Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2010 #1 Skrevet 27. februar 2010 Det er slutt, og det er så vondt at jeg for øyeblikket konsentrerer meg om å puste, og forsøker å spise ett eller annet innimellom. Jeg savner sånn, og verker i hele kroppen etter den eneste som ikke kan trøste meg. Blir gal av å analysere hva jeg kunne sagt eller gjort annerledes, samtidig vet jeg kanskje at det uansett ikke hadde gått. Vi ble for ulike, og han satte ikke meg like høyt som jeg satte han. En følelse som vokste mer og mer frem for hver dag, og som til slutt gjorde at jeg ikke helt ble meg selv. Gråt en del, forsøkte å prate med han, forsøkte å lage god stemning, og så videre. Det skal vel ikke være så mye jobb? Vel, det er slutt, og jeg må bearbeide og komme meg gjennom dette. Han vil at vi skal ha kontakt, og gav meg litt håp da han sa han var usikker på om dette var det rette. At han var så utrolig glad i meg. Han vil vi skal fortsette å gjøre en del av de tingene vi gjorde som kjærester. Og jeg ser for meg at en sms vi lede til telefonsamtale, møter, klemmer og kanskje et halvveis av og på forhold. Jeg vet hvor vanskelig det var da jeg og en annen eks forsøkte å være venner. Vi kom aldri over hverandre før vi kuttet kontakten helt. Nå føles det helt merkelig å ikke sende ei melding, eller slå på tråden. Jeg ser når han er pålogget Fb-chatten, og vet han sitter hjemme. Jeg vet når han er ferdig på jobb, for det er stort sett da han ringer eller melder, og han er mye ute, så jeg kommer nok til å støte på han med jevne mellomrom. Jeg er av den oppfatning av at man skal kutte kontakt, ikke melde, ringe, møtes eller ha kontakt, fordi dette er det eneste som fungerer. Dette er ikke en eks jeg greier å være venn med, til det er det for stort savn og altfor sårt. Men skal jeg slette han som venn på fb? Skal jeg slette mail og mobil? Eller skal jeg ha litt kontakt? Hva fungerte best for dere ved brudd?
Just-A-Girl Skrevet 27. februar 2010 #2 Skrevet 27. februar 2010 Her ble det slutt for 5 uker siden, og jeg slettet han før for litt over ei uke siden fra facebook. Guuud som jeg skulle ønske jeg hadde gjort det tidligere. Å se alle statusene og veggmeldingene hans gjorde meg gal!! Glad jeg har slettet han nå Min anbefaling er å slette han fra iallefall facebook om han er aktiv der. Jeg måtte se at han skrev på veggen sin " xx xx er betatt!!!" GUD så vondt!!!
Bringebærjenta Skrevet 27. februar 2010 #3 Skrevet 27. februar 2010 Det beste er å ikke ha kontakt på en stund. Slett han i det minste på fb. Det høres ut som om han vil ha en kjæreste når det passer, men allikevel være singel og se hva annet han kan få seg. Da er det greit å ha deg som reserve, i tilfelle gresset ikke var grønnere på den andre siden. Han får velge, ale eller ingenting og det vrker som om han har valgt alt. Ikke gi han mer av deg når han ikke gir mer av seg selv. Det er mitt råd.
Gjest ts Skrevet 27. februar 2010 #4 Skrevet 27. februar 2010 Uff... han (og jeg også forsåvidt) syns det er unaturlig å plutselig kutte all kontakt, og har sagt at jeg gjerne må slå på tråden eller sende ei melding. Han spurte også om vi fremdeles kunne være venner på fb, han vil ikke at jeg skal forsvinne ut av livet hans for godt. Vi har tross alt hatt mye gode stunder sammen. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Når jeg ser en enkel oppdatering på fb blir jeg svett, kvalm og utrolig lei meg. Det er helt uskyldig, av typen "er med familien på teater"...Og så blir jeg så lei meg. Sikkert fordi jeg da vet hvor han er, og at jeg mest sannsynligvis ville blitt med om vi fremdeles hadde vært sammen. Siden vi bor ganske nære er jeg sikker på at vi møter på hverandre, så jeg må jo greie å forholde meg til det. Vil jeg forlenge smerten ved å ta en kaffe? Eller ta en telefonsamtale? Jeg har bedt han ikke ta kontakt med meg, og skrive at han savner meg og sånt, fordi det vil gi meg altfor mye håp.
Gjest hare Skrevet 27. februar 2010 #5 Skrevet 27. februar 2010 Uff... han (og jeg også forsåvidt) syns det er unaturlig å plutselig kutte all kontakt, og har sagt at jeg gjerne må slå på tråden eller sende ei melding. Han spurte også om vi fremdeles kunne være venner på fb, han vil ikke at jeg skal forsvinne ut av livet hans for godt. Vi har tross alt hatt mye gode stunder sammen. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Når jeg ser en enkel oppdatering på fb blir jeg svett, kvalm og utrolig lei meg. Det er helt uskyldig, av typen "er med familien på teater"...Og så blir jeg så lei meg. Sikkert fordi jeg da vet hvor han er, og at jeg mest sannsynligvis ville blitt med om vi fremdeles hadde vært sammen. Siden vi bor ganske nære er jeg sikker på at vi møter på hverandre, så jeg må jo greie å forholde meg til det. Vil jeg forlenge smerten ved å ta en kaffe? Eller ta en telefonsamtale? Jeg har bedt han ikke ta kontakt med meg, og skrive at han savner meg og sånt, fordi det vil gi meg altfor mye håp. du kan jo ikke hindre at han tar kontakt, og jeg regner med du husker telefonnummeret uansett utenat. men du kan skjule statusoppdateringer fra han, samt slette gamle mail/sms osv. han må jo bare respektere at du ikke ønsker kontakt nå, og skulle han ringe eller sende sms så må du bare la være å svare. er ikke så mye mer man kan gjøre enn det.....
PecanPie Skrevet 28. februar 2010 #6 Skrevet 28. februar 2010 Jeg har ekskjæresten på FB og har nummeret hans lagret på mobilen. Det har jeg hatt helt siden vi ble kjent (og FB kom selvsagt). Jeg har helt fint klart å ikke ta kontakt med ham. Statusoppdateringene kan du som sagt velge å ta bort. Det er rart å ikke sende meldinger som før, men dette er noe som går over med tiden. Om du syns å slette ham fra FB er en måte å unngå at du blir fristet, så gjør du det. Hvis du tror det hjelper å bare fjerne ham fra statusoppdateringene er det kanskje like greit. Jeg ville ikke vært "halvveiskjæreste" med ekskjæresten min. Slutt er slutt, man kan ikke få i pose og sekk. Kanskje kan dere ta opp kontakten på et vennskapelig plan etterhvert.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2010 #7 Skrevet 28. februar 2010 Mitt råd er å ikke ha kontakt med han. Det er bare selvpining, tro du meg. Jeg snakker av bitter erfaring.
Ella_Grey Skrevet 28. februar 2010 #8 Skrevet 28. februar 2010 Enig med å kutte all kontakt. Et kjapt rent brudd er bedre enn å dra det ut. Gå videre med livet ditt, han er ikke en del av det lengre. Ikke drikk kaffe med han. Når du enda blir lei deg av oppdateringer på fb tror jeg ikke at du bør se oppdateringene på fb. Ikke gjør noe som minner deg på at dere hadde det fint sammen. Minn deg heller på det som var feil i forholdet.
Just-A-Girl Skrevet 28. februar 2010 #9 Skrevet 28. februar 2010 Vet hvordan du har det, alle statusoppdateringer uansett hvor uskyldige kan være ekstremt vonde. Så slett han fra fb. Det hjelper sykt
Breakeven Skrevet 28. februar 2010 #10 Skrevet 28. februar 2010 Snakker også av erfaring. Å kutte all kontakt er kanskje det vondeste, men absolutt det beste! Jeg holdt på sånn med eksen min, tok meg 3 måneder etter bruddet før jeg klarte å slette han fra FB. Det gjorde vondt å se statusoppdateringene hans, og jeg tok meg selv i å sniktittte på profilen hans mer enn nok. Vi hadde kontakt kanskje 1 gang i måneden, men det var nok til å savne han. Nå har jeg klart å la vær å kontakte han på hele 5 måneder, og det er mye for meg å være. Sett deg slike mål, det var det jeg gjorde. Telte, dagene, ukene, månedene siden jeg sist tok kontakt med han, tilslutt ble det lettere og lettere, selv om det iblant verker i fingrene mine etter å sende han en sms. Men han har dame som han har flyttet inn med, så det er det som gjør det så enkelt å la vær.
Gjest ts Skrevet 1. mars 2010 #11 Skrevet 1. mars 2010 Takk for gode tilbakemeldinger! Jeg greide ikke å la vær å snoke inne på profilen hans, så hva han skrev til andre og sånt. Ble så kvalm når jeg så andre skrev oppmuntrende meldinger til han og sånn. Så jeg removed friend, så har jeg ikke noe valg! Men faen så vondt det gjør!!
Just-A-Girl Skrevet 1. mars 2010 #12 Skrevet 1. mars 2010 Takk for gode tilbakemeldinger! Jeg greide ikke å la vær å snoke inne på profilen hans, så hva han skrev til andre og sånt. Ble så kvalm når jeg så andre skrev oppmuntrende meldinger til han og sånn. Så jeg removed friend, så har jeg ikke noe valg! Men faen så vondt det gjør!! Braaaaaa!!!!!! Vet det gjør sinnsykt vondt, gjorde det for to uker siden selv! Men det er verdt det, tro du meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå