Gjest Skremt_jente Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 Hei! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, min eksmann har ved flere anledninger truet og sagt at han kan få meg drept om han vil og at ingen kan få vite det, ved å betale en østeuropeer. Altså en bestillingsdrap og at det kan være nå snart eller om flere år. Men jeg har ikke tatt det så seriøst for så sier han at han bare tuller, tenker nå ofte på det og føler med ikke trygg, spesielt etter det som jeg har hørt i nyhetene i det siste. Hva skal jeg gjøre? Jeg er redd for å gå mye ut i offentligheten osv. Prøvde å gå fra han i lenge uten at lot meg og siden jeg endelig klarte det er jeg redd det skal skje noe:(
MissMas Skrevet 25. februar 2010 #2 Skrevet 25. februar 2010 Dette er ikke bra, ikke i det hele tatt. Er du mye alene? Hvem vet hva gærninger kan finne på. Det er best å være forsiktig. Du kan jo snakke med politiet om dette her, er jo ikke lov til å drapstrue andre!
Gjest Tingelin Skrevet 25. februar 2010 #3 Skrevet 25. februar 2010 Enig...snakk med politiet om det, for skulle det skje at han skader deg så vet de hvem de skal sikte/ta. Fortell dine nærmeste (foreldre, søsken) og din eksmanns familie om hvordan han truer deg. Jo flere som vet om "planene" hans, jo "tryggere" er du. Ofte hjelper det lite å tie eller "bare" fortelle ei venninne. Ikke vær redd for å innvolver flere rundt deg. Taxisjåføren som er siktet for å ha bestilt drapet på Faiza i Asker, ble først avhørt fordi hun ringte politiet da hun ble kidnappet. Hadde ikke hun ringt politiet og navngitt han ville saken fortsatt stått uløst i dag. At han ble navngitt har trolig ført sporet videre til 25-åringen som tok livet av henne.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2010 #4 Skrevet 25. februar 2010 Enig med de over!! En skal ikke være nødt til å leve med slik frykt. Selv ble jeg overtalt til å motta en voldsalarm fra politiet da de mente jeg levde i fare for å bli utsatt for vold. Den fungerer slik at hvis du utløser den, så går alarmen hos dem. Og den er tilkoblet GPS slik at de vet hvem de skal komme til unsetning og hvor. Hvis du føler deg tryggere med en slik, så be om det.
Betina Skrevet 26. februar 2010 #5 Skrevet 26. februar 2010 Ja snakk med politiet! Jeg ble også drapstruet, men under helt andre omstendigheter enn deg. Og jeg ble så utrolig rasende til slutt! At jeg skulle bruke min fritid på å gå rundt å være redd? Jeg tenkte at jeg er alt for glad i livet til å godta at en der ute ønsker meg dø! Så jeg ringte politiet, forklarte situasjonen, og de var veldig hjelpsomme med anmeldelse.
Gjest Distiller Skrevet 26. februar 2010 #6 Skrevet 26. februar 2010 Enig i rådene du har fått. Hadde jeg vært deg så hadde fortalt det til mine nærmeste og sannsynligvis også snakket med politiet.
¤Pernille¤ Skrevet 26. februar 2010 #7 Skrevet 26. februar 2010 Snakk med politiet, og få deg en voldsalarm!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå