Gjest kml Skrevet 27. februar 2010 #1 Skrevet 27. februar 2010 Jeg har nettopp gått gjennom et vondt brudd, og bor alene nå. jeg skulle gjerne holdt meg opptatt, men har få ressurser. De fleste vennene mine bor i andre byer nå. Har noen noen gode ideer om hva jeg kan gjøre for å komme meg unna alt litt? Vurderer å ta en kjøretur til Trondheim til noen venner, men det får jeg ikke gjort på minst en uke. Hvordan skaffe seg nye venner, for en som er sjenert? Hvordan holde meg opptatt - ting jeg kan gjøre alene? Jeg kan ikke jobbe mer enn jeg gjør..
Cata Skrevet 28. februar 2010 #2 Skrevet 28. februar 2010 Akkurat den "få venner" delen kan jeg ikke hjelpe med for jeg er ikke god på det selv. Det er imidlertid en god del ting du fint kan gjøre alene: * Gå turer * Lese * Gå på kino (med mindre du og eksen var ivrige kinogjengere) * Trene * Sjekk aviser/folkeuniversitetet og se om det starter noen kurs du kunne like å delta på. (Gjerne hobbykurs) Det får tankene over på noe annet, gir deg faste kvelder der du gjør "noe annet" sammen med noen og er du heldig kan det jo være du får nye venner også. (Ingen garanti for det siste, men du kan i allfall ha det hyggelig på kurskveldene så lenge det varer.) *Gjør rent hjemme (ikke moro, men holder deg opptatt i fall det er første uka som er mest "krise")
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2010 #3 Skrevet 28. februar 2010 Det første som faller meg inn er at du bør få deg en hobby og så ellers lage noen rutiner for resten av fritiden din. En kveld kan du gå/sykle en bestemt rute (bli kjent med byen du bor i), en annen kveld kan du f.eks ordne klesvasken og pusse opp/rydde noen skap o.s.v. En ettermiddag kan du ta med deg en bok og gå på kafé og drikke en kopp kaffe. Du trenger ikke å sette i gang store prosjekt for å kunne få tankene litt bort fra bruddet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå