Gå til innhold

barn som kaster ting

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har et barn på over 2 år som har en tendens til å kaste ting,helle ut osv.Feks.til frokost så fikk h.n frokostblanding men skjøv bollen ned på gulvet,men ville ha det igjen etterpå.Noen ganger kan h.n begynne å kaste leker, banke ting i gulvet osv.Synes det er litt vanskelig å håndtere iblant,det hjelper ikke å være streng og prøver jeg å forklare roe ned osv.så fortsetter h.n med det ofte etterpå igjen.Noen ganger kan h.n klatre på bordet og skyve ned både glass og det som tilfeldigvis måtte stå på bordet. Er det noen som har hatt det slik og har funnet en metode som funker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det fra ham, fjern det han kaster ned, ta ham fra bordet, beslaglegg alt han kaster. ALT. Stille og rolig. Det som kastes forsvinner.

Skrevet

Jeg fulgte med på barnet under middagen. Når han begynte å bli mett, var det fare for at tallerkenen kunne flyve i gulvet, så da var jeg veldig påpasselig. Ble skikkelig keeper etterhvert, når jeg så at NÅ går tallerkenen. Tok den fra ham med en gang han ga tegn til å være mett.

Ang leker så får du bare være talmodig. Ta dem vekk når de flyr veggimellom. Ikke lag noe stort nummer ut av kastingen, da blir det bare veldig moro... Det går over når de får noen flere måneder på baken etter min erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...