Gå til innhold

Nettopp blitt forlovet. spm ang gjesteliste..

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Min samboer fridde endelig i går til meg og jeg er helt i hundre.. jeg som alle andre jenter har jo ett bilde i hode om hvordan det skal være og sånn. og jeg vil være litt rask med og finne en som ca gjesteliste slik vi kan finne lokaler.

Men det jeg er usikker på er om jeg skal invitere onkel+tante + 3 søskenbarn så jeg har på min far sin side som jeg ikke har noe kontakt med, eneste er i familiemiddager.. bør vi invitere dem?eller bare onkel og tante og ikke søskenbarna? jeg vil ikke ha allt for mange gjester heller. og er veldig usikker når det kommer til disse.

Min forlovede har og en del han ikke har kontakt med på moren sin side og jeg er ganske sikker på at vi ikke skal invitere dem..

Endret av tina89
Videoannonse
Annonse
Gjest jenteløve87
Skrevet

Vi har invitert alle onkler og tanter, men kun søskenbarn på hans side, da jeg ikke har kontakt med noen av mine i særlig grad.

Skrevet

Gratulerer med forlovelsen!

Jeg ville invitert alle mine tanter, onkler og søskenbarn. Vi har ikke veldig god kontakt til daglig, men vi har det kjempekoselig når vi først treffes. Jeg hadde veldig gjerne ønsket at de skulle få ta del bryllupet.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet (endret)

Wow.. Vært forlova i knapt over 2 dager og allerede i gang med gjestelister og planlegging? Jaja. :filer:

Grattis, take it easy ;)

Endret av Syrin_Ulven
Gjest Spinell
Skrevet

Ber du noen av de andre søskenbarna på denne siden? I så fall bør du ikke gjøre forskjell, med mindre det er avklart på forhånd at det er helt greit.

Jeg vet mange vil argumentere med at det er brudeparets dag og at de bør få bestemme alt selv osv, men et bryllup er også ofte en familie-happening. Det har blitt uvennskap innad i familier for mindre enn dette, kan man si...

Skrevet

Vi inviterer alle onkler og tanter, siden det er en familiegreie... :)

Men vi inviterer bare 4-5 søskenbarn tilsammen. (tilsammen har vi 40-50) Inviterer bare de av søskenbarna som også betegnes som venner, og som vi har noe med å gjøre. :)

Men det er egentlig opp til hver enkelt! Noen inviterer hele slekta, noen inviterer nærmest kun venner. Andre inviterer nesten ingen i det hele tatt :)

Skrevet

Det er jo vår dag, vi inviterer kun de vi har kontakt med. Vi orker ikke å invitere noen som aldri ser noe til uansett om det er tante, onkler eller søskenbarn.

Jeg feks har ikke invitert noen søskenbarn, vi har mistet kontakt etter vi ble voksne, mens mannen har invitert nesten alle sine siden de har gjevnlig kontakt.

Skrevet

Det bør være opp til dere og hva dere føler er riktig.

På min side inviterer vi alle tanter og onkler, og de nærmeste av søskenbarna (i alder og kontakt).

På hans side inviterer vi bare hans nærmeste familie (foreldre, og hans søster med hennes mann og barn). Bestemoren (den eneste gjenlevende) er for gammel til å reise noe sted, og han har ikke noe godt forhold til tantene på farssiden, og har valgt å ikke invitere dem. På morssiden ville han nok gjerne ha invitert ihvertfall en onkel og noen søskenbarn, men de bor i Serbia og har ikke så god økonomi at det vil være mulig. Så vi skal ha en feiring der til neste år så de også får være med.

Skrevet

Vi inviterte alle tanter, onkler og søskenbarn, men da følte vi at vi har relativt god kontakt med de fleste av dem og at vi ønsket å samle hele familien når vi giftet oss. Det er selvfølgelig ikke alle vi ser så ofte ettersom vi bor på forskjellige ender av landet, men desto bedre grunn for oss til å invitere alle :) Noen få hadde vi ikke noe særlig kontakt med, men de var så få at det ble litt dumt å ikke invitere dem når vi inviterte så mange allerede... Det løste seg imidlertid med at de takket nei til invitasjonen -de følte vel det samme angående manglende kontakt :)

Jeg synes allikevel godt at man kan kutte både søskenbarn, onkler og tanter om man føler man ikke har noe særlig kontakt, men da er det kanskje greit å gjøre det litt systematisk så man ikke skaper altfor mye intern splid. F.eks slik som lilleGrethe, som inviterer søskenbarn som er i alder rundt en selv og som man da ofte av naturlige årsaker har mer kontakt med enn andre søskenbarn. Man gjør selvfølgelig akkurat som en vil, men ønsker man å unngå konflikter når man kutter ut noen kan det være enklere å forklare at man f.eks har bestemt at alle søskenbarn mellom den og den alderen er invitert. Da blir det ikke så personlig om man ikke er invitert :)

Skrevet

takk for svar =) min far har bare en bror så det er den eneste onkel og tante på hans sie.. Det er en grunn til at jeg ikke har så god kontakt med dem og det er fordi jeg ikke takkler dem, spessielt ikke tanta mi.. går meg,mor, og mine to brødre på nærvene.

og Syrin_Ulven: jeg har hatt mye bryllup tenking de sisste åra jeg, har vært i sammen med min forlovede snart 5 år. Og jeg vvill finne ut hvor mange vi blir ca siden jeg vill være i den kirka jeg ble døpt, det er den fineste kirka her nede synes jeg, og den er veldig populær til bryllup, så jeg må vite hvor mange vi blir slik vi kan finne lokale det er plass til alle, og finne datoen som passer både for lokale og kirken =)

Skrevet

Vi inviterer onkler og tanter til middag...

Fettere og kusiner er invitert til kaffe..

Vi tok alle over en kam.....da blir det ikke noe urettferdighet...

Skrevet
Wow.. Vært forlova i knapt over 2 dager og allerede i gang med gjestelister og planlegging? Jaja. :filer:

Grattis, take it easy ;)

Jeg ser du jobber med å være mer positiv ja! Haha. Din gledesspreder! :P:ler:

Skrevet

Gratulerer med forlovelsen!

Vi har delt feiringa i to. Samme dag som vielsen skal vi ha middag med foreldre, søsken m kjærester og tanter og onkler + min fetter og kusine (da de er de eneste jeg har). vi har valgt å gjøre det slik fordi han har en hel haug med fettere og kusiner. For at vi også skal få feiret dagen med dem, inviterer vi til hageselskap dagen etterpå. Da inviterer vi alle søskenbarn, min tremmening (som nærmest er mitt søskenbarn) og venner med følge :) det beste med dette er at vi slipper å velge noen.

Men jeg ser at vi hadde måtte velge dersom vi ikke hadde hatt foreldre som stiller opp og hjelper med en dag to. Tror kanskje vi hadde valgt å feire med alle, i alle fall invitert alle! Synes at om en først inviterer, så bør alle bli invitert. Jeg har på ingen måte et godt forhold til tanta mi, men inviterer dem fordi de er familie og da får vi bare klare å være gode venner den dagen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...