393 Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 Ønsker seriøse kunnskaps-hjelpende komentarer gjerne Overtatt en 8år gammel Labrador Retriver 3uker siden. Han har gått på Eukanuba i 12mnd ca til nå, men de sa han hadde flasset hele tiden. Jeg har behandlet han enkelt fra utsiden med produkter i badet, (ikke noe såpe, bare en utrolig mild en i korsryggen hans EN gang rett i starten). Jeg har sett litt bedring, føler det er mindre flass og klør seg gjerne litt mindre, -MEN jeg ER ennå usikker om det kan være det riktige fòret for ham. Fordi: -(svart hund, viser godt) han flasser ennda -avføringen er litt hard syns jeg, (får tilstrekkelig morsjon) -han glinser i pelsen, men skal ikke Labradorene ha tykk pels? Han har mye på halsen, men under frembena og bakover, unntatt i setet, har han litt tynn pels rett og slett. Førestående emner: Var i et hjem med to andre hunder, kan det være "stress-flass", eller noe familiert? Som da enda ikke har gått seg til? Er alder noe og ta med her, mest sansynlig kanskje, men jeg VIL spørre, for jeg et noen kan masse masse om hunders helse, pels... :D Han har fin energi på alle måter etter alder. Veldi rolig i blikket inne da, men det er vel fordi han slapper sånn av... øøøøømmmmm, vann drikker han nok av også... Men hovedsakelig, -hvorfor flasser han? kan de flasse om vinteren? Han er innehund. Ute på lang tur 1-2tim annen hver dag, og 30min-1time den andre dagen... Var litt mye inne den siste perioden hos de smom hadde han sist grunnet sykdom i familien Håper noen har kunnskaper som jeg ikke har, enkle kommentarer eller så. Er sart person, så hvis noen føler for og kritisere noe her, som jeg SÅ ofte får fordi jeg spør om hjelp, -så får jeg bare masse vonde komentarer---ISTEDET FOR HJELPEN JEG TRENGER FOR OG FORBEDRE MEG ---som jeg faktisk spør om... Jeg orker så lite av den takklingen der, tenker på det alt for lenge når noen stikker meg slik. Motte bare si det, men se bort fra det, hjelp meg gjerne med enkle beroligende kunnskaper som mulig kan være greit for meg her :) Skulle jeg gått over til et annet for for og prøve det? Det er liksom det eneste jeg tenker på... TAKK !!!
Miss Puddel Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Det KAN være at du kan endre det bare med å gi litt olje i maten. men rent bortsett fra det hade jeg skiftet til et annet for. Hva med for eksempel Lax og ris, (beklager stavemåten, det heter det) fra Husse? Det inneholder mer umettede fettsyrer enn mange andre for og er dessuten lettfordøyelig. Søk opp Husse forhandlere på nett, det er et relativt rimelig høykvalitetsfor.
Tussilago_2 Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 Går du på vanlig fôr fra eukanuba eller feks eukanuba dermatosis (selges kun hos veterinær (finnes også i andre merker enn eukanuba) som er for hudplager? (Kan hende dermatosis kanskje blir litt mer hudspesifikk enn du trenger og kanskje det holder med bare en sensitiv skin diett om han ikke er hardt rammet. (prøv deg fram, om dietten virker bør du begynne å se virkning etter 8 uker...) Det kan også hjelpe som sagt over her, bare med å tilsette fiskeolje (til hund, og IKKE tran). Det finnes også shampoo som man får kjøpt hos veterinær som hjelper hos hunder med kløende/flass problemer. Jeg liker en som heter epi-soothe, men det finnes flere produsenter med gode alternativer. Lykke til
Pinnsvin Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 Jeg ville anbefalt deg å prøve Eukanuba Daily Care, Sensitive Skin. Dette er et fòr for hunder med (bl.a.)tendenser til fòrintoleranse, noe hunden din har symptomer på. Det er også effektivt til hunder som røyter mye. Fòret inneholder dobbelt så mye Omega3 i forhold til et vanlig voksen-fòr fra Eukanuba. Sensitive Skin får du i dyrebutikker.
Gjest Glør Skrevet 27. februar 2010 #5 Skrevet 27. februar 2010 Eukanuba er ikke det beste foret for hunder med hudproblemer, så jeg ville forsøkt noe helt annet. Feks Royal Canine eller Pro Plan, gjerne ett av disse merkenes varianter for hunder med hudproblemer.
Kamelia83 Skrevet 27. februar 2010 #6 Skrevet 27. februar 2010 Vår hund røytet, og flasset mye, men det ga seg helt da vi byttet over til Norwegian Polar. Kjempefornøyd med det foret. Det kan også hjelpe å tilsette fiskeolje på maten hvis du ikke allerede gjør det. F.eks Dr Baddakys-olje som du får kjøpt hos veterinær. Vi er mer fornøyd med den enn med f.eks Salmopet. Men det er jo forskjellig fra hund til hund. Lykke til!
Gjest Marlo Skrevet 27. februar 2010 #7 Skrevet 27. februar 2010 Min hund sliter veldig med flass og vi har prøvd ALT Flasset ble mye mindre når hun spiser RC eller NP. Eneste forene som fungerer for henne. Hun flasser fortsatt, men langt fra så mye som tidligere. Noen hunder sliter jo med dette uansett hva man gjør, som med tispa mi. Det starter når hun får løpetid og blir verre når det går over til innbilt svangerskap. Flassingen blir nesten borte rett før neste løpetid starter og da er vi igang igjen
393 Skrevet 28. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 28. februar 2010 Det KAN være at du kan endre det bare med å gi litt olje i maten. men rent bortsett fra det hade jeg skiftet til et annet for. Hva med for eksempel Lax og ris, (beklager stavemåten, det heter det) fra Husse? Det inneholder mer umettede fettsyrer enn mange andre for og er dessuten lettfordøyelig. Søk opp Husse forhandlere på nett, det er et relativt rimelig høykvalitetsfor. Hmmm, takk !
393 Skrevet 28. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 28. februar 2010 Går du på vanlig fôr fra eukanuba eller feks eukanuba dermatosis (selges kun hos veterinær (finnes også i andre merker enn eukanuba) som er for hudplager? (Kan hende dermatosis kanskje blir litt mer hudspesifikk enn du trenger og kanskje det holder med bare en sensitiv skin diett om han ikke er hardt rammet. (prøv deg fram, om dietten virker bør du begynne å se virkning etter 8 uker...) Det kan også hjelpe som sagt over her, bare med å tilsette fiskeolje (til hund, og IKKE tran). Det finnes også shampoo som man får kjøpt hos veterinær som hjelper hos hunder med kløende/flass problemer. Jeg liker en som heter epi-soothe, men det finnes flere produsenter med gode alternativer. Lykke til Tusen takk :D
393 Skrevet 28. februar 2010 Forfatter #10 Skrevet 28. februar 2010 Jeg ville anbefalt deg å prøve Eukanuba Daily Care, Sensitive Skin. Dette er et fòr for hunder med (bl.a.)tendenser til fòrintoleranse, noe hunden din har symptomer på. Det er også effektivt til hunder som røyter mye. Fòret inneholder dobbelt så mye Omega3 i forhold til et vanlig voksen-fòr fra Eukanuba. Sensitive Skin får du i dyrebutikker. Meget interesangt. Takk for det!
Leo Skrevet 25. april 2010 #12 Skrevet 25. april 2010 (endret) En del hunder reagerer rett og slett på tørrfôr (De fleste tørrfôr inneholder bl.a.kornsorter som mais og/eller ris som en del hunder har problemer med å fordøye), så jeg ville ha prøvd å råfore med f.eks. Vom & hundemat eller Provit. Som andre her nevner kan et lite tilskudd av olje også ha positiv effekt. Endret 25. april 2010 av Leo
Kamelia83 Skrevet 25. april 2010 #13 Skrevet 25. april 2010 Har du prøvd andre fortyper nå, og hvordan fungerer det?
Maxi Skrevet 26. april 2010 #14 Skrevet 26. april 2010 Alle mine hunder flasser av eukanuba. Vil anbefale hills lam og ris eller pro plan med laks.
Gjest Marlo Skrevet 26. april 2010 #15 Skrevet 26. april 2010 Alle mine hunder flasser av eukanuba. Vil anbefale hills lam og ris eller pro plan med laks. Samtidig så har alle mine hunder reagert kraftig på Hills
Sugerøret Skrevet 26. april 2010 #16 Skrevet 26. april 2010 flass kan være mye rart,hormoner,allergi (midd osv) for Min får flass og møkka mage av eukanuba for-uansett variant. Helst skulle han ha gått på Franks pro gold,men nå er lettvarianten vanskelig for oss å få tak i,så han bruker hills diet for. Bruker ved siden av cosequin DS, rapsolje og onychotin ville prøvd å få sjekket hunden for allergi/atopi og hormoner om forskifte ikke fungerer. Dr.Baddaky's olje er flott men overprisa synes jeg.Men vet om flere som må ha dette til sin hund nettopp pga huden
Sequax Skrevet 26. april 2010 #17 Skrevet 26. april 2010 Hei! Jeg anbefaler deg å prøve Vom og Hundemat. Dette fôret er rått og inneholder alt en hund trenger i tillegg til at det er rikt på godt fett og Omega-3 ( iallefall nr. 25 med laks )--- I tillegg kan du kjøpe fiskeolje i dyrebutikken, og jeg tipper at etter ca. en måneds bruk ( kanskje tidligere ) av V&H vil pelsen til labbisen din glinse og være flassfri! NB! Dette fôret er temmelig fett og hundene trenger ikke mye av det. Vær nøye med å beregne fôr til vekt og aktivitet for ikke å pådra deg en fet hund. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå