Gjest Elin M. Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 Jeg bor i en liten leilighet som jeg leier. Jeg drømmer om å kjøpe hus, og har spart opp en del penger sånn at jeg har noe å starte med. Må ta opp lån på mesteparten likevel. Problemet mitt er at jeg er veldig redd og engstelig. Jeg tør ikke å gå på visninger, jeg føler meg så ubeskrivelig ukomfortabel med ting jeg ikke er vant til. Hvordan går folk frem når de kjøper hus eller leilighet? Si at man finner en annonse i avisa med noe som er interessant. Hva gjør man så? Må man ringe og bestille "time" for å gå på visning? Jeg skjønner meg ikke på dette, og angsten ødelegger mye! Jeg har lyst til å eie noe men føler meg så utrolig dum og usikker. Hva skjer, steg for steg? Når søker man om lån? Hvordan foregår ting, fra man ser en annonse? Håper at noen har tid til å forklare litt. Hilsen Elin
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Det første du bør gjøre er å kontakte banken din og undersøke hvor mye de kan tilby deg i lån. Da vet du hva du har å forholde deg til, og hvilke boliger som er i din prisklasse. Når du vet hvor mye du kan kjøpe for begynner du å lete på f.eks. finn.no Der søker du på ditt område og får opp annonser på boliger som er til salgs. Stort sett er det flere bilder av boligen, samt en beskrivelse av boligen om kanskje også av området. Det vil også stå der når visningen er. Er det fastsatt visningstidspunkt så er det bare til å møte opp, du trenger ikke å finge å gi beskjed på forhånd.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2010 #3 Skrevet 28. februar 2010 Jeg bor i en liten leilighet som jeg leier. Jeg drømmer om å kjøpe hus, og har spart opp en del penger sånn at jeg har noe å starte med. Må ta opp lån på mesteparten likevel. Problemet mitt er at jeg er veldig redd og engstelig. Jeg tør ikke å gå på visninger, jeg føler meg så ubeskrivelig ukomfortabel med ting jeg ikke er vant til. Hvordan går folk frem når de kjøper hus eller leilighet? Si at man finner en annonse i avisa med noe som er interessant. Hva gjør man så? Må man ringe og bestille "time" for å gå på visning? Jeg skjønner meg ikke på dette, og angsten ødelegger mye! Jeg har lyst til å eie noe men føler meg så utrolig dum og usikker. Hva skjer, steg for steg? Når søker man om lån? Hvordan foregår ting, fra man ser en annonse? Håper at noen har tid til å forklare litt. Hilsen Elin Hvor i landet bor du? Fikk så fryktelig lyst til å hjelpe deg personlig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå