Egil Skrevet 27. februar 2010 #1 Skrevet 27. februar 2010 Hei Har kjent ei dame i et lite år nå og vi begge er fra Trondheim. Hun vet at jeg liker henne, kan ikke ha misforstått. De siste månedene har jeg tekstet mye med henne på sms og det er alltid jeg som tar initiativet men hun er alltid hyggelig og svarer positivt. Lurer da på om jeg egentlig blir høflig avvist eller om det kan være et snev av interesse siden det aldri er hun som tar kontakt? Er dette en klassisk jenteting at man spiller hard to get eller er hun bare høflig...synes det er litt rart i.o.m. at hun vet jeg liker henne godt...Har også invitert henne ut et par ganger i løpet av de siste månedene, men har bomma litt da hun har enten svart at hun er borte for helgen eller har avtaler ol. Skal jeg bare gi opp eller fortsette? Hun småflørter jo litt tilbake på meldingene mine, og ser lite poeng i at hun skulle gjøre det dersom hun ikke var interessert i det hele tatt? Egil, 26
Gjest Blondie65 Skrevet 27. februar 2010 #2 Skrevet 27. februar 2010 Du skal bare gi opp. Det er klart at man man være uheldig med de dagene man inviterer slik at det faktisk KAN være at hun helt reelt har vært opptatt. Hvis hun da hadde vært interessert hadde hun sagt: egil det passer bedre den og den datoen. Damen VET at du er interessert, hun er det ikke selv og er høflig. At du velger å sortere ut det ene lille positive at hun flørter og svarer på melding viser en overoptimisme uten sidestykke da alt annet taler for at damen ikke er interessert.
Henkie Skrevet 27. februar 2010 #3 Skrevet 27. februar 2010 Hei Har kjent ei dame i et lite år nå og vi begge er fra Trondheim. Hun vet at jeg liker henne, kan ikke ha misforstått. De siste månedene har jeg tekstet mye med henne på sms og det er alltid jeg som tar initiativet men hun er alltid hyggelig og svarer positivt. Lurer da på om jeg egentlig blir høflig avvist eller om det kan være et snev av interesse siden det aldri er hun som tar kontakt? Er dette en klassisk jenteting at man spiller hard to get eller er hun bare høflig...synes det er litt rart i.o.m. at hun vet jeg liker henne godt...Har også invitert henne ut et par ganger i løpet av de siste månedene, men har bomma litt da hun har enten svart at hun er borte for helgen eller har avtaler ol. Skal jeg bare gi opp eller fortsette? Hun småflørter jo litt tilbake på meldingene mine, og ser lite poeng i at hun skulle gjøre det dersom hun ikke var interessert i det hele tatt? Egil, 26 Delvis enig med Blondie65...det virker som du bare kan gi opp - alternativet er å legge korta på bordet og spørre henne rett ut. Da blir du ihvertfall ferdig med saken på den ene eller andre måten.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 27. februar 2010 #4 Skrevet 27. februar 2010 Hei Har kjent ei dame i et lite år nå og vi begge er fra Trondheim. Hun vet at jeg liker henne, kan ikke ha misforstått. De siste månedene har jeg tekstet mye med henne på sms og det er alltid jeg som tar initiativet men hun er alltid hyggelig og svarer positivt. Lurer da på om jeg egentlig blir høflig avvist eller om det kan være et snev av interesse siden det aldri er hun som tar kontakt? Er dette en klassisk jenteting at man spiller hard to get eller er hun bare høflig...synes det er litt rart i.o.m. at hun vet jeg liker henne godt...Har også invitert henne ut et par ganger i løpet av de siste månedene, men har bomma litt da hun har enten svart at hun er borte for helgen eller har avtaler ol. Skal jeg bare gi opp eller fortsette? Hun småflørter jo litt tilbake på meldingene mine, og ser lite poeng i at hun skulle gjøre det dersom hun ikke var interessert i det hele tatt? Egil, 26
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 27. februar 2010 #5 Skrevet 27. februar 2010 Denne dama er nok ikke interessert! Hard to get i ett år er ingen! Og ville hun gått ut med deg hadde hun klart å rydde plass til dette. Kan være at hun synes det er vanskelig å si rett ut at hun ikke er interessert, dersom du ikke har sagt direkte til henne at du er interessert. Hun synes sikkert du er hyggelig også, siden hun svarer deg, men ikke noe mer. Da ville hun også kontaktet deg innimellom. Ikke bare svart på dine henvendelser. Mitt råd: Ikke legg mer energi i dette. Det blir aldri noe av og du sliter deg bare ut. Se mot andre nå. Lykke til
Gjest Gjest_krisha_* Skrevet 27. februar 2010 #6 Skrevet 27. februar 2010 Hun er ikke interessert, bare høflig. Kanskje hun ønsker å være din venn. Ta et hint!
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2010 #7 Skrevet 27. februar 2010 Denne dama er nok ikke interessert! Hard to get i ett år er ingen! Og ville hun gått ut med deg hadde hun klart å rydde plass til dette. Kan være at hun synes det er vanskelig å si rett ut at hun ikke er interessert, dersom du ikke har sagt direkte til henne at du er interessert. Hun synes sikkert du er hyggelig også, siden hun svarer deg, men ikke noe mer. Da ville hun også kontaktet deg innimellom. Ikke bare svart på dine henvendelser. Mitt råd: Ikke legg mer energi i dette. Det blir aldri noe av og du sliter deg bare ut. Se mot andre nå. Lykke til Enig! Du blir høflig avvist, og det beste for din egen del er å slutte å ta kontakt.
Egil Skrevet 27. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 27. februar 2010 Høres enstemmig ut!! Da er det nok sånn...Synes fortsatt det er merkelig å hvis så er tilfelle, for hennes del å virke interessert i å opprettholde kontakten på den måten da...Trudde kansje at dama likte litt å bli jakta, merker det jo på henne at hun syns æ e søt For min del hvis ei dame prøve sæ og jeg ikke er interessert i 'det hele tatt' så gjenspeiler jeg jo det i responsen min, me å svare uinteressert: der det blir gjennomsyra at ''hei her har du overhodet ikke sjangs'', selfølgelig på en høflig måte da...Men, så er ikke æ så sjenert da:)
Egil Skrevet 27. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 27. februar 2010 Kan jo vri på spørsmålet litt? Kordan oppføre dåkker dere hvis en som liker dere, men som dere er litt usikker på tar kontakt i forhold til om dere er usikre eller helt uinteresserte? Responsen? Kan jo føye til at æ e typen som liker å jakte litt, har en tendens til å ikke være interessert i de damene som er enkle å få på kroken, må jobbe litt for de...
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 27. februar 2010 #10 Skrevet 27. februar 2010 Kan jo vri på spørsmålet litt? Kordan oppføre dåkker dere hvis en som liker dere, men som dere er litt usikker på tar kontakt i forhold til om dere er usikre eller helt uinteresserte? Responsen? Kan jo føye til at æ e typen som liker å jakte litt, har en tendens til å ikke være interessert i de damene som er enkle å få på kroken, må jobbe litt for de...
Gjest Gjest_P_* Skrevet 27. februar 2010 #11 Skrevet 27. februar 2010 Kan jo vri på spørsmålet litt? Kordan oppføre dåkker dere hvis en som liker dere, men som dere er litt usikker på tar kontakt i forhold til om dere er usikre eller helt uinteresserte? Responsen? Kan jo føye til at æ e typen som liker å jakte litt, har en tendens til å ikke være interessert i de damene som er enkle å få på kroken, må jobbe litt for de... Hva vil du egentlig med denne dama? Er du ute etter å knulle henne en gang eller to for deretter å dumpe henne? Du virker nemlig som typen til det, og dersom hun ikke er interessert i en one night stand med deg er hun sannsynligvis bare høflig - slik det sømmer seg for et voksent menneske å være. Noen råd: 1. Først: Slutt å skriv på dialekt, det får deg til å virke dum. 2. Kvinner er mennesker, de kan ikke jaktes på (med mindre du er Hannibal Lecter). 3. Lytt litt mer til følelsene og intellektet ditt, og litt mindre til pikken din - sjansen er stor for at dama er dritt lei deg, men er for høflig til å avvise deg. 4. Kvinner er individuelle vesener. Dette innebærer at de alle oppfører seg på hver sin bestemte måte. De er ikke like. Med andre ord: Å spørre om hvordan andre jenter oppfører seg i denne situasjonen er ganske meningsløst siden kvinnen du er interessert i kanskje oppfører seg på en helt annen måte enn hva de her inne gjør. 5. Dersom du mister interessen for damer som er like interessert i deg som du er i dem: Bruk noen år på å modnes og vokse opp før du forsøker å innlede et forhold. Du er ikke kapabel til å knytte følelsesmessige bånd til kvinner enda. Det er egoboosten og spenningen i "jakten" som tenner og interesserer deg, ikke kjærligheten. Gjør denne dama en tjeneste og la henne være i fred. Finn deg heller noen som faktisk er interessert i deg, dersom du klarer.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 27. februar 2010 #12 Skrevet 27. februar 2010 Er man bittelittegrann interessert vil man vise det. flørte litt tilbake. Ikke avvise i allefall. En del jenter vil ikke vise klart at de ikke er interessert selv om de ikke er det. Noen fordi de liker at noen er interessert i dem og nyter det. Har venninder som har hatt gutter "på gress" som de ikke har vært interessert i. Svært irriterende, men dessverre sant. Det får dem til å føle seg attraktive. Andre synes det er vanskelig å gjøre, eller si, noe som kan såre/ virke uhøflig eller virke innbilsk. Så med mindre du spør rett ut kan det være vanskelig å forstå signalene. Men her er signalene ganske tydelige. Ingen jeg kjenner ville sagt nei til flere invitasjoner, ikke vært den første til å ta initativet til kontakt, dersom de var interessert. Verken de vennindene som liker å ha gutter "på gress" eller de som er synes det er vanskelig å avvise. For de finnes det tonnevis av. Tro meg. Du må gjerne spørre henne rett ut. Da bør hun være ærlig, men svaret ligger helt klart i korta her. Hun liker deg nok, som en venn!
Gjest Blondie65 Skrevet 27. februar 2010 #13 Skrevet 27. februar 2010 Kan jo vri på spørsmålet litt? Kordan oppføre dåkker dere hvis en som liker dere, men som dere er litt usikker på tar kontakt i forhold til om dere er usikre eller helt uinteresserte? Responsen? Kan jo føye til at æ e typen som liker å jakte litt, har en tendens til å ikke være interessert i de damene som er enkle å få på kroken, må jobbe litt for de... Vi tar i mot enhver mulighet til å utvide den kontakten som er. Dvs. blir vi invitert ut, men på en uheldig dag så foreslår man en ny dag. Får man et kompliment så utvikler man det videre. Får man en SMS så svarer man, tar gjerne initiativ til å sende selv. Foreslår kanskje ting å gjøre sammen. Kort sagt: griper alle muligheter til å plassere seg selv nærmere den personen man liker.
Egil Skrevet 27. februar 2010 Forfatter #14 Skrevet 27. februar 2010 Takker for seriøse svar fra 2 siste! Tredje siste gidder jeg ikke å kommentere engang...Kan bare si at dersom jeg hadde vært en såkalt player som du framstiller meg som, en som kun var ute etter et ligg så hadde jeg jo ikke arbeidet så hardt for den ENE jenta, da hadde jeg jo hoppet over på noen andre etter 1 dag!! ''Du harj itj litt ræætt en gang nåår det jeld mææææ!!'' (provosere)...besserwisser... Men, som sagt takk fra 2 siste:) Okey, så det me å ta initiativ først på sms og sånn er stående da? Har lest litt rundt og funnet flere tråder der damer liker personen men rett og slett er sjenert til å initiere kontakt: liker en gutt godt, og vi sender mange meldinger! alltid han som tar initiativet! men det betyr IKKE at jeg IKKE er intressert i ham!! er utrolig glad i ham, og blir kjempeglad hver gang han sender meg en melding!! venter på en meldign fra ham hele dagen, og om han ikke sender noe så blir jeg rett og slett litt lei meg og skuffet:( (og han sender ikke melding hver dag... bare innimellom...) vi har sendt i en god stund nå, men har heler ikke datet...litt leit i grunn:( men tilbake til spørsmålet ditt: som sagt så er det nesten alltid han som sender først, og det har ingenting med at jeg ike liker ham å gjøre, for det GJØR jeg!! men jeg er rett og slett pysete... redd jeg skal ha misforstått og kanskje innser han bare var en venn som skrev til meg innimellom for å "finne på noe", og at det ikke betydde mer enn det for ham.. det er min største frykt! derfor tenker jeg heller som så at om han virkelig er intressert så sender han meg flere meldinger, også håper jeg han ikke blir lei a meg:p men som denne jenta di gjør jeg også! når jeg først får meldinger, så skriver jeg så langt jeg kan tilbake, prøver å virke intressert i ham og hinter til at jeg liker ham... jeg prøver å sende masse smil på smsene og håper det gir ham et hint! så det er mitt svar fra mitt synspunkt! hun er intressert, hun er bare redd for å vise det! Grunnen til at ''æ'' i det hele tatt spør på dette forum er jo fordi hun gir tvetydige signaler, de reonnementene dere har kommet frem til har jeg jo tenkt over selv...Jeg lurer bare på hvordan jeg fortsatt kan vise interesse fordi jeg er glad i denne jenta...Tenker sånn at hvis noen hadde lagt så mye arbeid i å bli bedre kjent med meg så hadde det jo vært sjarmerende...Damer som gir seg etter ''1 hit'' bryr seg jo ikke, da hadde de ikke gitt opp så lett... Takker fortsatt for seriøse innspill
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2010 #15 Skrevet 27. februar 2010 Tenker sånn at hvis noen hadde lagt så mye arbeid i å bli bedre kjent med meg så hadde det jo vært sjarmerende...Damer som gir seg etter ''1 hit'' bryr seg jo ikke, da hadde de ikke gitt opp så lett... Takker fortsatt for seriøse innspill Det er forskjell å gi seg etter "1 hit" og 1. år. Det trenger ikke å ha noe med at hun ikke bryr seg, men man kan kjenne kjapt om man kan utvikle følelser for en person. Noen personer kan en bare ikke få de følelsene den andre parten drømmer om. Deal with it. Ville vært merkelig om man kunne funnet gløden med hvem som helst så lenge man bare fortsatte og fortsatte å presse frem følelser. La henne slippe, hun er sikkert dritt lei deg og dine hentydninger.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2010 #16 Skrevet 27. februar 2010 Grunnen til at ''æ'' i det hele tatt spør på dette forum er jo fordi hun gir tvetydige signaler, de reonnementene dere har kommet frem til har jeg jo tenkt over selv...Jeg lurer bare på hvordan jeg fortsatt kan vise interesse fordi jeg er glad i denne jenta...Tenker sånn at hvis noen hadde lagt så mye arbeid i å bli bedre kjent med meg så hadde det jo vært sjarmerende...Damer som gir seg etter ''1 hit'' bryr seg jo ikke, da hadde de ikke gitt opp så lett... Takker fortsatt for seriøse innspill Du er egentlig ute etter svar om at du skal forsøke litt til, og svar som forteller grunner til at hun ikke har turt å vise intersse. Svar som er mot dette velger du å overse eller motargumentere. Det har gått langt tid. Følelser kan vokse frem ja, men ikke uten at en initiell gnist har forekommet. Hun tar aldri inititativ til å sende en eneste melding selv det bør si sitt. Det passer aldri å treffe deg og hun forteller ikke at dere heller kan treffes den og den dagen når det heller passer bedre. Hadde det vært en gnist der hadde hun svart "desverre, jeg kan ikke i dag men jeg håper vi kan finne på noe neste helg heller". Sannsynlgihetn for at hun er den ene ubersjenerte jenta som ikke tør i si dette (etter å ha kjennt deg så leneg) er veldig liten. Sannsynligheten for at hun faktisk ikke er interessert er veldig stor. Når hun vet at du er inetessert hadde hun ikke hatt noe å tape på å sende en medling selv. De sjenerte jentene tør ikke sende meldinger fordi de ikke vet sikkert hva svaret blir. Det er ikke tilfellet her, her vet hun hun ville fått positivt svar men unnlater likevel å ta et eneste initiativ. Så du må nok bare innse at hvor enn mye du prøver å vri på dette så er hun ikke interessert, men for høflig til å avvise deg ordentlig. Det du tar for blandede signaler er ikke annet enn høfflighet fra hennes side.
Gjest J Skrevet 27. februar 2010 #17 Skrevet 27. februar 2010 Ikke gi deg selv håp ved å tro at hun er for sjenert eller usikker til å ta kontakt selv. Selv sjenerte jenter tør hvis de virkelig vil! 1 år er lang tid... Noen mennesker (har vært bort i flere sånne gutter) er veldig tvetydige, og det gjør det ekstra vanskelig og gi opp og komme seg videre. I ettertid blir jeg bare irritert over at jeg lot meg "lure" til å kaste bort så mye tid på noen som sikkert bare nøt å få oppmerksomhet.
Egil Skrevet 27. februar 2010 Forfatter #18 Skrevet 27. februar 2010 Ser ut som dere damer har misforstått meg her...Virker som dere ser på meg som en desperat, ekkel, forfølgende, player...Sikkert æ som har forklart situasjonen for dårlig...Kjent i 1 år ja, men ikke godt, har ikke tatt initiativ til date 360 ganger det siste året...mer som 2 ganger de siste 6 månedene! Hu synes jeg er kjekk og søt og alt det der...Så kommentarer om å ''la henne være'' og sånnt faller på sin egen urimelighet. Er jo ikke stygg me dama? liker henne bare godt Så prøvde mæ nå med å vær litt mer direkte på en fin måte med henne og spurte henne direkte om hvordan ting lå an for min del Fikk et positivt svar og skal visst på ''date'' Så alle!! Takk for hjelpen dere som har prøvd å hjelpe meg. Dere andre som har lirt ut med: player, umodenhet, ''la henne være/gi henne fred'' kjenner tydeligvis ikke meg, og godt er det:) Og til sistnevnte kategori.....Slutt å forhåndsdøm folk (eksempelvis meg) Det er mange gutter som meg (vi får som oftest dårligst fangst, pga vi er gode gutter, når vi liker noen så gjør vi det skikkelig). Ta heller å kritiser ''kjekkasene'', badboysa...etc..Selv om vi snille kan virke ''needy'' utad og kjekkasene kan virke sjarmerende så kan jeg love dere at det er motsatt, som oftest er gutta me sjarm drittsekker, kjenner mange av de...Så får det heller være at de får seg mer enn meg Nå har ihvertfall jeg fått det jeg ønsket meg og ei dame er nok for meg:) Tenk på det når dere skal ut på guttejakt selv, ikke ta det første og beste, se hvem som liker dere over tid...Mitt råd, fra en som kjenner gutta fra deres ståsted
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2010 #19 Skrevet 27. februar 2010 Jeg tror heller ikke hun er interessert nei, hun liker deg antagelig som venn dog, eller synes det er smigrende med oppmerksomheten. En kamerat av meg var interessert i meg da vi studerte, og jeg syntes jo det var veldig hyggelig å henge med ham, for han var alltid interessert i hva jeg hadde å si Det tok riktignok lang tid før jeg forsto han var interessert, men jeg fortsatte å ha kontakt med ham etter det også.
Egil Skrevet 27. februar 2010 Forfatter #20 Skrevet 27. februar 2010 Så prøvde mæ nå med å vær litt mer direkte på en fin måte med henne og spurte henne direkte om hvordan ting lå an for min del Fikk et positivt svar og skal visst på ''date''
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå