Gjest Trist og lei Skrevet 26. februar 2010 #1 Skrevet 26. februar 2010 Har holdt på med en type i flere måneder. Litt frem og tilbake pga at jeg nettopp hadde blitt singel og var litt usikker på hva jeg ville. Det har ikke vært veldig seriøst, men sånn at vi har snakket sammen hver dag og besøkt hverandre et par ganger i uken. Før jul så viste det seg at han hadde samme opplegg med en annen jente. Så de dagene han ikke har kunnet være med meg så har han hatt besøk av henne. Hun har heller ikke visst noe om meg, og jeg har levd i den tro at han kun var med meg. Noe han selv ha bedyret flere ganger.. Kuttet helt kontakten når jeg fant ut dette, men etter noen uker så kom han krypende. La seg helt flat og var skikkelig lei seg pga av dette. Ville at ting skulle bli seriøst mellom oss.. Sa jeg ikke var intr i noe mer, men kunne være venner.. gikk fint en stund og så utviklet dette seg til noe mer. Han er veldig oppmerksom og snill nå gjør alt for meg.. og stort sett så går det fint, men innimellom når jeg tenker tilbake på hva han har gjort så blir jeg rett og slett dårlig. Er nå i tvil om jeg klarer å fortsette dette for jeg er redd jeg aldri klarer å stole på han igjen.. Men klarer jo ikke tanken på å kutte han ut eller. Er så fortvilet for jeg vil bare at ting skal bli bra.. Er vanligvis en fornuftig opppegående jente med klare meninger, men han har et "tak" på meg så jeg klarer ikke kutte han ut... Kan noen fortelle meg at disse vonde følelsene vil gå bort og at vi kan få det bra en gang? (ja, innerst inne så vet jeg at det er ønsketenking )
TittTitt Skrevet 26. februar 2010 #2 Skrevet 26. februar 2010 Jeg skjønner hva du mener, og jeg og hadde reagert på samme måte. vis jeg hadde fått vite at han jeg holder på med har gjort noe sånt med andre jenter, da hadde jeg gått. Men jeg stole rpå han, og vet det ikke er tilfelle. Er kun du som kan stre de følelsene om du stoler på han eller ikke, men en ting er sikkert; du kommer ikke så langt i et forhold vis du ikke stoler på partneren din. Kommunikasjon er også utrolig viktig! Men om du velger å ikke stole på han, og at du må bevege deg videre, så må du vite det er alltid flere gutter der ute som vil ha deg:)
MiniMuffin Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 Uff, en kjedelig situasjon. Men føler du at han er ærlig med deg da? Valgt han selv å fortelle deg om hun andre? Har han helt kuttet kontakten med henne nå? Jeg håper det ordner seg for deg, men uten ærlighet, tillit og kommunikasjon har man ikke så mye å bygge et sterkt forhold på. Vet det er vanskelig... Men kan jo hende han ikke tok det så seriøst siden dere bare datet og ikke var sammen, men nå er han klar for å ta forholdet et skritt videre.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 Ja..det er faktisk mulig å få det til, men klart det krever noe. Det krever noe av dere begge to, ikke bare av deg. Mannen min ble skilt rett før vi begynte å være sammen. Han hadde vært sammen med hun han var gift med siden han var 14 og ble skilt når han var 25. Vi var vel sammen ca 6 mnd når han plutselig opdaget "gleden" ved å dra på byen hver helg og feste med kompiser. Det startet litt i det små med at jeg var med, men så skulle han stadig oftere på fest eller på byen uten meg og det tok ganske lang tid før det gikk opp for meg at han faktisk dro med seg ikke bare en, men gjerne en ny en hver helg når vi ikke var sammen. Jeg hadde barn fra før, så det begrenset seg hvor mye jeg kunne være med på av ting. Så gjorde han det slutt og jeg fikk vite at det var pga en annen. De var sammen i 3 uker før han ville tilbake til meg. I mellomtiden hadde hun blitt gravid og bestemte seg for å få barnet. Han ble rasende, men ga likevel uttrykk for at han måtte prøve å få det til å fungere siden de skulle ha barn. Jeg tror ikke han gjorde noe helhjertet forsøk på det for hun ble alenemor. Vi ble sammen igjen og han fortsatte å tulle, men da satte jeg foten ned og sa at det fikk være grenser. Vi flyttet sammen og bodde sammen i 7 år, før det skjærte seg helt. Da fordi han begynte på samme løpet igjen. På byen hver helg og passet på mobiltlf. Jeg kunne ikke være med ut og han laget krangler for å unngå at jeg ble med de gangene jeg kunne. Jeg tok han aldri i å være fysisk utro når vi bodde sammen og tror at han bare ble avhengig av oppmerksomheten fra jentene han traff. Han er en fyr som jenter lar seg grundig sjarmere av selvom han faktisk ikke er spesielt kjekk eller pen. Vi bodde fra hverandre i ganske mange år og det var perioder hvor alt gikk i dass og perioder hvor vi hadde det fint sammen, men til slutt sa jeg stopp og dro min vei. (Når det var slutt mellom oss, så var det alltid han som gjorde det slutt og alltid han som angret og ville tilbake.) Den siste gangen var jeg fast bestemt på at nok var nok og at dette er siste gangen. Jeg holdt meg langt unna, tok ikke kontakt på noe som helst vis. Vi så hverandre overhode ikke på 6 mnd. Så møtte jeg han tilfeldigvis på vei hjem fra jobb. Jeg i min bil, han i sin. Jeg kjente bare at jeg ble irritert når jeg så han og det var det. På kvelden den dagen oppdaget jeg at han hadde sendt meg en melding på telefonen. Jeg svarte. Vi snakket sammen. Han fortalte hvordan han hadde hatt det og at han skjønte at han bare ville være sammen med meg og at alt annet bare ble tull. Jeg fortalte han hvordan jeg så på ting og stilte noen ultimatum for å flytte sammen. Det var en del ting som måtte være på plass for min del for at jeg skulle gå med på det. Når alt det var på plass, så flyttet vi sammen igjen og vi har det i dag bedre enn noen gang. Jeg vil i grunnen ikke ha noen andre og han vil heller ikke det. Det tok bare j...vli lang tid for han å fatte at gresset slett ikke er grønnere på den andre sia. Dette er verdens korteste sammenfatning av et samliv på godt og vondt gjennom 20 år...så ja..det går an.
Gjest Gjest_emmy_* Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 ...og jeg er den rake motsetningen av gjesten over. Jeg har nulltoleranse for utroskap. Jeg nekter å fortsette noe slags forhold til men uten moralsk ryggrad. Det er en ærlig sak å føle seg tiltrukket til andre, men man kjører rent løp. Gjør det slutt med dama/typen før du ligger med andre. End of discussion. Men vi er alle forskjellige. Du må gå etter din egen magefølelse og vurdere for deg selv om du kan takle at det skjer igjen. For det gjør det mest sannsynlig.
Gjest Gjest_emmy_* Skrevet 26. februar 2010 #6 Skrevet 26. februar 2010 men uten moralsk ryggrad. *menn*
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2010 #7 Skrevet 26. februar 2010 *Skeptisk* Jeg hadde funnet en annen. Han her ville falt såpass i verdi for meg at det ikke hadde holdt i lengden.
Gjest TS Skrevet 26. februar 2010 #8 Skrevet 26. februar 2010 Takker for svar! Jeg har også null-toleranse for utroskap, problemet her er at han faktisk ikke har vært utro for vi har ikke vært sammen... Er det noen han har vært utro mot så er det vel egentlig den andre jenta, men de to var bare "gode" venner.. Men han har løyet til meg.. masse! Nå jobber han iherdig for at jeg skal tilgi han og som oftest så går det fint, men innimellom når jeg tenker på hva han har gjort så får jeg vondt i magen og kjenner at dette takler jeg ikke.. Skikkelig vanskelig
Nienna83 Skrevet 26. februar 2010 #9 Skrevet 26. februar 2010 Det er mange menn der ute som dessverre driver med flere damer samtidig, som stadig bedyrer at de har sluttet og at nå er det ferdig. Så går det noen uker og de er i gang igjen. Slike menn klarer ikke noe annet. Min tidligere stefar lurte familien i hele seks år, før vi fant ut at han samtidig hadde hatt opptil 100 damer. Noen i forhold, noen i samboerskap og mange som one night stand. Han eide ikke samvittighet for at dette var galt å gjøre mot andre, derimot spilte han svært samvittighetsfull, gråt og ba på sine knær når han ble tatt, for så å vende tilbake til før. Han er og vil alltid være en slik mann. Jeg håper ikke kjæresten din er rundt 45 år med bergensk dialekt bosatt i Oslo. Isåfall, dump han og kom deg langt langt bort.
Nigo-san Skrevet 26. februar 2010 #10 Skrevet 26. februar 2010 Har holdt på med en type i flere måneder. Litt frem og tilbake pga at jeg nettopp hadde blitt singel og var litt usikker på hva jeg ville. Det har ikke vært veldig seriøst, men sånn at vi har snakket sammen hver dag og besøkt hverandre et par ganger i uken. Jeg kan ikke helt se "utroskapen" her, jeg. Hadde forventet noe mye mer juicy etter tittelen å dømme. Dere har "holdt på" i noen måneder, men er ikke sammen fordi du ikke vil (mao, dere er fremdeles på date-nivået), det er ikke veldig seriøst... Mannen har kort og godt hatt flere dater samtidig. Det er det mange som har, og det er ikke nødvendigvis utroskap av den grunn. Utroskap er det når han har lovet deg noe, og ikke holder det. Hvis man bare er på dater'n- mann eller kvinne- skylder man ingen noe som helst. Sett deg selv i hans sko da: du er singel, du putter inn en kontaktannonse- og får seksti kjipe svar og tre spennende. Det er vel strengt tatt naturlig å sjekke ut det som er spennende, på ordentlig. Good news: du var den mest spennende av alle. Igjen: utroskap er en kjip greie, og ikke minst en feig greie, som ofte gjentar seg selv. Men jeg synes virkelig ikke det er fair å kalle noen som er på date-nivået for "utro". På det nivået har verken kvinner eller menn noen forplikteser verken her eller der, man skal bare sjekke ut territoriet. Noen ganger ser det bra ut, og det er vel strengt tatt akkurat det han har sagt her.
Gjest TS Skrevet 26. februar 2010 #11 Skrevet 26. februar 2010 Det er ikke så løst at vi bare har datet.. Jeg har villet hatt noe seriøst, men pga av omstendigheten rundt så ville jeg ikke stå frem som et offisielt forhold helt ennå. Han har vært veldig påpasselig på at jeg ikke var med noen andre og har også lovet på tro og ære at han ikke har vært det heller.. Vi har vært sammen, men ikke offisielt. Komplisert greie Men i teorien så har han ikke vært utro nei.. men han har jo kjørt dobbeltspill med to jenter i nesten et år
Nienna83 Skrevet 26. februar 2010 #12 Skrevet 26. februar 2010 Det er ikke så løst at vi bare har datet.. Jeg har villet hatt noe seriøst, men pga av omstendigheten rundt så ville jeg ikke stå frem som et offisielt forhold helt ennå. Han har vært veldig påpasselig på at jeg ikke var med noen andre og har også lovet på tro og ære at han ikke har vært det heller.. Vi har vært sammen, men ikke offisielt. Komplisert greie Men i teorien så har han ikke vært utro nei.. men han har jo kjørt dobbeltspill med to jenter i nesten et år Har han kjørt dobbeltspill med to jenter i nesten et år kan jeg garantere deg at han ikke er ferdig med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå