Gå til innhold

Damer med bra personlighet er som regel stygge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Diskuterte dette på et vorspiel i går og virket som om flertallet av gutta som var der mente at skal du finne deg en jente som går an å satse på med bra personlighet må du være villig til å fire på kravene når det gjelder utseende. Godt at det ihvertfall ikke bare er meg som har merket dette som oftest er det veldig pene damer som har dårlig personlighet.

Egentlig er dette ganske logisk fordi pene jenter trenger faktisk ikke være hyggelig, trofast, snille eller morsomme. Det er alltid menn som vil sjekke de opp, gi de komplimenter, spandere på de, behandle de bra selv om jenta ikke er bra. Det er vel slik verden fungerer. Man kompenserer for de svakheter man har. Jenter flest med et mer gjennomsnittlig utseende vil jeg anta utvikler en mer attraktv personlighet for å kunne fremstå som mest mulig attraktiv.

Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet

Nja... Både ja o nei. Har møtt min skjerv mindre pene damer som er totale idioter og komplett blottet for ting som empati og medmenneskelighet. Og har møtt noen få pene damer som er smarte.

Så ut fra din teori skulle undertegnede vert griselekker og hatt guds gave til kvinnen av en kropp. Noe som er alt annet enn sannheten.

Jeg tror du skal lete lenge etter damer med en bra personlighet, punktum. De finnes, men de er en veldig sjelden rase.

Gjest Gjest_Jenny_*
Skrevet

Med fare for å bryte janteloven her..: Jeg har en bra personlighet og har utseende med meg :) Studerer realfag og anser meg selv som passe smart. Så vi finnes der ute! :fnise:

..men folk tror jeg er anderledes enn det jeg egentlig er. Når jeg snakker med folk, så blir de så overrasket over at jeg er snill og hyggelig! Akkurat som man har fordommer mot pene, sosiale jenter.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Med fare for å bryte janteloven her..: Jeg har en bra personlighet og har utseende med meg :) Studerer realfag og anser meg selv som passe smart. Så vi finnes der ute! :fnise:

..men folk tror jeg er anderledes enn det jeg egentlig er. Når jeg snakker med folk, så blir de så overrasket over at jeg er snill og hyggelig! Akkurat som man har fordommer mot pene, sosiale jenter.

Jo men det har en. Og det er sosialt akseptert å anse alle pene jenter som dumme og overfladiske til det motsatte er bevist.

Ikke skal jeg påstå annet enn at jeg anser pene jenter som mindre verdt til de har bevist at de virkelig kan stå på egne ben, har egne meninger og har et fornuftig hodet. Rett og slett fordi det er så få pene jenter som faktisk klarer å leve opp til kravet om sosial IQ.

Men bryt jantelover så mye du bare vil! For det trengs virkelig :)

Skrevet

Stemmer ikke for min del :lur:

Men jeg har hørt den teorien før, og passer visst perfekt inn som unntak siden jeg var mindre pen hele oppveksten og blomstret først i voksen alder. Ergo har jeg utviklet en personlighet da jeg ikke trodde jeg så ut.

Det sies jo også at det er de mennene som er lave og skallede som har best humor og slikt, for å kompensere.

Jeg ser poenget, men det er nok altfor mange unntak til å kalle det en regel. Personlig har jeg mest guttevenner, men de venninnene jeg har er både nydelige og har fantastiske personligheter. Et pent utseende er jo ikke en hindring for at man er intelligent, sympatisk, har fått en god oppdragelse, høy utdannelse, har bra humor og er en givende og følsom person. Det spiller nok inn en del andre faktorer i arv/miljø enn utseende når man skal utvikle en personlighet.

MEN... en av grunnene til at jeg har mest guttevenner er at personligheten min går mest med de, imens jenter oftere kan være kjipe og kjedelige i min - og mange menns - mening. Problemet for mine kompiser er altså ikke å finne ei som er hyggelig, trofast osv, men ei som er KUL. Her vet jeg at jeg har "vunnet" en del på å henge mye i mannlige miljø og ha mannlige interesser hele livet, menn synes rett og slett jeg er kul og chill

Skrevet

Vi har en pen jente på jobb, som er hyggelig og morsom også - men ingen menn hopper på henne. De ser ikke engang på henne eller smiler. Selv om hun er pen og smiler.

Så norske menn er en gåte.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Vi har en pen jente på jobb, som er hyggelig og morsom også - men ingen menn hopper på henne. De ser ikke engang på henne eller smiler. Selv om hun er pen og smiler.

Så norske menn er en gåte.

Antakelig fordi hun er pen etter catwalk malen, som kvinner tror menn vil ha. Mens faktum er at mennene på jobben din driter i henne fordi hun er alt annet en hva menn faktisk tenner på.

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet
Antakelig fordi hun er pen etter catwalk malen, som kvinner tror menn vil ha. Mens faktum er at mennene på jobben din driter i henne fordi hun er alt annet en hva menn faktisk tenner på.

Signerer denne. Har ihvertfall lært at når en jente eller venninne forteller meg om denne flotte jenta jeg må møte er det best å skygge banen. Det er de aldri! Jenter flest vet lite om hva vi menn liker.

Skrevet

Og hva er det - om du var i den store kantinen på jobb - hvordan var de kvinnene du snudde deg etter?

Skrevet
Jenter flest vet lite om hva vi menn liker.

Det er vel bare å bla i Vi Menn, FMH, og andre mannemagasin, så ser vi jo hva dere liker. Og hun dama på jobb er som damene dere ser på i bladene. og hun er hyggelig og morsomt i tillegg.

Likevel kaster ikke menn seg over henne.

Gjest Gjestefrøken
Skrevet

Jeg har ofte fått høre at jeg er vakker.Av personer som ikke kjenner meg godt. Når jeg snakker mere med menn, så får jeg tilbakemeldinger på at jeg er oppegående og smart også,nesten som om de blir overasket over det... Når jeg blir nærmere kjent med menn, så erfarer jeg at de sier at jeg er så god og snill også ; ) .

I så måte kan man jo konkludere med at menn tror at jeg må være kunnnskapsløs siden jeg er vakker. Og når de i tillegg finner ut at jeg er snill, blir det nesten for mye av det gode! He, he...

Verden er full av forutinntatte holdninger...godt at de ikke alltid blir bekreftet!

Det tenker jeg var svar nok til ts!

Skrevet

TS tar helt feil. Jeg er både stygg og har dårlig personlighet. Jeg synes det er imponerende hvor svart-hvitt folk tenker... Hva med kjemi og felles interesser? Når man liker noen så blir de vel vakre i dine øyne? Virker som om folk flest er idioter.

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Det trådstarter sier, stemmer på en prikk.

Jeg er pen, men veldig dum og har en elendig personlighet. Det vil si, jeg har ingen personlighet. Jeg bytter litt på hvem jeg er, alt etter hvem jeg ønsker å være.

Når jeg møter kjekke menn, som viser seg å ha intelligens, humor og glimt i øyet, blir jeg pen, sjarmerende, morsom og intelligent.

Dersom jeg møter stygge menn, som tror at jeg har null å komme med, siden jeg er pen, blir jeg tom i blikket, intetsigende og dum. Hjelper det ikke, pleier jeg å si at jeg er professor i organisk kjemi. Da stikker de som oftes.

Skrevet

Siden alt som foregår i kvinners liv handler om å tiltrekke seg og tilfredsstille menn, er det selvsagt logisk at stygge kvinner må utvikle en tiltalende personlighet for å ha noe å stille opp med på kjøttmarkedet. Denne egenskapen behøver ikke å utvikles hos de pene men dumme hurpene, for de kommer alltid i første rekke uansett, siden menn som kjent tenker med kuken fremfor hjernen. Dermed blir det som regel de stygge mennene som får de stygge men snille jentene. Og alpha-mennene med stor pikk og stor lommebok blir altså de som går hjem med premietispene, det vil si de dumme og deilige bimboene.

Også lever de lykkelig i alle sine dager.

Sånn.

Generalisert nok å passe inn i deres innskrumpede, lille verdensbilde?

Skrevet

Jeg har dedikert livet mitt til å utvikle en bra personlighet sånn at jeg kan bli gift med en rik mann. Men har ennå ikke truffet noen som er villig til å fire nok på utseendekravet til at han vil ha meg.

Men jeg har altså hatt mange veldig pene venniner opp gjennom årene, og jeg ville jo ikke vært venn med dem om de hadde en dårlig personlighet. Men dette har vært typen litt beskjeden og skoleflink jente (som meg selv), og de er som regel veldig snille til tross for et bra utseende.

Gjest Gjest_Guest_*
Skrevet

Helt enig!

Skrevet
Jeg har dedikert livet mitt til å utvikle en bra personlighet sånn at jeg kan bli gift med en rik mann. Men har ennå ikke truffet noen som er villig til å fire nok på utseendekravet til at han vil ha meg.

Men jeg har altså hatt mange veldig pene venniner opp gjennom årene, og jeg ville jo ikke vært venn med dem om de hadde en dårlig personlighet. Men dette har vært typen litt beskjeden og skoleflink jente (som meg selv), og de er som regel veldig snille til tross for et bra utseende.

Men du må da forstå lille jente at grunnen til at stygge jenter skal utvikle en god personlighet er ikke fordi rike menn skal ha dem. Rike menn har nemlig førstevalget, og da går de selvsagt for pene jenter, som alltid vil være mer ettertraktet enn stygge, uansett personlighet. Nei, stygge jenter må utvikle god personlighet slik at de blir attraktive for mennene lenger nede på den sosiale rangstigen. De mennene som ikke klarer å få seg pen dame er jo nødt til å gå til de styggere kvinnene, og da vil de med god personlighet komme først i køen.

Skrevet
Men du må da forstå lille jente at grunnen til at stygge jenter skal utvikle en god personlighet er ikke fordi rike menn skal ha dem. Rike menn har nemlig førstevalget, og da går de selvsagt for pene jenter, som alltid vil være mer ettertraktet enn stygge, uansett personlighet. Nei, stygge jenter må utvikle god personlighet slik at de blir attraktive for mennene lenger nede på den sosiale rangstigen. De mennene som ikke klarer å få seg pen dame er jo nødt til å gå til de styggere kvinnene, og da vil de med god personlighet komme først i køen.

Jeg bryr meg egentlig ikke om en mann er rik eller ikke. Så lenge han er smart, koselig, slank og pen, så er det bra nok for meg. Jeg kutter heller vekk brystvortene mine med en rusten og gammel ostehøvel før jeg har sex med stygg, feit og gammel mann (rik eller ei). Just sayin'...

Skrevet

Ok, jeg forstår. Hvis jeg er stygg, men står på og utvikler en kjempefin personlighet, så kan jeg kanskje få sjangs på en litt stygg og fattig mann.

Skrevet
Jeg bryr meg egentlig ikke om en mann er rik eller ikke. Så lenge han er smart, koselig, slank og pen, så er det bra nok for meg. Jeg kutter heller vekk brystvortene mine med en rusten og gammel ostehøvel før jeg har sex med stygg, feit og gammel mann (rik eller ei). Just sayin'...

Pene og rike menn velger fra samme kategori. Ingen av dem behøver å nøye seg med middelmådige og stygge kvinner. Menn har det nemlig lettere, de kan være enten rik, eller pen, eller bare rett og slett ha dametekke.

Damer derimot har bare utseendet, og er helt nødt til å se pene ut dersom de skal kunne hevde seg på markedet.

Ok, jeg forstår. Hvis jeg er stygg, men står på og utvikler en kjempefin personlighet, så kan jeg kanskje få sjangs på en litt stygg og fattig mann.

Nettopp. :Nikke: Man kan ikke forvente å få velge fra første rekke hvis man ikke har utseendet med seg. Ikke som kvinne, i hvertfall.

Etter at de pene kvinnene har blitt valgt av de attraktive mennene, da er det sånne som deg sin tur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...