Gjest Gjest_Pippi_* Skrevet 27. februar 2010 #1 Skrevet 27. februar 2010 Hei! Jeg var i spania for noen år siden og kjøpte efedrin på et apotek mens jeg var der, noen som vet om det fremdeles er lovlig? Det ble vel forbudt i sverige for ca 7-8 år siden, så jeg tenkte kanskje spania var kommet etter med forbudet..
Gjest Gjest_utlendingen_* Skrevet 27. februar 2010 #2 Skrevet 27. februar 2010 Ephedrine and ephedra-containing supplements are currently illegal in the European Union [...] Ephedrine is currently available by prescription in several EU countries. fra wikipedia. Det er uansett ulovlig å importere til Norge: import av dopingmidler som efedrin, har en strafferamme på bøter eller fengsel inntil to år.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2010 #3 Skrevet 27. februar 2010 fra wikipedia. Det er uansett ulovlig å importere til Norge: Efedrin er da fortsatt registrert som legemiddel i Norge, det fås dog ikke uten resept. Det er således ikke forbudt å bruke, men i likhet med mange andre stoffer som brukes som legemidler, er det ulovlig å importere. Det er ikke alle som er oppmerksom på at hostesaften de kjøpte i utlandet, kan gi dem 2 år bak murene om den forsøkes tatt med inn i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå