Gjest nikkedukke Skrevet 26. februar 2010 #1 Del Skrevet 26. februar 2010 Er det noen som kan hjelpe meg litt med en sak? Jeg er i dag ansatt som konsulent innenfor mitt fag. Min forgjenger derimot var ansatt som rådgiver, med akkurat samme jobbområde som det jeg jobber med i dag. Ingen forskjell i noen arbeidsoppgaver. Så da tenker jo jeg at jeg og vil være rådgiver heller enn konsulent. Men hva er egentlig kriteriene for å være det ene eller det andre. For å nevne det så har jeg i tillegg høyere lønn enn min forgjenger, så det er ikke lønna jeg er ute etter ved å¨skifte tittel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 26. februar 2010 #2 Del Skrevet 26. februar 2010 Nå var jeg ikke klar over at det var så mye mer stas å være rådgiver enn konsulent, men hvorfor stoppe der? Hvorfor ikke like gjerne bli overkonsulent, spesialrådgiver, rådgivende konsulent eller konsulterende rådgiver først som sist...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest .... Skrevet 26. februar 2010 #3 Del Skrevet 26. februar 2010 Er det noen som kan hjelpe meg litt med en sak? Jeg er i dag ansatt som konsulent innenfor mitt fag. Min forgjenger derimot var ansatt som rådgiver, med akkurat samme jobbområde som det jeg jobber med i dag. Ingen forskjell i noen arbeidsoppgaver. Så da tenker jo jeg at jeg og vil være rådgiver heller enn konsulent. Men hva er egentlig kriteriene for å være det ene eller det andre. For å nevne det så har jeg i tillegg høyere lønn enn min forgjenger, så det er ikke lønna jeg er ute etter ved å¨skifte tittel. I det offentlige er ofte forskjellen på konsulent og rådgiver det at en rådgiver har mastergrad og der har ikke en konsulent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2010 #4 Del Skrevet 27. februar 2010 Arbeidsgiver betaler mindre / har lavere kostnader med en konsuelent. Rådgivere er dyrere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest irritert Skrevet 1. mars 2010 #5 Del Skrevet 1. mars 2010 Nå var jeg ikke klar over at det var så mye mer stas å være rådgiver enn konsulent, men hvorfor stoppe der? Hvorfor ikke like gjerne bli overkonsulent, spesialrådgiver, rådgivende konsulent eller konsulterende rådgiver først som sist...? Hvorfor i alle dager orker du ta deg bryet med å svare når du ikke har peiling? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nikkedukke Skrevet 1. mars 2010 #6 Del Skrevet 1. mars 2010 Arbeidsgiver betaler mindre / har lavere kostnader med en konsuelent. Rådgivere er dyrere. Hvorfor det? Er man rådgiver kommer man inn under andre lønnsforhandlinger (kap 5), enn konsulenter (kap 4) men koster det så mye? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nikkedukke Skrevet 1. mars 2010 #7 Del Skrevet 1. mars 2010 I det offentlige er ofte forskjellen på konsulent og rådgiver det at en rådgiver har mastergrad og der har ikke en konsulent. Trodde jeg og det var, men ser at folk hos andre arbeidsgiver uten spes høy utdanning får rådgiverstillingen. Men får vel heller bare spørre sjefen da tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå