Gå til innhold

Katt med plage

Gjest Gjest_Carina_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Carina_*
Skrevet

Hei! Har en gutte katt på 6 mnd. Det er noe som plager han, han legger seg ned på gulvet med magen ned på gulvet, og heiser rompa opp i været og tripper med bakføttene. Han gråter litt, men det er mest koselyder(purring).

Når vi tar han bakerst på ryggen, nermere sakt halebenet, så gråter han mere. Han er veldig kosen, men jeg ser at han har det veldig vondt. Det startet igårkveld, når han gjorde fra seg på teppet i stuen (noe han aldri gjør ellers). Og i natt var han helt fin, og har hatt stunder idag hvor han var helt fin. Merker at han strammer hele kroppen og magen er hard, og det virker som han prøver å bæsje. Når han skal gå, så drar han seg bortover gulvet. Han har vært på do 2 ganger idag, men det kom ikke så my, og avføringen var blaut. Har merket at han har fjertet mye i det siste.

Ringte dyrlege imorrest, og han sa jeg skulle avvente litt for å se om han ble bedre.

Noen som vet hva dette kan være?

Hilsen bekymret matmor :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at det er en hannkatt og ikke en hokatt med løpetid du har?

Gjest Gjest_Carina_*
Skrevet

for å være ærlig, så er jeg ikke helt sikker. Har tenkt litt på det før, siden han ikke har så store "baller" som andre han katter. Når jeg ser etter nå, så kommer det noe blank litt tykk væske ut av tissen.

Er det slik hu katter oppfører seg når de har løpetid? Har aldri hatt hu katt skjønner du, har alltid hatt han katt :-P

Skrevet
Er du sikker på at det er en hannkatt og ikke en hokatt med løpetid du har?

Jeg må innrømme at samme tanken slo meg. Det du beskriver høres veldig ut som ei kjette med løpetid.

Gjest Gjest_Carina_*
Skrevet

Ja, må si jeg bli litt flau nå :)

Ringt til dyrlegen å snakka me han, å det va nokk mest lik ei jente med løpetid :fnise:

Så tusen hjertlig takk for hjelpa, ble ganske redd når HU oppførte seg slik :-P

Er det slik at hun kommer til å oppføre seg sånn lenge og ofte? :-P

Skrevet
Ja, må si jeg bli litt flau nå :)

Ringt til dyrlegen å snakka me han, å det va nokk mest lik ei jente med løpetid :fnise:

Så tusen hjertlig takk for hjelpa, ble ganske redd når HU oppførte seg slik :-P

Er det slik at hun kommer til å oppføre seg sånn lenge og ofte? :-P

Jeg må innrømme at jeg ikke vet hvor ofte og lenge en hunnkatt har løpetid, men jeg vil anbefale at du stereliserer katten med mindre du ønsker unger.

P-piller er som kjent ikke bra for hverken mennesker eller dyr i lengden og jeg har en syv måneder gammel hunnkatt som er sterelisert så jeg vet det er en veldig grei operasjon for katten.

Gjest Gjest_Carina_*
Skrevet

Ja, vi må nokk begynne å tenke på å sterilisere henne. Synes det er ganske ekkelt å se på henne, for det ser ut som om hun har vondt. Men etter en prat mer dyrlege og søking på nettet, så vet jeg at hun ikke har vondt :-)

Kommer hun til å ligge langflat på gulvet i flere dager da? For hun reiser seg nesten ikke opp, hun ligger bare på gulvet og lager koselyder. Og liggfer nesten lagflat når hun skal gå :-/

Skrevet

Hokatter har flere grader av løpetid og det virker som om din er hårdt rammet, så jeg ville absolutt få kastrert henne ganske skjapt hvis hun var min. Hun kommer til holde dere våken om netterne og tiltrekke syngende hankatter - med andre ord en ganske "lystig" affære. Hvor ofte de har løpetid husker jeg ikke, med all bråket kommer det til å virke som om det er veldig ofte.

Skrevet
Ja, må si jeg bli litt flau nå
Ikke noe å være flau over. Tenk på alle dem som er den lykkelige eier av en hokatt som plutselig får baller :fnise:
Skrevet

Normal løpetid bruker å vare alt fra ca en uke til 11 dager. Har katten din et "hardt" løp, kan du forvente deg gauling døgnet rundt og markering (tissing på tekstiler, gulv osv.)

Det er helt normalt at katten løper ofte på denne tiden av året, så ikke bli forundret igjen om hun begynner å løpe igjen en uke eller to etter oppholdt løp.

Løper hun slikt flere ganger på rad, er faren for livmorbetennelse stor.

Det jeg ville ha gjort, er å kastrere henne like etter at hun er ferdig med denne løpetiden, så slipper dere å tenke mer på det, og katten vil ha det godt med seg selv.

Det er forferdelig stressende for katten å ha slike løpetider.

Gjest Gjest_Carina_*
Skrevet

Så hun er gammel nokk til å bli kastrert da? Og er det noen som vet pris på kastrering?

Skrevet

he he : p

Greit og få det avklart:)

1500 ca betalte vi for sterilisering:-)

og det er på landet:)

Skrevet

Man kan få katten sin kastrert fra den er under 2 mnd gammel, så, ja, den er gammel nok :)

Prisen varierer vel fra ca 800 kr til 2000 kr.

Lykke til med kastrering! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...