Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 Katten min klorer og biter mine foreldre, men hun er egentlig en veldig snill katt. Jeg føler at grunnen til at hun biter er fordi hun er redd og fordi mine foreldre ikke bryr seg om hvordan de oppfører seg rundt henne. Hun er en typisk jakt katt, som kvepper lett og er alltid på jakt. Jeg får inntrykket av at min mor og far mener jeg bør avlive henne og at katten er bare en pest og plage. Er det virkelig den rette løsningen? - ja det er deres hus, men jeg er så glad i katten min og vil ikke avlive den
Gjest Bianca26 Skrevet 25. februar 2010 #2 Skrevet 25. februar 2010 Katten min klorer og biter mine foreldre, men hun er egentlig en veldig snill katt. Jeg føler at grunnen til at hun biter er fordi hun er redd og fordi mine foreldre ikke bryr seg om hvordan de oppfører seg rundt henne. Hun er en typisk jakt katt, som kvepper lett og er alltid på jakt. Jeg får inntrykket av at min mor og far mener jeg bør avlive henne og at katten er bare en pest og plage. Er det virkelig den rette løsningen? - ja det er deres hus, men jeg er så glad i katten min og vil ikke avlive den Men hva er det med dine foreldre som skremmer katten da? Er den snill mot alle andre bortsett fra dem liksom? eller er den snill med deg og er aggressiv mot alle andre?
Siiw Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 Nei nå får du gi deg! Kattene kan ikke like ALLE den treffer på akuratt som oss mennesker!. så lenge katten har det bra og trives med deg så, synes jeg ikke du skal gjøre noe...! foreldra dine bestemmer ikke!
MissMas Skrevet 26. februar 2010 #4 Skrevet 26. februar 2010 så lenge du bor i dine foreldres hus, så er det jo de som bestemmer, men prøv å holde katten din unna dem du, så får vi se hvordan det går:) Er det utekatt?
Gjest Bianca26 Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 Jeg tenker litt at katten har adfersproblemer. Er ekkelt med en katt som man skal være redd for. Har vært på besøk hos folk med katter som hveser og klorer. Det er skikkelig ekkelt. Tror ikke avlivning er løsniongen. Fins det ingen som kan hjelpe katter med slik oppførsel, sånn ala hundehvisker bare for katter?
MissMas Skrevet 26. februar 2010 #6 Skrevet 26. februar 2010 Ja, virker som en nervøs katt. Og det er ikke alltid like lett å gjøre noe med nervøse katter, de er egenrådige og hører ikke så ofte på kommandoer, slik som hunder..
Gjest Bianca26 Skrevet 26. februar 2010 #7 Skrevet 26. februar 2010 Ja, virker som en nervøs katt. Og det er ikke alltid like lett å gjøre noe med nervøse katter, de er egenrådige og hører ikke så ofte på kommandoer, slik som hunder.. har hørt at det er mulig å trene de bare at det er vanskeligere
Gjest Supermimz Skrevet 27. februar 2010 #8 Skrevet 27. februar 2010 Kansje løsningen er at Katten ikke får oppholdsrom i stua? Mener du at din katt "jakter" på dine foreldre og biter de sånn plutselig, eller bare når dine foreldre prøver å feks klappe den?
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 27. februar 2010 #9 Skrevet 27. februar 2010 Det er kattens hjem, og det får de akseptere, men det kan jo være en ide å ha den på et annet rom når de er på besøk. Vår katt liker heller slett ikke alle gjester, men hun går å gjemmer seg i et skap viss vi får besøk av folk hun ikke liker (Som snakker høyt, har med små barn osv)
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 27. februar 2010 #10 Skrevet 27. februar 2010 Katten min klorer og biter mine foreldre, men hun er egentlig en veldig snill katt. Jeg føler at grunnen til at hun biter er fordi hun er redd og fordi mine foreldre ikke bryr seg om hvordan de oppfører seg rundt henne. Hun er en typisk jakt katt, som kvepper lett og er alltid på jakt. Jeg får inntrykket av at min mor og far mener jeg bør avlive henne og at katten er bare en pest og plage. Er det virkelig den rette løsningen? - ja det er deres hus, men jeg er så glad i katten min og vil ikke avlive den Er du søskenbarnet mitt eller? Hun hter Camilla og har en dødsskummel katt. Har fortsatt arr etter ett møte med den :|
Gjest Gjest_Mira369_* Skrevet 27. februar 2010 #11 Skrevet 27. februar 2010 Nei nå får du gi deg! Kattene kan ikke like ALLE den treffer på akuratt som oss mennesker!. så lenge katten har det bra og trives med deg så, synes jeg ikke du skal gjøre noe...! foreldra dine bestemmer ikke! Men vi BITER ikke folk vi ikke kan fordra. For deg er det fritt frem for katterasen har jeg skjønt - uansett hva de gjør. Selvsagt har foreldrene noe å si; katten bor i deres hus, og biter og klorer! Du må slutte og forherlige ALT som har med katter å gjøre!!
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 1. mars 2010 #12 Skrevet 1. mars 2010 Hvis katten ikke er egnet å ha (hvis du bor hos dine foreldre og er mindreårig, f.es) kan du omplassere den. Avlivning trenger ikke vøre et alternativ. Sliter litt med å forstå om du mener at katten er regelrett agressiv (angriper uten grunn) - eller om den lekejakter på bevegende tær osv. Personlig hadde jeg ikke giddet å leve med et agressivt dyr, så jeg skjønner dine foreldre godt. Må nevnes at jeg ikke kunne levd med et agressivt menneske heller. Men jeg ville aldri avlivet verken en katt eller et menneske av den grunn.
Amys Skrevet 2. mars 2010 #13 Skrevet 2. mars 2010 Er katten aggressiv bare mot foreldrene dine, eller mot folk generelt? Moren min hadde verdens snilleste katt når jeg var liten, den ville kose med alle og var generelt aldri aggressiv. Men mot en av venninnene til mamma var den søte snille pusen helt rabiat Hun er ikke spesielt glad i katter, og hater at de gnir seg mot beina for å kose etc, så jeg tror det er derfor pusen vår misslikte henne. En gang la den seg på lur bak en potteplante, og hoppet ut og klorte/bet seg fast i benet til dama (hun ble ikke skadet da, bare skremt). Et par andre ganger freste den og viste tenner til samme dama. Og den gjorde _aldri_ sånt mot andre enn henne Så hvis det bare er foreldrene dine pusen ikke liker kan de kanskje prøve å "smiske" litt med den? Gi den godteri, kose litt ekstra med den ogsånn, så vil den kanskje oppføre seg bedre etterhvert.
Gjest Bianca26 Skrevet 2. mars 2010 #14 Skrevet 2. mars 2010 Er katten aggressiv bare mot foreldrene dine, eller mot folk generelt? Moren min hadde verdens snilleste katt når jeg var liten, den ville kose med alle og var generelt aldri aggressiv. Men mot en av venninnene til mamma var den søte snille pusen helt rabiat Hun er ikke spesielt glad i katter, og hater at de gnir seg mot beina for å kose etc, så jeg tror det er derfor pusen vår misslikte henne. En gang la den seg på lur bak en potteplante, og hoppet ut og klorte/bet seg fast i benet til dama (hun ble ikke skadet da, bare skremt). Et par andre ganger freste den og viste tenner til samme dama. Og den gjorde _aldri_ sånt mot andre enn henne Så hvis det bare er foreldrene dine pusen ikke liker kan de kanskje prøve å "smiske" litt med den? Gi den godteri, kose litt ekstra med den ogsånn, så vil den kanskje oppføre seg bedre etterhvert. Det sies jo at hunder kan lukte frykt. Jeg tror det er det samme med katter. Om man er redd katten så merker katten at man er i forsvarsposisjon og så reagerer katten tilbake på samme måte eller noe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå