Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2010 #1 Skrevet 27. februar 2010 Jeg holder på å gå ned i vekt, det går bra, har skeiet ut 2 kvelder i uka med god mat og drikke og dessert og godterier (fredag og lørdag), og likevel gått ned i vekt. Men nå har jeg vært på 3 dagers ferie, og skeiet ut til alle måltider, dvs bodd på hotell og forsynt meg av bufeen, med både juice og pannekaker og syltetøy og kake/kjeks til kaffen, is til dessert, fete sauser til middag osv. Og hatt en liten pose smågodt på hotellrommet som jeg har kost meg med. Og ikke trenet, men vært mye i bevegelse. Jeg har lagt på meg 1 kg. Ingen krise, men er det virkelig mulig å legge på seg 1 kilo fett på noen få måltider?
crazyforgum Skrevet 27. februar 2010 #2 Skrevet 27. februar 2010 Dersom du fortsetter i samme stil vil jeg tro at du holder vekta eller går opp gradvis. Det er nok ingen fasitsvar på det du spør om, men kanskje kan du begynne å se på gjennomsnittlig kaloriinntak i løpet av en uke? Forøvrig er det jo en endret livsstil som gir det eneste gode resultatet
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2010 #3 Skrevet 27. februar 2010 Dersom du fortsetter i samme stil vil jeg tro at du holder vekta eller går opp gradvis. Det er nok ingen fasitsvar på det du spør om, men kanskje kan du begynne å se på gjennomsnittlig kaloriinntak i løpet av en uke? Forøvrig er det jo en endret livsstil som gir det eneste gode resultatet Nettopp. Går fint å fråtse på buffeter om man velger riktige ting. Har selv er overvektig venninne som ikke aner hva som er sunt eller kalorifattig, så her behøves kanskje hjelp for å endre livsstil.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2010 #4 Skrevet 27. februar 2010 Nettopp. Går fint å fråtse på buffeter om man velger riktige ting. /quote] TS Men ta f eks frokostbufeen; når det er masse godt pålegg, er det jo ekstremt vanskelig å bare ta agurk og tomat. Jeg klarte å styre unna lyst brød, men bevilget meg eggerøre og stekt bacon, og pannekake m syltetøy.... Hjemme går det fint å velge fornuftig, samboer får ha nugattien i fred. Men overdådige bufeer: himmel, det var en prøvelse hvor jeg måtte gi tapt TS
Chanel.No5 Skrevet 27. februar 2010 #5 Skrevet 27. februar 2010 Du legger ikke på deg ett kilo fett på 3 dager! Bare ro deg ned og fortsett med å spise/drikke som du gjør nå. Dette er vannvekt og forsvinner like fort som det kom!
lilla91 Skrevet 27. februar 2010 #6 Skrevet 27. februar 2010 Mhm, det er som Lotte sider, sannsynligvis mest vann. For å legge på seg 1 kg må man ha et kalorioverskudd på 7000 kalorier, og det skal godt gjøres i løpet av 3 dager. Da må du isåfall bade i smultringfett, og drikke opp etterpå. (Æsj, hva er det med meg og bildebruk for tiden:P) Når man først begynner på en slankekur, går man ganske mange kg ned med en gang. Dette er vann som kroppen har holdt på, som den nå gir fra seg. Siden vann er det første som forsvinner, er det like naturlig at det er det første som kommer når man har et lite kalorioverskudd. Så du har nok iingenting å bekymre deg for!
Cognizance Skrevet 28. februar 2010 #7 Skrevet 28. februar 2010 men er det virkelig mulig å legge på seg 1 kilo fett på noen få måltider? Nei. Men du klarer ikke måle hvor mye fett du har på kroppen ved å veie deg heller. Varierende væskebalanse og tarminnhold gjør at vekta kun gir en pekepinn på hvor du er hen, i forhold til kroppsfett.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2010 #8 Skrevet 28. februar 2010 Når man først begynner på en slankekur, går man ganske mange kg ned med en gang. Dette er vann som kroppen har holdt på, som den nå gir fra seg. Siden vann er det første som forsvinner, er det like naturlig at det er det første som kommer når man har et lite kalorioverskudd. Hvorfor holder den fete kroppen på vann? Har slanke mennesker mindre vann? hvorfor det? Det er vel ikke vann hverken inni eller rundt fettcellene?
The Kitten Skrevet 28. februar 2010 #9 Skrevet 28. februar 2010 Hvorfor holder den fete kroppen på vann? Har slanke mennesker mindre vann? hvorfor det? Det er vel ikke vann hverken inni eller rundt fettcellene? En slank kropp har kanskje ikke mindre vann, men overvektige spiser gjerne mye saltholdig mat, og det binder jo vann til kroppen.
lilla91 Skrevet 28. februar 2010 #10 Skrevet 28. februar 2010 Må innrømme at jeg fryktet den derre "hvorfor", for det vet jeg nemlig ikke, vet bare at sånn er det Men jeg skal prøve å finne en vitenskapelig forklaring på det!
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2010 #11 Skrevet 28. februar 2010 Hvorfor holder den fete kroppen på vann? Har slanke mennesker mindre vann? hvorfor det? Det er vel ikke vann hverken inni eller rundt fettcellene? En fet kropp holder i utgangspunktet dårligere på vann. Jeg har f.eks. en vannprosent rundt 45 og er ganske overvektig. Grunnen til at man binder vann fort ved utskeielser er vel at de som regel består av masse raske karbohydrater som binder vann. Og grunnen til at vann ofte forsvinner først ved en slankekur er nok reduserte glykogenlagre. En kan også få vannansamlinger i kroppen hvis en har dårlig blodsirkulasjon, og jeg vil tro at en del overvektige hsr dårlig blodsirkulasjon.
Chanel.No5 Skrevet 28. februar 2010 #12 Skrevet 28. februar 2010 (endret) Hvorfor holder den fete kroppen på vann? Har slanke mennesker mindre vann? hvorfor det? Det er vel ikke vann hverken inni eller rundt fettcellene? I denne anledning er grunnen den at TS til normalt spiser sunt og variert og har ett kontrollert inntak på kalorimengde og tar å "skeier" ut i 3 dager med mer mat, da ofte i form av karbohydrater som binder endel veske. Derfor holdes væsken i kroppen litt lenger, men det forsvinner fort. Endret 28. februar 2010 av Lotte28
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2010 #13 Skrevet 28. februar 2010 TS Takk for kommentarer og svar. Jeg kan opplyse at jeg nå har gått ned i vekt igjen, så det var nok ikke flesk, heller væske:) Og det er deilig å være tilbake i hverdagsrutine og kunne spise sunt igjen uten å bli fristet av store buffeter!!! TS
lilla91 Skrevet 1. mars 2010 #14 Skrevet 1. mars 2010 TS Takk for kommentarer og svar. Jeg kan opplyse at jeg nå har gått ned i vekt igjen, så det var nok ikke flesk, heller væske:) Og det er deilig å være tilbake i hverdagsrutine og kunne spise sunt igjen uten å bli fristet av store buffeter!!! TS Gratulerer Det er nok en deilig følelse, unner deg den! Neste gang du føler deg fristet til å spise maaaaasse mat, tenk på hvordan det føles etter å ha gjort det, kontra hvor bra du føler deg nå
Chanel.No5 Skrevet 1. mars 2010 #15 Skrevet 1. mars 2010 Gratulerer Det er nok en deilig følelse, unner deg den! Neste gang du føler deg fristet til å spise maaaaasse mat, tenk på hvordan det føles etter å ha gjort det, kontra hvor bra du føler deg nå Litt uenig med deg her, dette beviser egentlig bare at det går an å kose seg tre dager i ny og ne uten at det ødelegger for en som ønsker å gå ned i vekt og til vanlig holder en sunn livsstil. At bekymringene TS her hadde var unødvendige og heller tenker dette ved en neste anledning og nyter dagene istedenfor å være redd for at tre dager med bedre mat og drikke skal gjøre utslag på vekten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå