Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,

må på forhånd si at jeg muligens overdriver og at det kan virke helt teit at jeg tenker slik.

Jeg så at samboeren min skrev vennen til ei annen jente på facebook, jeg kunne ikke la være å bli litt såret av det. Så jeg spurte han, men han sa det bare var en vennlig måte å prate på, jeg godtok det.. men må innrømme at jeg ikke klarer å få det ut av hodet. Overdriver jeg?

jeg vet at hvis jeg sier noe om det blir han sur.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du overdriver. Hun er jo nettopp det - vennen hans.

Jeg antar utfra skrivestil og problemstilling at du er ganske ung, så jeg vil råde deg til å forsøke å kvele sånne tanker nå i begynnelsen. Hvis du leter litt rundt på KG vil du finne kvinner som blir sjalu/forbanna/lei seg fordi kjæresten sitter og snakker med en kvinnelig kollega på jobbfest, har lagt til jenter på facebook etter at de ble sammen, gir klem til gamle venninner når de møtes ++. Og det må være så utrolig slitsomt å ha det sånn hele tiden! Og dessverre sliter det veldig på forholdet også..

Du kan selvfølgelig ikke noe for hvordan du føler, men forsøk å fortelle deg selv at du overreagerer og for guds skyld - ikke mas på ham om sånne tulleting. Det slår dessverre bare tilbake på deg selv. :klem:

Skrevet

Jeg hadde reagert og. "Vennen" er et flørteutrykk. Som man KUN bruker på MOTSATT kjønn. Om han ikke hadde flørta og hun "bare" var en venn, så kunne han like gjerne sagt "vennen" til Rolf og Kåre også. Og fått et heller tvilsomt rykte. Men ser du, DET gjør han ikke.

Jeg ville sagt fra på en skikkelig måte at jeg synes det er frykteli sårende at han gjør sånt. Og hadde han ikke tatt hensyn til det, så hadde jeg eksemplifisert med å gjøre NØYAKTIG det samme til mine mannlige venner!

Skrevet
Jeg hadde reagert og. "Vennen" er et flørteutrykk. Som man KUN bruker på MOTSATT kjønn. Om han ikke hadde flørta og hun "bare" var en venn, så kunne han like gjerne sagt "vennen" til Rolf og Kåre også. Og fått et heller tvilsomt rykte. Men ser du, DET gjør han ikke.

Jeg ville sagt fra på en skikkelig måte at jeg synes det er frykteli sårende at han gjør sånt. Og hadde han ikke tatt hensyn til det, så hadde jeg eksemplifisert med å gjøre NØYAKTIG det samme til mine mannlige venner!

Jeg som kvinne kan gjerne kalle mine venner av begge kjønn for "vennen". Det gjør mine venner i forhold til meg, også. Gutta, derimot, virker som de synes det blir for feminint å bruke "vennen" seg imellom, så der går det mer i "kompis". Så nei, en mann ville neppe sagt "vennen" til en av kompisene sine. Ikke fordi han var redd de ville tro han flørtet, men for å hegne om sin maskulinitet. En "ekte mann" kan kun snakke pusete til jenter, små dyr, og til nød små barn, og fortsatt ha manndommen i behold. Kvinner kan snakke pusete til alt med puls, og ingen vil løfte et øyebryn, siden hun på den måten "bekrefter sin femininitet". Bortsett fra andre kvinner, da, som vil løfte øyebrynet til oppe ved hårfestet et sted. =P

Satt litt på spissen.

Gjest Distiller
Skrevet

Jeg synes det kommer litt an på hvordan kjæresten din pleier å uttrykke seg. En del gutter kaller "alle" jenter de kjenner for vennen, uten at å legge noe spesielt i det, så det behøver ikke bety noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...