Gå til innhold

Kvalm etter trening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig det ligger masse tråder om det her allerede, men søkemotoren fungerer visst ikke nå.

Jeg har nettopp begynt å trene. Den siste uken har jeg lagt merke til at jeg ofte er kvalm etter en økt, ofte etter en time på ellipsemaskinen. Jeg synes det er litt merkelig, siden jeg ikke sliter meg helt ut eller presser meg selv vannvittig hardt. Jeg blir sliten, men ikke helt slått ut.

Jeg drikker vann før og etter økten, trener ikke rett etter at jeg har spist og prøver å spise noe innen en halvtime etter at jeg er ferdig.

Noen som har vært borti noe lignende? Er det bare fordi jeg er fullstendig utrent, eller har det med næringsinntaket å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mulig det ligger masse tråder om det her allerede, men søkemotoren fungerer visst ikke nå.

Jeg har nettopp begynt å trene. Den siste uken har jeg lagt merke til at jeg ofte er kvalm etter en økt, ofte etter en time på ellipsemaskinen. Jeg synes det er litt merkelig, siden jeg ikke sliter meg helt ut eller presser meg selv vannvittig hardt. Jeg blir sliten, men ikke helt slått ut.

Jeg drikker vann før og etter økten, trener ikke rett etter at jeg har spist og prøver å spise noe innen en halvtime etter at jeg er ferdig.

Noen som har vært borti noe lignende? Er det bare fordi jeg er fullstendig utrent, eller har det med næringsinntaket å gjøre?

Har sikkert noe å gjøre med at du utsetter kroppen for noe "nytt"!

Skrevet

Jeg var kvalm i starten da jeg begynte å jogge. Hver gang etter jeg var ferdig.. typ rett innenfor døra da jeg kom inn og mens jeg stod i dusjen. Det har iallefall gått over for meg.

Skrevet

OK, det var litt betryggende å høre. Jeg blir gjerne kvalm etter en halvtime eller enda mer jeg da. Merkelige greier, og utrolig plagsomt.

Det er kanskje kroppens måte å si fra om at den savner sofaen? :eeeh: (da får jeg heller være kvalm altså, ikke f*** om sofagriskroppen får vilja si!)

Skrevet

Kroppen prøver å lure deg til å bli sofagris ja;)

Neida, men er sikkert resultat av omlegging + at du må passe på å få i deg nok vann. Under og etter trening, og jeg tar often en liten frukt før jeg hopper i dusjen.

Dette ordner seg sikkert, lykke til!

Skrevet

Ja, det med en frukt var lurt!

Skrevet (endret)
Ja, det med en frukt var lurt!

Opplevde det samme for deg for en stund siden, men så begynte jeg å ta meg en banan rett etter trening, fylle på meg litt raske karbhydrater og det har hjulpet, ikke opplevd å bli kvalm siden jeg startet med det..

Endret av Lotte28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...