlig å se han, han er eksen din". Vi er i samme vennegjeng, og jeg er veldig innpå han hele tiden og har hele tiden lyst til å være med han. Jeg er veldig glad i han som venn, det er derfor, sier jeg hele tiden til venner som kommenterer. Men der det virkelig sånn?

På den andre siden er jeg ganske sikker på at han ikke føler det slik for meg. Han er over meg, og ser bare på meg som en god venn, det har han sagt. Det var 3 måneder siden han sa det, men likevel, hvis ting utviklet seg i den retningen fra da vi slo opp, så er det vel ikke noe spørsmål om hvor han står nå. Han er over meg.

Og jeg tør ikke å innrømme det for meg selv eller andre, men jeg henger så syyykt igjen i å komme over han. Men samtidig så lurer jeg på: kanskje det bare er tanken på han som jeg liker? Kanskje det simpelthen er det faktum at jeg ikke kan få han?

• Liker 2
Gjest kvinne 36, Oslo
Skrevet

Nei, det som er ov er er over. Kunne aldri tenke meg å kysse ex-samboeren nå! Vil helst ikke se ham noe mer.

Skrevet

Jeg ble sammen med eksen igjen. Angrer ikke et sekund. Om man er "ment to be" eller ei kommer kanskje ann på grunnen(e) til at det ble slutt. For vår del var det avstand, og det har vi rettet på nå ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg og sambo har vært x-er 3 ganger :fnise:

Traff hverandre da vi var 17, var sammen 1,5 år. Gjorde det slutt i 6 mnd, så sammen i 5 mnd, så slutt i 3 mnd, sammen i 4 mnd og så slutt i 2 år. (uff, dette så nesten ustabilt ut, men alltid gått fra hverandre som venner :P )

Nå har vi vært sammen i over 6 år, forlova i 5 og har to flotte barn :hjerter_rundt:

Har prøvd å være fra hverandre og vet nå at vi har det mye bedre sammen :)

• Liker 3
  • 2 år senere...
Gjest Sandraaaa
Skrevet

Jepp, jeg tror jeg og eksen virkelig elsket hverandre, vi hadde en kjemi som var helt ubeskrivelig fantastisk på det beste. Han har ikke funnet noe lignende i ettertid, jeg har funnet noe i nærheten to ganger. Men vi var ikke bra for hverandre, vi var for ulike, så et forhold mellom oss vil aldri være levedyktig, for tro meg, vi har prøvd. Men at vi elsket hverandre, definitivt... Jeg har beveget meg videre, og innser at det finnes andre som er vel så bra, men likevel har eksen en spesiell plass i hjertet mitt. Det er en grunn til at det tok så lang tid å komme over fyren, og han vil aldri bli glemt.

Hvis du har tro på forholdet, ville jeg gitt det en sjanse. Det verste som kan skje, er at dere ikke passer sammen, og må slå opp igjen, men da _ vet_ du iallfall at det ikke funket. Det var viktig for meg, for å kunne gå videre, jeg måtte vite at jeg satset alt.

Jeg må bare si at jeg er helt enig med deg! Jeg sliter veldig med å komme over eksen min. Vi var sammen i 3 år, og hadde virkelig et fantastisk forhold! Vi hadde ingen grunn til å gjøre det slutt, men det skjedde over en krangel. Vi gjorde det slutt for snart et halv år siden. Det var en periode jeg trodde at det var det riktige å gjøre, gå videre. Nå har jeg funnet ut at det er helt feil, den eneste personen jeg vil ha i livet mitt nå er han. Jeg vil at vi skal gi det en sjanse til, men han er så usikker. Han tror det kommer til å bli helt likt som før, altså mye krangling, men jeg tror vi kan få det til å funke!

Jeg må også satse alt, vite at det virkelig ikke er meant to be, før jeg går videre, men han gir meg ikke den sjansen! What to do!

Skrevet

Jeg kan bare snakke for meg selv! Gifter meg med min eks i sommer ;)

Men det skal sies at vi var fra hverandre i nesten 5 år, og hadde begge andre kjærester innimellom der.

• Liker 2
  • 10 måneder senere...
Gjest Sysmo
Skrevet

Hvordan var tiden i mellom når dere å exen var fra hverandre? Hvordan var bruddet, tiden etter og kontakten og hvordan møttes dere og fant ut å prøve igjen?? Jeg vil bli sammen min exen min igjen over alt på jord! Men vil vite hvordan det var imellom for dere så jeg ser om jeg har ødelagt alle myligheter eller ikke :/

Skrevet

Ja og vi er sammen i dag. :)

AnonymBruker
Skrevet

Tja. Jeg har blitt sammen med eksen to ganger, og vi er kjærester nå. Er på vårt fjerde år, snart fire og et halvt.

Ble sammen første gang og var sammen i ca. 2 år før vi gjorde det slutt. Men bruddet varte i ca. 2 dager før vi ble sammen igjen. Så var vi sammen i ett og et halvt år til før det ble slutt igjen. Da flyttet jeg ut og greier. Bruddet varte i ca. 2 måneder (med litt fram og tilbake underveis) og så har vi hatt mange småbrudd etter det i løpet av et halvt år, men bruddene varte i knappe timer og maks en dag eller noe.

Nå har vi vært sammen i 5 mnd i strekk eller noe og har planer om å flytte sammen igjen. Dette er vår aller siste sjanse. Vi har det veldig bra som kjærester, men å bli samboere er litt vanskeligere. I den første leiligheten hadde vi det kjempe bra sammen, men i den andre var det helt jævlig. Så nå er det altså tredje gang vi skal prøve som samboere. Kanskje alle gode ting er tre?

Uansett, hvis det ikke fungerer, så vil han alltid være spesiell for meg. Jeg tror det kan bli vanskelig å finne noen slik som han. Eller følelsene mine for han. Vi har noe spesielt sammen, noe jeg aldri kommer til å gi slipp på. Men vi har samtidig være klare på at når vi flytter sammen nå, så er det "beviset" på om vi er meant to be eller ikke.

:)

Anonym poster: 70639a9cd3ff6d25fb6a6e6dcbefb1b3

Skrevet

En ex er en ex for en grunn, mener jeg...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man kan lime sammen en knust vase, men sprekkene er der fortsatt.

Anonym poster: 313e4b2620e06c16c5238be1484fd3cf

• Liker 1
Skrevet

Men folk forandrer seg hele tiden, det kan være mange grunner til at noen som i utgangspunktet har det fint sammen og elsker hverandre ikke får det til å fungere akkurat der og da. Noen ganger gir man også opp for fort, det blir jo veldig tydelig når man har eksempler på de som har funnet sammen igjen og har det bedre enn noen gang!

• Liker 1
Gjest gjest
Skrevet

En ex er en ex for en grunn, mener jeg...

Det utsagnet der holder ikke. Har aldri skjønt det. Man kan ha forskjellige perioder i livet. Jeg tror noen par hadde kanskje reddet forholdet med en pause /et brudd. Når man er fra hverandre, får man avstand til ting, og savn, ser personen og seg selv bedre utenfra enn å være i det hele tiden. Synes generelt folk gir opp for lett idag. Er der sterke følelser, betyr ikke pauser eller brudd noe, det kan ofte være bra for utviklingen av forholdet, man setter mer pris på det man faktisk har.

Gjest gjest
Skrevet

Man kan lime sammen en knust vase, men sprekkene er der fortsatt.

Anonym poster: 313e4b2620e06c16c5238be1484fd3cf

Man kan ikke sammenligne et forhold med en vase, sorry! ALLE kan ha problemer i et forhold, også de uten brudd! Å ha pause og/eller brudd kan gjøre et forhold sterkere. Er der følelser, er der følelser, om det har vært pauser/brudd eller ikke.

• Liker 1
Skrevet

Det utsagnet der holder ikke. Har aldri skjønt det. Man kan ha forskjellige perioder i livet. Jeg tror noen par hadde kanskje reddet forholdet med en pause /et brudd. Når man er fra hverandre, får man avstand til ting, og savn, ser personen og seg selv bedre utenfra enn å være i det hele tiden. Synes generelt folk gir opp for lett idag. Er der sterke følelser, betyr ikke pauser eller brudd noe, det kan ofte være bra for utviklingen av forholdet, man setter mer pris på det man faktisk har.

Der syns jeg du motsier deg selv.. Brudd er bra for å redde forholdet, men du syns også at folk gir opp for lett?

Gjest gjest
Skrevet

Der syns jeg du motsier deg selv.. Brudd er bra for å redde forholdet, men du syns også at folk gir opp for lett?

Jeg mener at i noen tilfeller kan pauser og/eller brudd være bra for et forhold. Istedenfor å "gå hverandre på nervene" til man ødelegger forholdet helt, kan det være bra med avstand for ja, å redde forholdet.

Mener og at man gir generelt opp for tidlig i mange tilfeller, med eller uten brudd.

Skrevet

Eksen prøvde cirka et halvt år etter vi hadde gjort det slutt, men det var bare kjempeuaktuelt. Om det ligger omstendigheter rundt bruddet så blir det nok veldig vanskelig. Gikk dere fra hverandre som venner kan det jo gå, da.. selv om jeg personlig ikke kunne tenkt meg det. :fise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...