Gjest Gjest_Bringebær_* Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 Hei, Jeg er en "trofast" bruker av MD Formulations hudpleie, med full rutine morgen og kveld. Elsker dette merket fordi det faktisk funker kjempebra på meg :rødme: Men til høsten skal jeg flytte til utlandet med mye sol. Jeg er ingen aktiv soler, men når man skal gå ut så får man en del sol på seg likevel. Har lest at glykolsyre kan gi økt solfølsomhet, og dermed "må" man bruke solfaktor konstant. Dette har gitt meg et inntrykk av at jeg må dynke meg i solkrem, for ellers får jeg pigmentflekker og alt som verre er på 1-2-3? Hvor stor er egentlig denne solfølsomheten i praksis? Jeg har en hudtype som er lys, men tåler likevel en del mer enn andre lyse hudtoner før jeg blir solbrent.
Gjest Gjest_Bringebær_* Skrevet 25. februar 2010 #2 Skrevet 25. februar 2010 Glemte å legge til at jeg aldri har vært solbrent i ansiktet. De gangene jeg faktisk ble solbrent, er det på skuldrene når jeg bruker ermeløs topp.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 26. februar 2010 #3 Skrevet 26. februar 2010 Glemte å legge til at jeg aldri har vært solbrent i ansiktet. De gangene jeg faktisk ble solbrent, er det på skuldrene når jeg bruker ermeløs topp. Om sommeren bruker jeg bare serumet, altså glykolsyre som ligger på huden om kvelden, ikke om dagen. Rensen med syre vasker en jo av, så det har ikke så mye å si. En får lettere pigmentflekker og fregner i sola, og en blir kanskje lettere solbrent, men vi er jo forskjellige, vansklig å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå