LaCoste Skrevet 8. september 2003 #1 Del Skrevet 8. september 2003 Kunne tenke meg å ha en solist som synger en sang eller to i kirken, og jeg vet også hvem jeg skal spørre. Men er det vanlig at solisten synger helt alene uten noen andre instrument? Eller er piano en selvfølge? Kjekt hvis noen har tips om sanger som egner seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bill Skrevet 8. september 2003 #2 Del Skrevet 8. september 2003 Dette synes jeg du må spørre solisten selv om. Dersom hun/han vil synge med akkompagnement så kan du spørre om hun/han ordner det selv. Ellers er det også fullt mulig å spørrre organisten dersom det er pianospilling som skal være til sangen. Jeg har også vært i bryllup der de har hatt saksofon, gitar, trommer m.m. Ellers så er det mange som synger: - gje meg handa di ven - amazing graze - you're still the one (Shanaia Twain) - From this moment (Shanaia Twain)(Nydelig tekst!!) - Bryllupssang - Eventuellt salmer dersom dette er noe som passer dere. I vårt bryllup skal sangeren synge "Lord", av Morten Harket, og en sang av Sigvart Dagsland, har ikke bestemt hvilken. Håper dette hjalp....., bor også i Stavangerområdet. Når er datoen deres? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 8. september 2003 #3 Del Skrevet 8. september 2003 Hei LaCoste, Vi planlegger også å ha en solist i kirken, vet ikke helt hvem enda, men det finner vi nok ut. Vi skal ha The Rose og Det vackraste som finns. Synes de sangene er veldig pene, og at de passer i en vielse. Håper du finner noen du liker - lykke til med videre planlegging! :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. september 2003 #4 Del Skrevet 8. september 2003 Jeg har lagt merke til en ting. Nesten ALLE som skal ha solist i kirken, vil at solisten skal synge enten, Det vakraste From this moment The rose. Er ikke disse sangene litt oppbrukt, og upersonlige?JEg mener, når man har vært i bryllup etter bryllup hvor disse sangene blir fremført, gjør jo ikke disse sangene noe inntrykk lenger. Hvorfor ikke velge noe selv, som betyr noe for brudeparet?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 8. september 2003 #5 Del Skrevet 8. september 2003 For oss betyr disse sangene en hel del, og da er det det samme om mange har brukt dem tidligere. De er flotte sanger, og jeg grøsser når jeg hører de - på en god måte! Synes ikke de blir vannet ut til tross for at mange benytter seg av disse, da er det antagelig fordi de faller i smak hos mange! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaCoste Skrevet 8. september 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 8. september 2003 Tusen takk for svar og gode tips Bill: vi skal gifte oss lørdag 14. august du da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bill Skrevet 11. september 2003 #7 Del Skrevet 11. september 2003 Vi gifter oss 24.06.04 i Sola Kirke :D Jeg skal lete frem noen gode Sigvart Dagsland forslag, og sende dem til deg når jeg får tid.... Ellers så ønsker jeg deg lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimmi Skrevet 11. september 2003 #8 Del Skrevet 11. september 2003 vi skal ikke ha noen som synger solo, men ha sax som spiller oss inn, sax og orgel ut, og fløytesolo under sermonien, evt. også en sax solo. ah det blir flott!!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå