Gå til innhold

Foundaution

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Marthe_*
Skrevet

Hei

Jeg sliter med alt for tørr hud. Så tørr hud at jeg ikke engang kan bruke foundation. Jeg er 17 år og er ikke den personen med den reneste huden for å si det sånn..

Jeg har til og med brukt en anbefalt krem, men den nytter ikke hvis jeg skal ha foundation på. Jeg får tørre hvite prikker i ansiktet.

HVA skal jeg gjøre!? :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er med andre ord den eneste uten orange ansiktsmaske i klassen din! Gratulerer, det er STERKT å gå utenom konvensjonene.

Kjøp en god fuktighetskrem for tørr hud på apoteket.

Og vær GLAD du fikk sjansen til å være deg selv uten "jotuns mur type fjøs" i fjeset!

Skrevet

kjøp en god fuktighets krem, så kan du prøve mineral foundation :)

Skrevet

Synes A-krem hjelper mot det meste som er tørt, funker for meg hver gang jeg får tørre punkter på kroppen :)

Skrevet

Det finnes sånne fuktighetskremer med litt farge i, kansjke det hadde vært noe for deg? :)

Skrevet

kanskje fundation i pudderform fungerer bedre enn kremform? :)

Gjest Gjest_mimi_*
Skrevet

Hei

Noen typer pudder kan være bra. Du kan også prøve lettere kremer som ikke dekker fullt så mye men, gir farge og gjevner ut. Max Factor har noen på en liten pumpeflaske jeg liker. De passer ofte tørr hud bedre.

Du kan også prøve ukentlige peelinger med lactic-acid, den er ganske mild og passer for tørr hud. Den vil helpe huden å kvitte seg med døde hudceller. Om du har veldig sensitiv og tørr hud er papaya ensym peelinger utrolig fine, og mildere finnes ikke.

En primer under den typen foundation du velger hjelper også.

Om du har motivasjon og har veldig lyst å forbedre huden er det et par ting som er verd å prøve. Spis litt mer frukt og grønt hver dag, gjerne en liten avokado hver dag også, eller en halv stor. Et omega 3 tilskudd vil også ha postitiv effekt på huden. Walnøtter og mandler om du tåler nøtter. Spis så lite sukker og hvitt mel som mulig uten å ble helt fanatisk. Kjeks og slikt er ikke bra for huden. :-)

Gjest SmallTalk
Skrevet

Du bør først og fremst komme deg innom en hudpleier for å få tips om en krem som gir nok fukt til huden din. :)

Og kan jeg tolke det slik at du har litt kviser, ettersom du sier at du ikke akkurat har verdens peneste hud? I såfall, så bør du bruke en foundation som ikke tetter porene.

Skrevet

Min tips - ikke bruk foundation! :) Så enkelt er det... Kjøp deg mineral makeup fra everyday minerals, og hvis den er ikke nok dekkende, kjøp deg også en primer og du kommer langt med det. :)

Gjest SmallTalk
Skrevet
Min tips - ikke bruk foundation! :) Så enkelt er det... Kjøp deg mineral makeup fra everyday minerals, og hvis den er ikke nok dekkende, kjøp deg også en primer og du kommer langt med det. :)

Ikke anbefalt på tørr hud. Jeg har fuktfattig hud, og har aldri hatt så tørr og flassete hud som når jeg brukte EM. Det står flere steder at denne ikke er spesielt godt egnet på tørr hud.

Skrevet

Dra til hudpleier og få hjelp til å velge produkter som passer til din hud. Blir dyrt første gangen, men etterhvert kan du kjøpe produktene over nettet mye billigere.

Hvilken krem bruker du nå?

Skrevet
Ikke anbefalt på tørr hud. Jeg har fuktfattig hud, og har aldri hatt så tørr og flassete hud som når jeg brukte EM. Det står flere steder at denne ikke er spesielt godt egnet på tørr hud.

jeg plages med veldig tørr hud på vinteren, og EM+primer er det eneste som redder meg, jeg er nødt til å slutte å bruke flyttende foundation helt på vinteren. Så min erfaring er helt annen. :jepp:

Skrevet

Jeg har også tørr hud, men ikke like tørr som din, det jeg bruker og som muligens kan hjelpe for deg også er å bruke en nattkrem på dagen eller bruke A-Creme.

Men jeg ville nok ikke brukt foundation i det hele tatt, den kan gjøre huden din enda tørrere. Dessuten er det mye penere uten masse foundation.

Skrevet
Jeg har også tørr hud, men ikke like tørr som din, det jeg bruker og som muligens kan hjelpe for deg også er å bruke en nattkrem på dagen eller bruke A-Creme.

Men jeg ville nok ikke brukt foundation i det hele tatt, den kan gjøre huden din enda tørrere. Dessuten er det mye penere uten masse foundation.

Uten om emnet her, men A-creme, blir den for fet for noen som har normal hud?

Skrevet

Jeg sliter med samme hudtype som deg, uren underst og tørr på toppen. Min redning ble en krem som heter Avene Clean AC (selges på de fleste apotek til rundt 175,-) og den var helt super! Huden min har fortsatt urenheter, men alt det tørre er ihvertfall borte, og utenhetene ble ikke verre, faktisk litt bedre. Den eneste kremen jeg har brukt så langt som har funket på meg, og da har jeg prøvd alt fra apotekting, spenol, butikkrem, decleor, matis og haugevis av andre produkter!

Skrevet

Invester i en god skrubb og en fuktighetskrem tilpasset din hudtype. Gå innom hudpleie eller parfymer og spør og grav. Ikke velg det første og beste, men la de kjenne på huden, spørre deg ut og gi den en god analyse :) Mange har tørre flekker i ansiktet og ender med feile produkter, så de blir kvitt tørrheten med får massive utbrudd og feite partier... med andre ord, spørr!

Gjest Gjest_Mira369_*
Skrevet

Er rart med alle disse gul/oransje bærtene som flyr rundt overalt. Var ikke slik da jeg var ung, heldigvis. Begynte vel med foundation da jeg var 30.

Skrevet

Jeg vil virkelig anbefale deg en å investere i en god skrubb som du kan bruke et par ganger i uka. Jeg synes MD Formulations har den aller beste, den koster masse i salong men ca. 200 inkl. frakt fra Feelunique.com. Så vil jeg også anbefale deg å kjøpe en fuktmaske og en god fuktighetskrem, spør gjerne etter råd i en salong.

Når det gjelder foundation må du prøve deg frem. Je har selv tørr og flassete hud, og for meg funker det aller best med Everyday Minerals. Estee Lauder foundation bruker jeg på kvelden hvis jeg vil ha mer dekkende resultat. Ingen billige produkter jeg har brukt har funka, mange av dem ga meg også masse urenheter.

Og IKKE forvil over at du er den eneste i klassen som ikke bruker foundation, du er antakelig den eneste som ser normal ut! ;) Jeg bor ved siden av an undomsskole og en vgs, og 98% av jentene bruker altfor dekkende foundation med feil og alt mørk farge. De ser ikke ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...