Gjest ååå Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 Er det kun jeg som blir påvirket av alle disse fæle emnene folk diskuterer til tider? Jeg leser så mange tragiske, triste historier om feks utroskap osv. og jeg blir redd. Er det virkelig sååå vanlig? tenker jeg. Er det blitt en selvfølge og en naturlig greie at alle mennesker er skapt for å være utro, og kan aldri leve lykkelig med kun en person i sitt liv. Folk blir betatt, forelsket, puler sjefen sin på jobb.. Puler vennina til dama, kompisen til gubben, slutter å elske kjæresten sin osv. Folk blir ført bak lyset av de værste løgnerne, og det er så utrolig vanlig, virker det som, at folk er utro. Siden alle disse emnene går i hodet på meg, fordi dem treffer meg litt i hjertet så har jeg startet å bekymre meg unødvendig mye, og tenke på alt mulig rart.. Kjæresten min og jeg er i et avstandsforhold, og han elsker meg utrolig mye, og jeg han like mye. Vi er såpass forelsket at vi begge tror og mener vi vil være sammen for evig, få barn, gifte oss osv. Men da slår tanken meg.. Etter å ha lest alle disse kommentarene til folk " booolshit.. hva er vitsen å være så dum og naiv å fortelle hverandre slik når han sikkert bare er utro om ti år eller noe med en jente som er smellsexy når jeg drar på årene??". Men så hører jeg disse søte romantiske historiene om folk som lever lykkelig sammen, og som har vært sammen siden de var ungdom. Det varmer hjertet mitt, og gir meg håp. Kunne ønske samfunnet vårt var litt som i gamledager noen ganger.. All denne teknologien og muligheten til muligheter gjør det så altfor enkelt å falle for fristelser... Jaja. Som dere ser; overbekymret og overtenkende.. Jeg og kjæresten min har det ufattelig bra sammen. Så bra at jeg syns det er skummelt nesten. Hvor lenge vil det vare? Triste greier.. Jeg orker ikke bli knust av den jeg elsker igjen.. Noen med samme synspunkter eller oppløftene positive kommentarer/historier om dette?=)
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 25. februar 2010 #2 Skrevet 25. februar 2010 Det er masse dritt som skjer i verden. Det er både slemme og snille mennesker. Desverre er det for mange drittsekker og kjerringer, men sånn er det bare. Det betyr ikke at kjæresten din er en drittsekk selv om det er mange som er utroe. Ikke les forumdelen hvis det skremmer deg da
Millian Skrevet 25. februar 2010 #3 Skrevet 25. februar 2010 Hadde jeg følt det sånn hadde jeg kuttet ut Kvinneguiden en stund
Gjest åå Skrevet 25. februar 2010 #4 Skrevet 25. februar 2010 Det er masse dritt som skjer i verden. Det er både slemme og snille mennesker. Desverre er det for mange drittsekker og kjerringer, men sånn er det bare. Det betyr ikke at kjæresten din er en drittsekk selv om det er mange som er utroe. Ikke les forumdelen hvis det skremmer deg da ja jeg prøver å styre unna. men det er på en måte spennende å lese slike ting også..
Antlers Skrevet 25. februar 2010 #5 Skrevet 25. februar 2010 (endret) Jeg skjønner godt hva du mener... Jeg har aldri før lest så mange historier om folk som er utro over en lav sko, og det finnes til og med flere som mener at alle uansett kommer til å være utro minst en gang, så det er liksom ikke noen "big deal". Uff... Heldigvis finnes det også normale (sett med mine øyne) folk her inne, og det er koselig å høre solskinnshistoriene og greit å lese om problemstillinger jeg selv kan kjenne meg igjen i. Noen dager blir jeg nesten lei meg av å lese tråder her inne, mens andre dager er det overvekt av positive og interessante tråder. Jeg kan fint respektere at folk har forskjellige meninger, men av og til blir det så hårreisende umoralskt at jeg får vondt inni meg. Endret 25. februar 2010 av Antlers
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2010 #6 Skrevet 25. februar 2010 Det er nok dessverre ganske vanlig å bli sveket og bedratt på det groveste en eller annen gang i livet. Men man kan jo ikke bli helt paranoid og helt slutte og stole på folk av den grunn. Hvis du tenker på henne som fant sin mann i sengen med sin venninne, så hadde hun en "magefølelse" på dette i forkant. Og man skal være sunt kritisk til andre. Og hvis man da ikke føler at det skurrer, er det bare og glede seg over det man har!
Havbris Skrevet 25. februar 2010 #7 Skrevet 25. februar 2010 Mange av de som starter tråder her på forumet - og som skriver om alt dette som skremmer deg - skriver jo fordi noe er et problem eller en bekymring som man trenger å høre andres meninger om. De som lever lykkelig og ikke møter på slike utfordringer skriver nok ikke så ofte om det her. Det betyr ikke at disse historiene ikke finnes. Det er bare en del av virkeligheten du leser her. Kos deg videre med kjæresten din, dyrk kjærligheten og drømmene og fasthold troen på at dere kommer til å fortsette å være kjærester. Noe annet vil være sløsing med energi og tid.
Gjest brutal_mann Skrevet 25. februar 2010 #8 Skrevet 25. februar 2010 Velkommen til den virkelige verden.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2010 #9 Skrevet 26. februar 2010 At mange andre er utro er jo ikke noen grunn til å miste troen på kjæresten din. Ingenting har jo endret seg mellom dere. Er det større fare for at du er utro nå som du vet at det statistisk sett er en stor sjanse for det? Nei, du er jo den samme som før, og det er også kjæresten din. Flere av oss har flotte, lykkelige forhold og har en trofast og snill kjæreste. Selv om mange opplever utroskap, så er det også mange som ikke gjør det! Og du bedrer oddsen for at det er deg når du bruker litt antenner, for du kjenner vel kjæresten din godt? Jeg var nok litt vel kynisk før jeg møtte kjæresten jeg har nå, før tenkte jeg at alle kunne være utro. Nå er jeg for første gang i mitt liv helt overbevist om at kjæresten min ikke kan eller vil være det. Og om så det skulle skje så tar jeg det da. Ikke nødvendig å bruke energi på å bekymre meg for det nå, det har jeg absolutt ingen grunn til og sikkert ikke du heller
Gjest hogwash Skrevet 26. februar 2010 #10 Skrevet 26. februar 2010 Mange av de som starter tråder her på forumet - og som skriver om alt dette som skremmer deg - skriver jo fordi noe er et problem eller en bekymring som man trenger å høre andres meninger om. De som lever lykkelig og ikke møter på slike utfordringer skriver nok ikke så ofte om det her. Det betyr ikke at disse historiene ikke finnes. Det er bare en del av virkeligheten du leser her. Kos deg videre med kjæresten din, dyrk kjærligheten og drømmene og fasthold troen på at dere kommer til å fortsette å være kjærester. Noe annet vil være sløsing med energi og tid. Her er jeg veldig enig med Havbris, det er når noe er galt man roper høyest. På den positive siden kanskje du legger bedre merke til de små gode tingene i hverdagen etter å ha lest litt her?
Gjest M_icka Skrevet 26. februar 2010 #11 Skrevet 26. februar 2010 Jo, det er sant. Det er mye deprimerende lesning. Men det er mange oppmuntrende tråder, óg. Du får heller åpne dem istedet. Eller starte en positiv tråd selv. Tittelen på emnende er nokså beskrivende, så det er bare å unngå de verste.
Snasen Skrevet 26. februar 2010 #12 Skrevet 26. februar 2010 Ja, mange er sånn, og har det sånn. Mange puler på kjærestens bestiss, og mange puler under bordet på julebordet. Mange er utro, og da spesielt i forhold som aldri kommer til å vare uansett. Det er vel en liten trøst? Jeg kan med hånden på hjertet si at dette aldri kommer til å skje meg, i forholdet jeg er i nå. Jeg kan også si at jeg himler med øynene av parene som har et slikt forhold. De er umodne, respektløse, og har i grunn ikke spesielt dype følelser for hverandre. En ting er at mange gjør slik, men en annen ting er at det også er noen gjengangere her på kg, som lever et turbulent kjærlighetsliv. Hvis man er trygg i forholdet sitt, så burde ikke disse temaene affisere en.
Gjest Jeezes Skrevet 26. februar 2010 #13 Skrevet 26. februar 2010 Nok et overanalyserende kvinnfolk !!! Hvorfor ikke konsentrere seg mer om sitt eget liv da og gi f... i det som blir skrevet her inne ??? Altså : den dagen da meningsytringer,tanker og ideer her inne skal bestemme livet ditt da har det vel gått for langt...... Du må jo vite best selv, i ditt eget forhold, at du stoler på kjæresten din og vice versa ??? Ikke la deg overbevise av det som står her på kg vær så snill, prøv å finne din egen overbevisning IRL.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2010 #14 Skrevet 26. februar 2010 Men så hører jeg disse søte romantiske historiene om folk som lever lykkelig sammen, og som har vært sammen siden de var ungdom. Det varmer hjertet mitt, og gir meg håp. Kunne ønske samfunnet vårt var litt som i gamledager noen ganger.. All denne teknologien og muligheten til muligheter gjør det så altfor enkelt å falle for fristelser... Jaja. Som dere ser; overbekymret og overtenkende.. Jeg og kjæresten min har det ufattelig bra sammen. Så bra at jeg syns det er skummelt nesten. Hvor lenge vil det vare? Triste greier.. Jeg orker ikke bli knust av den jeg elsker igjen.. Noen med samme synspunkter eller oppløftene positive kommentarer/historier om dette?=)
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2010 #15 Skrevet 26. februar 2010 Og så har vi de som har levd sammen i mange år og har hatt sine runder men himmel og helvete, men som har kommet frem til at livet er noe midt i mellom og at gresset slett ikke er grønnere på den andre sida.(etter å ha prøvd det noen ganger)Så de blir hos hverandre, men har de det bra, tilsynelatende ja... Og bedre før var det slettes ikke. Både mine foreldre og besteforeldre levde et heidundrandes kjipt liv, men da var det ikke naturlig å gå sin vei når ting butta i mot. Men jeg er faktisk enig med deg i at det er i overkant mye drit og har lurt på om det er moralen og etikken til mine medmennesker det er noe galt med, eller om det rett og slett bare er en overopphopning av sånne saker her fordi det tross alt er et forum hvor man kan diskutere og fortelle om livets brutale sider.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2010 #16 Skrevet 26. februar 2010 Er det kun jeg som blir påvirket av alle disse fæle emnene folk diskuterer til tider? Hvis det plager deg så mye, så oppholder du deg ikke her. Verre er det ikke. Hvis du ikke klarer å holde deg unna, har du ingenting å klage over.
ynskje Skrevet 26. februar 2010 #17 Skrevet 26. februar 2010 Kan skjønne at det er tungt å lese om, en kan jo lett få inntrykk av at utroskap, krangling, vold, skilsmisser etc er noe alle mennesker i parforhold blir utsatt for. Hva med å heller tenke på alle disse andre KG-brukerne som ikke skriver innlegg om hvor fælt de har det i forholdet sitt, nettopp fordi de rett og slett har det bra med kjæresten sin?
Gjest åå Skrevet 26. februar 2010 #18 Skrevet 26. februar 2010 Kan skjønne at det er tungt å lese om, en kan jo lett få inntrykk av at utroskap, krangling, vold, skilsmisser etc er noe alle mennesker i parforhold blir utsatt for. Hva med å heller tenke på alle disse andre KG-brukerne som ikke skriver innlegg om hvor fælt de har det i forholdet sitt, nettopp fordi de rett og slett har det bra med kjæresten sin? tusen takk for alle svar=) Hjelper å få litt andre meninger om slike ting som dette. For jeg merker at det negative har tatt over for det positive.. Det er ikke spesielt koselig syns jeg
Gjest brutal_mann Skrevet 27. februar 2010 #19 Skrevet 27. februar 2010 Det er ikke så rart at det negative overtar for det positive. vi lever tross alt i en verden der det onde regjerer.
Gjest realist? Skrevet 27. februar 2010 #20 Skrevet 27. februar 2010 Det gjør vel heller ikke noe å ha en litt mer realistisk innstilling til livet enn det mange har. Det er stadig innlegg her som legger for dagen et ganske naivt syn på egne forhold, og det er trist, da det dessverre ikke alltid er slik at det er drittsekkene eller drittkjærringene som er utro. Jeg levde selv i et fantastisk forhold. Mannen og jeg elsket hverandre, hadde det morsomt sammen, fine samtaler, supert sexliv, alt fungerte bra, både hverdag og fest. Jeg hadde ingen grunner til å frykte noe, da jeg hadde en omsorgsfull, kjærlig og dedikert mann som behandlet meg som jeg var drømmedama, og kunne sikkert ha vært en av de første til å uttale meg her om min "fantastiske mann" som aldri ville vært utro. Så viser det seg altså etter mange år at han har hatt flere affærer og levd et liv skjult for meg og alle andre hvor han var den største flørten av dem alle, med upassende forhold både på nett og i det virkelige liv. Det var mulig å opprettholde for han fordi han har vært utrolig flink til å fortrenge og skille disse verdenene fra hverandre, og at så lenge han var den perfekte mann og pappa hjemme, så ble ingen skadet av at han hadde seg litt på si. Til dags dato bedyrer han hele tiden at han elsket meg høyere enn alt annet og følte seg så heldig som hadde en snill, vakker, morsom, kjærlig og lidenskapelig kone og hadde aldri planer om å forlate meg for noen av disse andre. Han bare trengte litt ekstra spenning, litt bekreftelse (det har vel også vist seg at han hadde mye dårligere selvtillit enn det han ga uttrykk for) og trodde han kunne skaffe seg det uten å såre noen. Jeg tror ikke dette tilfellet er så enestående. Når det gjelder utroskap, er det nok store mørketall. Det vanligste er vel at de tilfellene blir oppdaget der hvor forholdet halter, for der vil det alltid være tegn om at ting er galt. Men der hvor den utro part egentlig er glad i og ønsker å fortsette med sin kjære, og forholdet fungerer flott, kommer nok sannheten ofte aldri for en dag. De lykkelige, unge og nyforelskede kan gjerne lukke øynene for at utroskap kan skje dem, og de eldre og mer erfarne kan fortsette å tviholde på oppfatningen at utroskap bare skjer i de forholdene ting ikke fungerer, men om man har litt mer realistisk oppfatning av verden, så blir ikke fallet så stort om man blir lurt, og man har også bedre muligheter både til å forebygge og ikke minst oppdage om noe er galt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå