Gå til innhold

Mobilt bredbånd

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mina_*
Skrevet

Hvordan kan jeg bruke mitt simkort fra talkmore som mobilt bredbånd?

Noen her som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest padawan
Skrevet

du må ha en hønngammelt sim-kort for at dette ikke skal kunen gå. 3G-trafikk er mer avhengig av mobiltelefonen/modemet du bruker enn SIM-kortet som er i telefonen/modemet.

Gjest Gjest_mann_*
Skrevet

Noen her som vet?

Om du har et mobilt bredbåndsmodem, en 3g telefon du kobler til pc'en eller innebygd 3g modem (som noen laptoper har) så kan du i prinsippet normalt sett sette sim kortet rett inn dersom din leverandør støtter datatrafikk (noe de fleste gjør i dag).

Men det var i teorien. Avhengig av ditt abonnement kan dette bli svinedyrt dersom du ikke har avtale om makspris per dag f. eks som mange leverandører tilbyr.

Ofte er de bedre å kjøpe et bredbåndsabonnement, der får man stort sett med et 3g modem og et mer gunstig abonnement som passer ditt bruk, og det er heller ikke spesielt dyrt lenger.

Gjest padawan
Skrevet

Telenor har flere abonement hvor de tilbye mye datatrafikk som en del av abonementene/pakkeløsningene og jeg regner med de andre tilbyderne har noe lignende.

• 4 måneder senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Noen her som vet?

Så vidt jeg vet har ikke Talkmore noen abonnementer som egner seg til å bruke som mobilt bredbånd. De er dyre uansett forbruk. Du kan finne informasjon om mobilsurf og mobilabonnementer på http://mobiltbredbånd.org hvis du vil bruke telefonen din som modem finner du også informasjon om det på samme side. Var litt knot å få til, men jeg klarte det til slutt. Har du innebygget modem og mulighet for å putte simkortet rett inn i dataen kan du vel bruke simkortet direkte som modem, men dette er jeg ikke helt sikker på:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...