Gå til innhold

Forberedelser til forlovelse....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er 27 år og skal forlove meg med verdens beste jente som er 24.

Det jeg lurer på er om det er normalt å spørre foreldrene hennes om lov først?

Er det kun faren eller begge to jeg skal spørre?

Hva spør jeg de om? Kan jeg få gifte meg med xxx? Kan jeg få forlove meg med xxx?

Skal jeg si noe mer...legge ut om henne å alt det der...?

Så en ting til: Tidspunktet for forlovelsen står om to dager. Den ene dagen har jeg bursdag... Er det litt dumt å forlove seg på min bursdag? Bør jeg vente til dagen etter? Det passer like bra begge dagene....

Håper på noen gode innspill til en super spent kar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia!

Så gøy at dere skal forlve dere!

Jeg ble fridd til på min bursdag for snart en måned siden, også i Bergen - var kjempestas!

Spiller ingen rolle om det er på en bursdag, det blir jo bare lettere for deg å huske datoen ;)

Min forlovede spurte ikke min far om "tillatelse" til å fri til meg.. Og for å være helt ærlig så synes jeg det hadde vært rart om han hadde gjort det. Jeg trenger da ikke min fars tillatelse for å gifte meg? Man kan jo si at det er en gest/tradisjon - men jeg synes ikke den hører hjemme lengre. Men det er nå min mening.

Lykke til!! :)

Gjest Gjest_Marion_*
Skrevet
Hei.

Jeg er 27 år og skal forlove meg med verdens beste jente som er 24.

Det jeg lurer på er om det er normalt å spørre foreldrene hennes om lov først?

Er det kun faren eller begge to jeg skal spørre?

Hva spør jeg de om? Kan jeg få gifte meg med xxx? Kan jeg få forlove meg med xxx?

Skal jeg si noe mer...legge ut om henne å alt det der...?

Så en ting til: Tidspunktet for forlovelsen står om to dager. Den ene dagen har jeg bursdag... Er det litt dumt å forlove seg på min bursdag? Bør jeg vente til dagen etter? Det passer like bra begge dagene....

Håper på noen gode innspill til en super spent kar! :)

Hei! Så koselig at du skal fri, skulle ønske det var min samboer som gjorde det :fnise:

Spørre hennes far om lov er vel ikke så veldig vanlig lenger, så det trenger du nok ikke, men det skader sikkert ikke å nevne det for han heller hvis du finner en passende anledning ;)

Gå ned på kne og spør: vil du gifte deg med meg?

og fortell henne gjerne hvor mye hun betyr for deg først ;)

Da hadde jeg blitt veldig, veldig glad hvertfall.. Og for meg er det en selvfølge og blir spurt om jeg vil gifte meg med han :)

Kanskje litt koselig med en egen dato for forlovelsen enn bursdag og slik, men d er nå min mening :)

Skrevet

Jeg har fått følgende forslag:

Let me explain you the cookies – do you know the cookies they usually give you with your bill in Chinese restaurant? The one which you break up in the middle and inside there is a small message for you? If you offer her cookie to break it up and in one would be your message and we can hide a ring into another one.

Noen som er med på hva dette går ut på...?

Jeg skjønner ikke helt....hjelpe noen...? :)

Skrevet
Jeg har fått følgende forslag:

Let me explain you the cookies – do you know the cookies they usually give you with your bill in Chinese restaurant? The one which you break up in the middle and inside there is a small message for you? If you offer her cookie to break it up and in one would be your message and we can hide a ring into another one.

Noen som er med på hva dette går ut på...?

Jeg skjønner ikke helt....hjelpe noen...? :)

Det er snakk om en fortune cookie :) Selges sånne i Norge også? Har aldri sett det her jeg bor, men det finnes sikkert kinesiske resturanter hvor de gjør det!

Uansett, om de selger dem, så kan du høre med dem om de kan "bake" ringen inni en av disse. Når hun knekker den i to, så er ringen inni :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...