Gå til innhold

Bryllup på grand prix-dagen, ingen hotellrom ledige

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Vi sliter.. 20 tilreisende fra "langt vekk", og ingen hotellrom er ledige i oslo helgen 28-30 mai pga grand prix. Er det noen har som forslag/tips til alternative overnattingssteder som kanskje ikke kommer opp på oversikter ala hotell.no?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Campingplasser? Vandrerhjem?

Skrevet

Har du sjekket hoteller ut mot f.eks. Lillestrøm, Asker og Ski? Vet ikke om det er aktuelt å bo utenfor Oslo, men disse stedene er i hvert fall "bare" en halvtime unna, så det blir ikke alt for lang reisevei om det ikke er noe ledig i Oslo.

Skrevet

Og det er ingen mulighet for privat overnatting?

Skrevet

Noen kan overnatte, men langt fra alle. Både vi og de nærmeste bor sentralt i små leiligheter, så det er ikke så mye plass å ta av. :( Har sjekket et par vandrerhjem, som også er fulle. Dette er kjipt :(

Skrevet

Kjempe kjipt! :sukk:

Vanskelig dato å legge bryllup til, særlig når man bor i Oslo området.. men som andre nevnte ovenfor, har du sjekket i områdene rundt Oslo ?

Skrevet

Det er ledig i Lillestrøm eller Drammen, så det blir vel kanskje eventuelt det, selv om vi gjerne skulle hatt gjestene nært, vi planlegger stor frokost/brunsj på søndag. De aller fleste liker å ta seg noen glass vin til maten, så vi må nok satse på taxi ut til et hotell utenfor byen.

Vi bestemte datoen lenge før det var sikkert at vi skulle arrangere Grand Prix, pga at lokalet vi skal ha er veldig populært, så dette er bare skikkelig uflaks.

Skrevet

Ta kontakt med menigheter. De fleste har menighetssenter med masse plass som som regel kan leies. Dere kan spre madrasser utover.

Jeg vet det selvfølgelig ikke er ideelt, men mange av disse sentrene har flere rom, slik at man i alle fall kan skille folk litt...

Skrevet

Uff...så utrolig leit...

Hva med kahytter på båt? http://new.msinnvik.no/bed-breakfast/

Ellers kan man kanskje høre med speiderhus, hytter e.l.?

Jeg regner med du har sjekket ut om lokalet der hvor dere skal ha festen har overnattingsmuligheter...

Du må iallefall ha masse lykke til! :klemmer:

Skrevet

Det enklaste er vel å anten sørge for at gjestane kan reise med toget til hotell nært Oslo, eller leige maxitaxibuss, og innlosjere alle på samme hotell.

Vandrarheim osv er sikkert greit det også, men som bryllaupsgjest foretrekk eg å ha eige bad, så vi slepp altfor lang kø osv...

Skrevet

Man får eget bad på veldig mange vandrehjem.

Sjekk Haraldsheim på Grefsen.

Skrevet
Det er ledig i Lillestrøm eller Drammen, så det blir vel kanskje eventuelt det, selv om vi gjerne skulle hatt gjestene nært, vi planlegger stor frokost/brunsj på søndag. De aller fleste liker å ta seg noen glass vin til maten, så vi må nok satse på taxi ut til et hotell utenfor byen.

Lillestrøm er ikke så langt unna da, tar 20 min med taxi inn til Oslo sentrum (koster 6-700 kr midt på natta i helgene). Og dagen derpå så går det tog innover som tar 11 min til Oslo S.

Skrevet

Ha litt is i magen.

NRK har booket mye flere rom enn de skal ha.

De skal ha noen møter nå i nærmeste fremtid, hvor alle landene skal komme med nøyaktig antall rom de trenger, og etter det "frigis" en del rom i Oslo.

Sett dere også opp på "venteliste" på aktuelle hoteller.

Lykke til, håper dere finner en løsning.

Skrevet
Ha litt is i magen.

NRK har booket mye flere rom enn de skal ha.

De skal ha noen møter nå i nærmeste fremtid, hvor alle landene skal komme med nøyaktig antall rom de trenger, og etter det "frigis" en del rom i Oslo.

Sett dere også opp på "venteliste" på aktuelle hoteller.

Lykke til, håper dere finner en løsning.

Må huske på at det er ikke bare NRK som booker rom. Det er utrolig mange tilreisende til et slikt arrangement, og større organisasjoner som visitoslo, etc har også sine bolker, i tillegg til at hotellet holder egne rom. Jeg jobber i reiselivsbransjen, og selv om jeg jobber i en stor aktør har ikke vi fått noen egne bolker, og blir oppfordret til å ikke vente. Etterhvert vil nærliggende områder som Lillestrøm, Ski, Asker og drammen også fylles opp, så bedre å booke her enn å vente!

Til Drammen/Asker går det ihvertfall tog hele dagen, og så går det timesekspress ihvertfall til Drammen hele døgnet. Lillestrøm er også greit å komme seg til og fra. Er nok mange som kommer og drar med fly uansett, slik at det kan lønne seg å ta inn på flyplasshotell?

Skrevet

Støtter forslagene om Lillestrøm (11 min med tog) eller Gardermoen. Dere har hatt uflaks som valgte det som ble Grand Prix-helgen... men for å se det positive så er vel underholdningen for kvelden sikret ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Dere har sjekket hoteller i bærum? det er jo mye nærmere enn asker, lillestrøm etc. For eksempel i sandvika? Hvilket lokale skal dere være på? Gifter meg i 2011 og trenger litt forslag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...