Gjest Karianna, 38 Skrevet 27. februar 2010 #1 Skrevet 27. februar 2010 Fikk 3 venneforspørsler fra barneskoletiden, hvor jeg aksepterte. Alle de andre på listen er folk jeg har hatt i livet mitt fra lenge etter barneskoletiden..og egentlig ønsker jeg ikke å ha disse barneskolefolkene i listen min. Men snart skal vi ha klassefest med dem, og da ville det være rart om jeg slettet de nå. Noen tips?
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2010 #2 Skrevet 27. februar 2010 Du må jo bestemme selv hva du vil gjøre...
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2010 #3 Skrevet 27. februar 2010 Du må jo bestemme selv hva du vil gjøre... Nyttig svar. TS, hvis du går inn på sikkerhetsinnstillingene dine, så går det an å lage lister med folk du vil skal se alt på profilen. Slik at de som ikke er med i noen liste, de kan bare se begrenset informasjon om deg. Kunne jo ha gjort det så lenge?
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2010 #4 Skrevet 27. februar 2010 Nyttig svar. TS, hvis du går inn på sikkerhetsinnstillingene dine, så går det an å lage lister med folk du vil skal se alt på profilen. Slik at de som ikke er med i noen liste, de kan bare se begrenset informasjon om deg. Kunne jo ha gjort det så lenge? Ts vil egentlig slette de, men vil ikke slette de fordi hun skal møte de på klassefest. Det går an å bestemme seg og ikke være så utrolig feig.
Gjest Nanette Skrevet 27. februar 2010 #5 Skrevet 27. februar 2010 Jeg trodde det var motsatt, at de du hadde på en liste, kunne du redigere det slik at de ikke så alt som var på facebooken din. Mens resten så det. Uansett så merker de nok ikke om du sletter de, de får jo ingen mail som forteller at du har sletta de.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2010 #6 Skrevet 27. februar 2010 Berre vær feig og slett dei etter festen du..Det hadde ej gjort:)
crazyforgum Skrevet 27. februar 2010 #7 Skrevet 27. februar 2010 Jeg har tenkt akkurat det samme som deg TS, og det er snakk om mange flere enn to-tre stykker.Vi skal også ha treff til sommeren, og jeg har bestemt meg for å ha de der til festen er over, så får jeg vurdere det da. Uansett er ikke min facebookprofil så veldig privat.
Gjest Gjest_Hedda_* Skrevet 27. februar 2010 #8 Skrevet 27. februar 2010 Høres ut som en diskusjon på barneskolen Er det mulig?
Chiyo Skrevet 27. februar 2010 #9 Skrevet 27. februar 2010 Jeg skjønner ikke hva problemet er. Jeg mener ingen bryr seg om hvilke venner en har på facebook. Jeg har hundrevis av venner jeg ikke kjenner en gang. Men du kan blokke dem eller liste den. Altså at du kan lage ne liste der du plaserer venner som du ikke vil skal ha tilgang til alt. Facebook venner er jo ikke "venner".
Tulle Skrevet 27. februar 2010 #10 Skrevet 27. februar 2010 Jeg ville ha slettet de etter festen, dersom du ikke fikk en god tone med de da, selvsagt Jeg har slettet MANGE av "vennene" mine på facebook. Mulig enkelte ble fornærmet, men jeg mener som så at dersom de skal ha innblikk i livet mitt, må de være litt venner hvertfall.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2010 #11 Skrevet 27. februar 2010 Men folk som har hundrevis av kontakter i listen sin (kall de kontakter da, ikke venner), de kan da umulig ha daglig kontakt, for å si det sånn. Nordmenn må lære seg å bli mer overfladiske: man har jo ikke kontakt med de, de bare er der, som et oppslagsverk, et vistittkort eller telefonkatalog. Kjekt å ha!
Gjest Karianna, 38 Skrevet 27. februar 2010 #12 Skrevet 27. februar 2010 slett dei etter festen du..Det hadde ej gjort:) De vil jo lure på hvorfor de plutselig ble borte? Og vil kanskje sende ny venneforespørsel fordi de trodde de falt ut?
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2010 #13 Skrevet 27. februar 2010 De vil jo lure på hvorfor de plutselig ble borte? Og vil kanskje sende ny venneforespørsel fordi de trodde de falt ut? Viss ein ikkje har kontakt er det berre å ignorere!
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2010 #14 Skrevet 28. februar 2010 Etter en klassefest ville det jo være forferdelig å slette dem etterpå....de vil jo lure på hva de har gjort galt.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2010 #15 Skrevet 28. februar 2010 Moderator: Egentlig er det feil at tråden ble flyttet fra Generell Debatt til Data-forumet: Fordi spørsmålet er ikke av datateknisk art, det er sav sosial relasjonsart.
Gjest Nanette Skrevet 28. februar 2010 #16 Skrevet 28. februar 2010 Etter en klassefest ville det jo være forferdelig å slette dem etterpå....de vil jo lure på hva de har gjort galt. Signerer!
Rachelma Skrevet 28. februar 2010 #17 Skrevet 28. februar 2010 Slett dem! jeg hadde nettopp opprydding i listen min og dem så jeg ikkje har skrevet til eller har nytte av eller har ofte kontakt med har jeg slettet..hva skal man med dem man ikke kjenner/snakker til eller vet hva moren eller søskene heter? det er en regel jeg bruker for å snerve inn hvem og hvem ikke...
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2010 #18 Skrevet 28. februar 2010 Slett dem! jeg hadde nettopp opprydding i listen min og dem så jeg ikkje har skrevet til eller har nytte av eller har ofte kontakt med har jeg slettet..hva skal man med dem man ikke kjenner/snakker til eller vet hva moren eller søskene heter? det er en regel jeg bruker for å snerve inn hvem og hvem ikke... Jo mens for oss som har 100 kontakter eller flere: du kan da ikke mene at du vil ha kontakt med alle sammen regelmessig, det blir jo slitsomt! 100 av mine kontakter har jeg aldri kontakt med annet enn en melding på veggen deres i ny og ne, en gratulasjon på bursdagen om jeg ser at de har det...mange jeg aldri snakker med: men felles for de alle er at vi har hatt en historie sammen! Og det er fine minner på en tid som var: studietiden i utlandet, jobben i utlandet, kolleger, bekjente man hilser på hver dag, svogere/svigerinner, etc. Du kan da ikke mene at du skal snakke regelmessig med alle disse?! Jeg er fornøyd med å bare "ha dem der", så er de der!
Rachelma Skrevet 28. februar 2010 #19 Skrevet 28. februar 2010 Jo mens for oss som har 100 kontakter eller flere: du kan da ikke mene at du vil ha kontakt med alle sammen regelmessig, det blir jo slitsomt! 100 av mine kontakter har jeg aldri kontakt med annet enn en melding på veggen deres i ny og ne, en gratulasjon på bursdagen om jeg ser at de har det...mange jeg aldri snakker med: men felles for de alle er at vi har hatt en historie sammen! Og det er fine minner på en tid som var: studietiden i utlandet, jobben i utlandet, kolleger, bekjente man hilser på hver dag, svogere/svigerinner, etc. Du kan da ikke mene at du skal snakke regelmessig med alle disse?! Jeg er fornøyd med å bare "ha dem der", så er de der! Det er jo helt opp til deg det da jeg er fornøyd med min ordning så er du fornøyd med din ordning Jeg har mine venner som jeg har kontakt med og som jeg ville stoppet å pratet med på gaten,ikke bare på hils med..Har ikke noe interesse av dem jeg ikke kjenner på facebook,men hvis man er intressert i hva dem driver med og følge med dem så be my guest
Gjest padawan Skrevet 1. mars 2010 #20 Skrevet 1. mars 2010 hvorfor ikke legge de i en egen venneliste hvor du begrenser tilgangen deres? jeg har selv 6 vennelister som jeg legger folk i avhengig av om de er skole/studievenner, nåværende eller forhenværende kolegaer, venner som jeg treffer ofte osv. tar litt tid å sette opp men det er en grei måte å styre tilgangen til forskjellige folk på vennelisten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå