Gjest yojo Skrevet 27. februar 2010 #1 Skrevet 27. februar 2010 Jeg er plaget av nupper på overarmer, som igjen blir til arr. Noen som vet hva som fungerer, slik at de blir borte? Prøvd skrubbing, smøring med fete kremer osv. Er det et reseptbelagt produkt som kan hjelpe? Synes det begynner å bli sjenerende Takk for alle svar og tips!
Honesty Skrevet 27. februar 2010 #2 Skrevet 27. februar 2010 Har du prøvd bodylotion med karbamid (fås på apotek, for eksempel Eucerin Dry Skin), eller fruktsyre? Det burde hjelpe på sikt, og er mer skånsomt mot huden enn manuell skrubbing, samtidig som det tilfører fuktighet.
Øs pøs Skrevet 28. februar 2010 #3 Skrevet 28. februar 2010 Etter at jeg kuttet ut sukker/begynte med lavkarbokosthold så har det blitt mye bedre til meg.
Colargol Skrevet 28. februar 2010 #4 Skrevet 28. februar 2010 Jeg har aldri vært plaget, men har da hatt litt nupper. Hos meg så ble de nesten så godt som borte da jeg la om kostholdet og ble sunnere enn jeg var før. Dårlig mat=dårlig hud. Men jeg har også skrubbehansker til å bruke på hele kroppen, og skrubber både armer og bein hardt i dusjen -og passer på å bare klappe huden tørr med håndkle før jeg smører hele kroppen inn med fuktighetskrem -resultatet har blitt silkemyk hud. (Glemmer jeg det over tid så merker jeg stoor forskjell for å si det sånn. Da jeg var tenåring så prøvde jeg et kjerringråd et par ganger som var å først smøre meg inn med en fet fuktighetskrem og så legge gladplast rundt beina eller armene og sove med det over natten! Det funka faktisk, selv om det ser aldri så alien ut!
Gjest yojo Skrevet 28. februar 2010 #5 Skrevet 28. februar 2010 Har du prøvd bodylotion med karbamid (fås på apotek, for eksempel Eucerin Dry Skin), eller fruktsyre? Det burde hjelpe på sikt, og er mer skånsomt mot huden enn manuell skrubbing, samtidig som det tilfører fuktighet. Hvor får jeg tak i fruktsyre?
Honesty Skrevet 28. februar 2010 #6 Skrevet 28. februar 2010 Hvor får jeg tak i fruktsyre? MD Formulation har en bodylotion med glykolsyre (heter Hand and Body Lotion), og den får du hos hudpleiere og hos div. nettbutikker. Den jeg nevnte fra Eucerin har karbamid som virker på samme måte, og den får du på apotek; hvit flaske med mørkeblå kork.
Gjest yojo Skrevet 28. februar 2010 #7 Skrevet 28. februar 2010 MD Formulation har en bodylotion med glykolsyre (heter Hand and Body Lotion), og den får du hos hudpleiere og hos div. nettbutikker. Den jeg nevnte fra Eucerin har karbamid som virker på samme måte, og den får du på apotek; hvit flaske med mørkeblå kork. Takk for hjelpen, da skal jeg prøve den på apoteket først
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå