Gå til innhold

Han skjemmer meg bort

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Veronika_*
Skrevet

Jeg har det en kan kalle et luksusproblem i forhold til kjæresten min. Vi ble sammen for 4 måneder siden, så forholdet er relativt ferskt. Han er inderlig forelska i meg, og gjør ingenting for å skjule det. Jeg får hver dag smser om hvor mye han elsker meg, blomster på døra, og hver gang vi møtes har han kjøpt noe til meg. Som regel er det kun sjokolade og/eller blomster, men han kjøper også ting som koster litt mer.

Han er 23, studerer og kommer ikke ut i full jobb før om 2 år. Da vil han få en godt betalt jobb, men likevel er ikke økonomien hans den beste nå. Han ønsker heller ikke å la meg betale når vi spiser ute sammen, til tross for at jeg tjener en god del mer enn ham. Jeg har spurt hvorfor, da sier han at han synes det er hans ansvar. Jeg vil ikke såre ham, eller virke utakknemlig, men det plager meg at jeg får så mye, når jeg vet at han ikke har verdens beste økonomi. Han har en del på sparekonto og alt sånt, men jeg synes det er feil at han bruker så mye på meg når han ikke har fast jobb ennå. Om 2 uker har jeg fødselsdag, han har signalisert at gaven jeg skal få, er ganske dyr. Det er hyggelig, det, men jeg merker at jeg blir litt plaget av at han gir meg så mye, særlig ikke når jeg sitter bedre i det økonomisk.

Hvordan kan jeg si dette uten å såre stoltheten hans?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...