Gjest Anonymous Skrevet 8. september 2003 #1 Skrevet 8. september 2003 Var i helgen i møte med forlover og resten av venninnene til vår felles venninne som skal gifte seg. Jeg reiste derfra med en dårlig følelse i magen. Saken er den at hun som skal gifte seg har nettopp valg tå bli personlig kristen. Dette tror jeg, eller håper jeg å tro at har gått hennes andre venninner hus forbi for alle unntat jeg og hennes forlover innsisterer på å legge opp en kjempe dag hvor utgangspunktet er at alle skal ha det gøy selvsagt men at hun som skal gifte seg skal bli sørpe full. Dette er jo ikke akkurat passende lenger syns jeg. Jeg og forloveren hennes prøvde å foreslå at vi kunne dra på Tusenfryd, eller tivoli eller noe, eller vi kunne ta et ettdagers yoga-kurs kombinert med meditasjon eller noe. Og at vi kan evt drikke lettøl. Dette forslaget ble ikke tatt seriøst overhodet. Hva skal vi gjøre??
nessi Skrevet 8. september 2003 #2 Skrevet 8. september 2003 Et utdrikkningslag skal jo først og fremst være en fest for den kommende brud, ikke for alle andre. Jeg mener det er veldig viktig å legge opp et utdrikkningslag etter hva men vet bruden liker og "tåler". Noen kan man drite skikkelig ut og skjenke de gode og fulle, andre bør få dagen i andre former. Synes ideene til deg og forloveren virker bra jeg. Når ei venninne av meg som ikke drikker giftet seg, lagde vi "barneselskap" med papirduker, tegnestifter, ballonger, kaker. Alle måtte drikke rødbrus, men de som ville kunne drikke noe annet i tillegg. Så gikk vi ut og spiste og på byen etterpå. Hun var kjempefornøyd.
Pusekatt Skrevet 8. september 2003 #3 Skrevet 8. september 2003 Jeg blir så dødsprovosert når jeg leser slikt. Utdrikningslaget skal være for BRUDEN, ikke for alle venninnene hennes! Selvfølgelig skal man forsøke å legge opp til en dag som vil falle mest mulig i smak hos bruden - uten at det går på tvers av religion eller annen overbevisning. Æsj, det her er grunnen til at jeg ikke vil ha utdrikningslag :evil:
Gjest avhold Skrevet 8. september 2003 #4 Skrevet 8. september 2003 Finn på noe gøy som ikke omhandler alkohol til henne. Er selv i hennes posisjon. Kristen og avholdsmenneske. Dvs drikker et glass cider av og til, men har aldri vært full eller hatt lyst til å drikke for rusens skyld. Dette vet forloveren min og alle vennene mine. Alle som kjenner meg vet dette, men de vet også at jeg liker å ha det gøy. Jeg håper derfor at de kommer til å finne på noe gøy for meg, som ikke bare er gøy for dem. Det er mye gøy man kan gjøre uten alkohol.Paintball? Ut på byen og synge karaoke? Grilling?Det er bare fantasien som setter gr4enser. Tenke etter på hva venninna di liker og gjør det.
Engel Skrevet 8. september 2003 #5 Skrevet 8. september 2003 Uttdikkingslag skal være en hyggelig opplevelse for bruden!! Når det er sagt så er det vel ingen selvfølge at man blir avholdsmenneske om man er personlig kristen. Kjenner mange kristne som liker å kose seg med et glass vin jeg! Men sørpa full drikker de seg vel ikke.... Hva med å prøve å finne en mellomting? Dere må da vel kunne fortelle de andre hva dere mener og hvorfor?
Gjest MrsL Skrevet 8. september 2003 #6 Skrevet 8. september 2003 Blir provosert jeg av dette Det er da bruden som skal gifte seg og ikke venninne. Da skal det være en fest etter brudens smak og selvfølgelig skal det være hyggelig for de andre, men de får jammen finne seg i å spille annenfiolin i andres utdrikningslag!!!!!!!! Jeg har selv snakket med min forlover om dette og det har vi for så vidt snakket om i mange år Jeg ønsker meg ikke et sånt fyllelag. Jeg vil heller ha en koselig kveld med venninner og spise god mat og drikke god vin og mimre litt og sånt. Dette er vi SÅ enige i at jeg tror mitt lag blir bra jeg. Selv om jeg også har sagt at jeg ikke trenger ett.........så blir det nok....... Utdrikningslaget skal være mest mulig slik bruden ville ha ønsket det.
Gjest Poirot Skrevet 8. september 2003 #7 Skrevet 8. september 2003 Mange kristne drikker. Har hun sluttet bør det respekteres. Man kan ha det mye gøy uten alkohol, akkurat som andre utdrikningslag. Yoga syntes jeg imidlertid hørtes treigt ut. (Men mindre bruden synes dette er definisjonene på en topp dag )
bekka Skrevet 8. september 2003 #8 Skrevet 8. september 2003 Hva med å si det rett ut til hennes venninner at bruden er blitt personlig kristen og at dere derfor føler det er feil at dere skal skjenke bruden "sørpe full"? Jeg synes personlig at et utdrikkingslag kan være like koselig uten alt for mye alkohol. Et forslag er å få massasje og ansiktsbehandling, etterfulgt av en bedre middag....
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2003 #9 Skrevet 9. september 2003 Må man ha utdrikkingslag ?? :-? I så fall er det jo for å "feire" brudens siste dager som ugift, og da må det jo være mye kosligere å gjøre ting som dere vet hun kunne like. Jeg skal ikke ha utdrikkningslag. (I allefall ikke ala kle seg ut, gjøre ablegøyer i by'n osv.) Ville heller satt pris på en koselig hyttetur eller middag med venninnner/kompiser, eller kanskje en spa-dag...... Hmm, må snakke litt med min forlover......
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå