Gå til innhold

Hvilke gjester?

Gjest Gjest_Marion_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Marion_*
Skrevet

Sitter her og prøve å finne ut hvor mye vi trenger å spare opp til et bryllup, vi er veldig usikre på om vi vil ha stort eller lite bryllup... Men dere som har giftet dere, hvor mange gjester har dere hatt, og hvem inviterte dere?

Altså, hvor langt ut i slekt og hvor mange venner osv? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Lotta_*
Skrevet

Vi hadde 30 gjester, inviterte foreldre, søsken, tanter/onkler og besteforeldre. Samt de næreste vennene.

Kusiner og fettere har ingen av oss noe nært forhold til.

Skrevet

Vi blir opp mot 100 gjester. Har invitert nærmeste familie + alle onkler og tanter på min side, og noen søskenbarn. Hans familie er litt annerledes pga mindre kontakt og reisevei.

Men i prinsipp synes jeg man bør invitere familie (foreldre, søsken, besteforeldre), og deretter tanter og onkler. Søskenbarn synes jeg er valgfritt avhengig av hvor mange de er og hvor stort selskap man vil ha. Vi har valgt å invitere de som er nærmest oss i alder og kontakt (stort sett de samme). Har invitert alle med de partnerene de måtte ha, ihvertfall hvis de er i stabile forhold. Inviterer ingen barn av søskenbarn/venner, de eneste barna er min kjæres niese og nevø, de er også brudepike/sven.

Vi har invitert en god del venner, også med partner i stabile forhold.

Skrevet

Vi blir vel ca 70 gjester. Det er da den nærmeste familien, tanter og onkler og venner.

Søskenbarn inviteres ikke, da vi samlet har 40 søskenbarn i alderen 0-35, og minst halvparten har partnere.

Nevøer og nieser inviteres heller ikke.

Alle i faste forhold blir invitert med partner.

Skrevet

Vi skal ha 75 gjester som inkluderer:

- nærmeste familie (onkler/tanter/søskenbarn) Vi inviterer alle siden vi begge har relativt små familier.

- venner (ca. 15 av de nærmeste vennene hver)

Vi (tror) vi vil velge å invitere venner uten følge - med mindre vi kjenner begge to og har dem i omgangskretsen vår. Vi skulle gjerne invitert alle med følge, men da kan man lett plusse på 20,000 på selskapsbudsjettet.. Synes dere det er verdt det?

Jeg synes vel at det burde være forståelse for at de som inviteres er kjente av brudeparet, når man legger til grunn at det skal være en "familieaffære" pluss at det jo er store utgifter det er snakk om.

Jeg har selv blitt invitert i bryllup der kun jeg stod på invitasjonen og ikke min kjære. Jeg synes for å være helt ærlig at det var litt pussig... Så jeg er litt i villrede her. Hva synes dere?

Gjest Marion - ts
Skrevet

Takk for svar dere, da vet jeg ca. hva vi går for og det kommer til å bli akkurat passe stort med foreldre, søsken, besteforeldre, tanter og onkler og de nærmeste vennene :)

Gjest Gjest_Marion_*
Skrevet
Vi skal ha 75 gjester som inkluderer:

- nærmeste familie (onkler/tanter/søskenbarn) Vi inviterer alle siden vi begge har relativt små familier.

- venner (ca. 15 av de nærmeste vennene hver)

Vi (tror) vi vil velge å invitere venner uten følge - med mindre vi kjenner begge to og har dem i omgangskretsen vår. Vi skulle gjerne invitert alle med følge, men da kan man lett plusse på 20,000 på selskapsbudsjettet.. Synes dere det er verdt det?

Jeg synes vel at det burde være forståelse for at de som inviteres er kjente av brudeparet, når man legger til grunn at det skal være en "familieaffære" pluss at det jo er store utgifter det er snakk om.

Jeg har selv blitt invitert i bryllup der kun jeg stod på invitasjonen og ikke min kjære. Jeg synes for å være helt ærlig at det var litt pussig... Så jeg er litt i villrede her. Hva synes dere?

Skjønner hvis du har et lite dilemma der, har forståelse for at det kan oppfattes litt rart hvis bare den ene inviteres, men så er det jo den personen som dere kjenner. Så synes det bør respekteres, bryllup er jo dyrt nok uansett, og det er deres dag :)

Skrevet

Velg det dere FØLER er riktig for dere!!!

ikke for hva den og den sier for at den ikke ble bedt!

har da ellers 364 dager utenom og besøke dere og finne på ting..:)

Skrevet
Velg det dere FØLER er riktig for dere!!!

ikke for hva den og den sier for at den ikke ble bedt!

har da ellers 364 dager utenom og besøke dere og finne på ting..:)

Føler også litt på den - men har ikke lyst til å fornærme noen ved å ikke invitere deres kjære.. Men skal man la noen ta med seg partner så kan man ikke forskjellsbehandle - og da snakker man plutselig mye penger. Vaaaanskelig!

Forresten veldig enig i dyremishandlings under-"headeren" din Siiw!

Skrevet

Vi blir 65 hvis alle kommer. Og da er det bare forloverne som ikke er i slekt med oss. De to eldste tanteungene (33 og 31 år) kommer med samboere, kjærestene til 13-14-åringene inviteres ikke. Vi har ikke invitert andre venner enn forloverne til middag, det er rett og slett ikke plass. Vi har invitert de søskenbarna vi har mest kontakt med, dvs. to på min side og tre på hans.

Skrevet

Vi skal ha ca 40 gjester. Det inkluderer den aller nærmeste familien, samt venner. Han velger å ha invitere sine kusiner, jeg har ikke valgt å be mine fettere, da jeg har mye større familie enn ham.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet (endret)

Vi hadde mellom 60 og 70 gjester, husker ikke nøyaktig. Første listen vår var et utkast med alle det kunne vært et alternativ å be, og den var på rett under 100, det hadde det ikke vært plass til i det lokalet vi endte på, og vi kuttet fort ned listen til de VI VILLE be...:)

Vi ba nærmeste familie, med vår niese, som var brudepike. Svogers kjæreste var ikke bedt, da hun var nr 3 gjennom planleggingsprossessen!;) De syntes det var helt greit selv.

Ellers ba vi alle hans søskenbarn, tanter og onkler, alle med partner. Jeg ba de faktisk har kontakt med. Større familie, og litt mer kompliserte forhold.

Vi prioriterte venner høyt på listen! Alle mine venner hadde partnere, ikke min manns, så litt skjeiv fordeling der. Men for meg var mine venner viktigere enn deler av familien, og det er uaktuellt å be uten partnere man vet om...:)

Dessuten hadde vi våre faddere der, og et par vennepar av mine foreldre.

Endret av kaprifolen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...