Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hhei..!

har tilfeldigvis kommet borti teksten skrevet av Arnulf Ø , ''Kristendommen, den tiende landeplage''

Hva synes dere, som har lest teksten, om den? Han har jo tross alt blitt beskyldt for blasfemi og greier, så dette tror jeg kan bli gammelt, men likevel nokså relevant å diskutere om. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønte forresten ikke hva han mente,- og hvorfor han i det hele tatt skrev følgende:

'' Den gode kun kunne ikke på noen måte tilgi oss, den allmektige Gud kunne heller ikke frelse oss på annen måte enn ved å sende ''Den hellige ånd'' ned til en jomfru og bebude henne, hvorefter hun føder guds sønn som blir henrettet, ikke fordi han har gjort noe galt, men for våre synders skyld. ''

Jeg forstod det han sa, men jeg fattet ikke helt hvorfor han valgte å si dette. Jeg tror det han mener her er feil,- gud sendte vel ikke den hellige ånd til jomfruen osv, gjorde han?

Kan noe av det han sa generelt i teksten være feil, når han kritiserer kristendommen?

Og hva mente han med ''Å rette baker for smed'' ? hehe.

Skrevet

Han kommenterer også kjønnsmoralene og at kvinnene er satans inngangsport.dette minner meg om en tekst hvor kvinnen med lang krøllete slangehår *i et maleri* er en del av liknende tekst at kvinnene på en måte er syndenes/satans symbol.

husker dere navnet på denne teksten??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...