Gå til innhold

Kan du være trofast selvom du blir tiltrukket av andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du skal leve med h*n i 30 år til, - dere vil jobbe alt for et forhold skal fungere. Gjennom livet, - kommer du til å bli betatt eller tiltrukket av en annen, - selvom dere har det kjempebra sammen.

Du kan vel være trofast selvom fristelsen er der ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan jeg. Uten problemer! Jeg har vært gift i mange år, og har vært utsatt for fristelser, men aldri gitt etter for dem.

Jeg har en veldig sterk impulskontroll, og det er et hinder for impulsivt utroskap.

Mange mobber meg ved å si at jeg er veldig impulsiv bare jeg får sovet på saken... det er litt overdrevet, men det er mye sannhet i det også.

Jeg bruker å si at jeg er spontan, men ikke impulsiv. ;)

Og planlagt utroskap har jeg for høy rettferdighetssans til å gjennomføre.

Gjest Gjest_Liv_*
Skrevet

I mine øyne skal det noe til å gå gjennom et langt liv uten å bli betatt/sjarmert av andre. Jeg blir lett betatt, og har møtt mange mennesker i ulike sammenhenger som jeg synes var sjarmerende, men jeg er trofast likevel. Det er et valg man tar; lov å titte, beundre og like andre mennesker, men jeg velger mannen min hver dag.

Skrevet

Selvfølgelig, hvis ikke hadde nok de fleste vært utro flere ganger i løpet av livet. Jeg tenker at man kan tenke og se så mye man vil, det er når man begynner å gå utover det, de moralske prinsippene spiller inn.

Skrevet

Ja, jeg kan helt klart være trofast!

Har vært sammen med mannen min i snart 9 år, og selv om noen kan være sjarmerende, så er han den aller beste! Ingen over, ingen ved siden:)

Skrevet

Ja, jeg tror det. Riktignok klarte jeg det ikke med min forrige ... men det var jo fordi jeg traff min nåværende :sjenert:

Skrevet
Ja, jeg tror det. Riktignok klarte jeg det ikke med min forrige ... men det var jo fordi jeg traff min nåværende :sjenert:

Skal man elske sin forrige? Eller sin nåverænde? I en hellig bok står det at man skal elske sin neste.

Det er lett å holde fingra av feil fat, delikatesser inkludert, iallfall hvis man er i ett godt forhold.

Skrevet

Hadde ingen problemer med det når jeg var i et forhold. Jeg er en flørtete person, men jeg hadde aldri gjort noe med andre enn min mann. Jeg er en "enmanns- kvinne".

Gjest Puppelise
Skrevet

Nei, dersom jeg treffer en mann som har større penis, finere sixpack, mer penger eller mer makt enn min nåværende skal det lite til for at jeg sprer beina. Vi kvinner like å late som vi er perfekte, men egentlig er vi noen prinsippløse, umoralske små horer alle sammen. :sminkedokke:

Skrevet
Nei, dersom jeg treffer en mann som har større penis, finere sixpack, mer penger eller mer makt enn min nåværende skal det lite til for at jeg sprer beina. Vi kvinner like å late som vi er perfekte, men egentlig er vi noen prinsippløse, umoralske små horer alle sammen. :sminkedokke:

Auda. Aner jeg en bitter, bedratt mann bak dette gjestenicket tro..

Skrevet

Selvfølgelig kan jeg bli småbetatt og sjarmert av andre, men har aldri/kunne aldri vært utro. Skal ikke mer til enn å tenke på hvordan jeg selv ville reagert om min kjære gjorde det.. :trist:

Om forholdet ikke var bra og/eller jeg møtte noen som rocket min verden fullstendig ville jeg avsluttet det jeg hadde først. Og det skal nok ganske mye til før jeg hadde vært sikker på at det ville være verdt det.

Skrevet
Hvis du skal leve med h*n i 30 år til, - dere vil jobbe alt for et forhold skal fungere. Gjennom livet, - kommer du til å bli betatt eller tiltrukket av en annen, - selvom dere har det kjempebra sammen.

Jeg har allerede levd med mannen i mitt liv i 19 år og håper jo på minst 30 år til - når den tid kommer er vi i 80 - årene begge to!

Jeg kommer helt sikkert til å la meg charmere av mennesker jeg møter - akkurat som jeg kan bli betatt av et musikkstykke, et maleri eller en filmsnutt av et par som danser tango.

I hvilken grad man lar seg berøre og ønsker å berøre, avhenger av den posisjonen man har når man betrakter.

Min posisjon er den at jeg lever sammen med mannen i mitt liv og har ikke noe ønske om noe annet.

Gjest womenwomen
Skrevet

Er du tiltrukket av en annen selv ?

Om kjemien er utrolig sterk , og det føles som om " dere " passer bedre sammen ...enn f.eks hun / han du er sammen med - er det vanskelig å takle dette .Og holde på sine moralske prinsipper like hardt .

Hvor ofte ser man drømme mannen / eller kvinnen - og følelsene t.o.m er GJENGJELDT ? Det er jo tragisk å møte den " rette " når man er opptatt i et ok forhold men ikke noe fantastisk bra forhold .

Ville satset alt på drømmemannen - om han dukket opp og følelsene var like sterkt gjengjeldt . Ser på det som et tegn om at vi passer bedre sammen rett og slett .Og at jeg valgte feil mann sist .

Lar man seg fullstendig bergta av en annen - betyr vell det at følelsene ikke er sterke eller gode nok for den man er sammen med fra før ... ! Og at dette forholdet er " svakt " og mer basert på " vane " og trygghet enn følelser ?

Tror ikke man ville blitt bergtatt av andre - om man virlelig hadde dype nok følelser for sin partner .

Skrevet

Vel fra en voksen erfaren kvinnes synspunkt, så er man naiv hvis man tror at man vil gå gjennom livet med den samme mannen/kvinnen uten noen gang å bli forelsket i noen andre.

Har levd med mannen min i snart 25 år, og har vel blitt betatt/forelsket i andre flere ganger i løpet av disse årene.

Et mangeårig forhold består som regel av både opp og nedturer, og i dårlige tider så er det selvfølgelig lettere å bli betatt av andre.

Men det er hva man velger å gjøre med forelskelsen som utgjør hele forskjellen, for forelskelser går over. Noen ganger fort, andre ganger tar det lengre tid. Hvis man innbiller seg at en forelskelse er et tegn på at han nye er den eneste rette, går videre med den nye i jakten på den evige lykke og glemmer det man har hjemme, ja da har man allerede tapt.

Har som sagt vært forelsket mange ganger, men utro? Nei, aldri. Er såpass gammel nå at jeg vet at gresset er ikke grønnere på den andre siden av gjerdet.

Skrevet

Jeg kan bli (kortvarig foreløpig) betatt av andre, men har aldri hittil hatt noe lyst til eller behov for å gjøre noe med dette. De få gangene jeg har hatt muligheten har jeg kjent 100% at jeg ikke VIL gjøre noe som er over streken. Vi har vært sammen i sju år og er litt over 30.

Skrevet

Ja det er ikke noe problem. Gresset er som regel ikke grønnere på andre siden av gjerdet, og det man har selv steller man bra med og har god kvalitet ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...