Gjest NopNop Skrevet 27. februar 2010 #1 Skrevet 27. februar 2010 Å bestå på oppkjøringa, er noe alle gleder seg så sinnsykt over. Men hvor vanlig er det om kjørelæreren din (som er få år eldre enn deg) klemmer deg som (gratulasjon)? Hva er mest vanlig, håndhilse eller å klemme? Hvordan var din opplevelse da?
Amalie_85 Skrevet 27. februar 2010 #2 Skrevet 27. februar 2010 Jeg fikk klem. Men han var kanskje 40 og jeg 19. Følte det var helt greit jeg.
ninuska_ Skrevet 27. februar 2010 #3 Skrevet 27. februar 2010 (endret) Jeg syns ikke det er rart å få klem når man består. Jeg fikk klem av min kjørelærer. Det kommer jo ann på hvor godt forhold man har til hverandre. Det er jo et profesjonelt forhold, men i mange tilfeller sitter man i bilen sammen i mangemange timer og vanligvis snakker masse underveis. Jeg følte at jeg ble såpass godt kjent med min kjørelærer at det ikke var upassende at han klemte meg - vi hadde trossalt nådd et mål vi begge delte - at jeg fikk lappen Endret 27. februar 2010 av ninuska_
Gjest M Skrevet 27. februar 2010 #4 Skrevet 27. februar 2010 Jeg gav han en klem som takk for hjelpen! Var bare helt naturlig
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2010 #5 Skrevet 27. februar 2010 Jeg gav også min kjørelærer klem, en spontan handling da jeg selvsagt var kjempeglad for å få lappen.
Gjest Iah Skrevet 27. februar 2010 #6 Skrevet 27. februar 2010 Yes, jeg fikk også en klem. Føltes helt naturlig.
Henkie Skrevet 27. februar 2010 #7 Skrevet 27. februar 2010 Å bestå på oppkjøringa, er noe alle gleder seg så sinnsykt over. Men hvor vanlig er det om kjørelæreren din (som er få år eldre enn deg) klemmer deg som (gratulasjon)? Hva er mest vanlig, håndhilse eller å klemme? Hvordan var din opplevelse da? Norge i et nøtteskall. La oss tre den nisselua vår så langt ned over bondeknølhodet vi kan få den! At denne tråden i det hele tatt starter er jo helt ubegripelig. Klart man får en klem av kjørelærer når man har fullført veien frem til "lappen" 1
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2010 #8 Skrevet 27. februar 2010 Jeg kjørte opp for 14 år siden, når jeg klarte det hadde jeg to stryk bak meg og nesten et års opphold siden siste stryk. Hadde aldri trodd at jeg skulle greie å få sertifikat, så når fyren i passasjersetet sa at jeg hadde stått. Så KASTA jeg meg over ham... STAKKARS mann..han hadde vel noe å fortelle ved middagsbordet den dagen. Nå har jeg kjørt i 14 år skadefritt, så det var nok bare situasjonen jeg rett og slett ikke takla særlig bra når jeg strøk.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2010 #9 Skrevet 27. februar 2010 Jeg jobber i vegvesenet og ser folk som består oppkjøring hver eneste dag. Det er mer vanlig å klemme kjørelærer enn å ikke gjøre det for å si det sånn. Av og til er det bare et håndtrykk, men det er mest med eldre folk og gutter som kjører opp. De aller fleste (jenter) som kjører opp er hoppende glade og slenger seg rundt halsen på kjørelæreren sin(!).
Gjest Hapzen Skrevet 27. februar 2010 #10 Skrevet 27. februar 2010 Jeg klemte både kjørelærer og sensoren, men måtte spørre sensoren først "kan jeg gi deg en klem?" men det er jo en måte for meg å si TUSEN TUSEN TUUUUUSEN TAKK! på =D
Aftensol Skrevet 27. februar 2010 #11 Skrevet 27. februar 2010 Jeg fikk også en klem... Og syntes ikke det var noe unaturlig ved det... Som en langer oppe skrev, man har jo liksom klart noe "sammen" og nådd et felles mål
Gjest Gjest_Iselin_* Skrevet 27. februar 2010 #12 Skrevet 27. februar 2010 Hm, kjørelæreren min var ikke med på oppkjøringen. Noen som jobber i administrasjonen på kjøreskolen kjørte meg dit og hentet meg når jeg var ferdig. Og sensor var ikke akkurat et veldig varmt menneske, så jeg hadde ingen å klemme på. Men jeg var så glad at jeg gjerne skulle hatt en stor klem. Litt trist når jeg tenker på det nå, at jeg ikke hadde noen å dele det med før flere timer senere. Ringte og sendte melding til alle jeg kunne da
Troilltøva Skrevet 27. februar 2010 #14 Skrevet 27. februar 2010 da jeg og en venninne som hadde kjørt opp på samme tid fikk lappen (hun 2 uker før meg) og vi gikk innom kjøreskolen den dagen jeg kjørte opp, hvor begge kjørelærerne var så sa de "ja skal vi ikke få klem?" da jeg sto der og viftet med kjørebeviset, så de fikk gladelig en klem hver ikke noe rart eller unaturlig med det synes jeg. men sensoren fikk ikke en klem da, naturlig nok siden jeg ikke har hatt noe med han og gjøre før selve oppkjøringen.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2010 #15 Skrevet 28. februar 2010 da jeg og en venninne som hadde kjørt opp på samme tid fikk lappen (hun 2 uker før meg) og vi gikk innom kjøreskolen den dagen jeg kjørte opp, hvor begge kjørelærerne var så sa de "ja skal vi ikke få klem?" da jeg sto der og viftet med kjørebeviset, så de fikk gladelig en klem hver ikke noe rart eller unaturlig med det synes jeg. men sensoren fikk ikke en klem da, naturlig nok siden jeg ikke har hatt noe med han og gjøre før selve oppkjøringen. Jeg er enig at det kan føles naturlig for den som har bestått førerprøven, gi kjørelærereren en klem. Dette vil som regel være i orden. Dersom læreren tar initiativet til klemmen, er imidlertid ikke dette ok. Han skal ha et profesjonelt forhold til elevene. Dersom kjørelærereren gir en klem uten først å ha spurt om det er greit, er dette et seksuelt overgrep som må anmeldes og straffes med fengsel og/ eller bøter. Eleven bør også ha rett på erstatning etter å ha blitt antastet.
Cognizance Skrevet 28. februar 2010 #16 Skrevet 28. februar 2010 Jeg synes du burde politianmelde han. Ihvertfall hvis han ikke spurte om lov først.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. februar 2010 #17 Skrevet 28. februar 2010 Er dette en videre tråd fra hun jenta som var forelsket i kjørelæreren sin? Isåfall: Slutt å drøm...., dette er helt naturlig. Ikke tenk noe mere på han og ikke håp at det blir noe. Da kan du fort bli skuffet. Hvis følelsene dine blir igjengjelt (eller hvordan det skrivers) er dette en bonus. Uansett, gratulerer med lappen og lykke til videre
Gjest Eurodice Skrevet 28. februar 2010 #18 Skrevet 28. februar 2010 (endret) Dersom læreren tar initiativet til klemmen, er imidlertid ikke dette ok. Han skal ha et profesjonelt forhold til elevene. Dersom kjørelærereren gir en klem uten først å ha spurt om det er greit, er dette et seksuelt overgrep som må anmeldes og straffes med fengsel og/ eller bøter. Eleven bør også ha rett på erstatning etter å ha blitt antastet. Du kan da ikke mene dette i ramme alvor? En uskyldig klem? Det er ikke snakk om tett, langvarig omfavnelse. Edit tilføyelse. Endret 28. februar 2010 av Belladonna
Gjest NopNop Skrevet 1. mars 2010 #20 Skrevet 1. mars 2010 Jeg er enig at det kan føles naturlig for den som har bestått førerprøven, gi kjørelærereren en klem. Dette vil som regel være i orden. Dersom læreren tar initiativet til klemmen, er imidlertid ikke dette ok. Han skal ha et profesjonelt forhold til elevene. Dersom kjørelærereren gir en klem uten først å ha spurt om det er greit, er dette et seksuelt overgrep som må anmeldes og straffes med fengsel og/ eller bøter. Eleven bør også ha rett på erstatning etter å ha blitt antastet. Nei nå synes jeg du setter saken på spissen! mener du virkelig det du sier?! I utgangspunktet så er det naturlig å gi klem til skolelærer, kjørelærer osv.. men i mitt tilfelle var jeg usikker, siden da han ikke er så veldig mange år eldre enn meg. Og ja, han som kom frem med åpne armer, men jeg ville virkelig dele gleden, og tok imot denne klemmen. Jeg kan da ikke anmelde han fordi han var hyggelig mot meg! Jeg ga han klem selv, åssen skal jeg anmelde han for seksuell overgrep!! En av deltakerne her jobber på vegvesenet, og innrømmer selv at klem er noe naturlig! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå