Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har endel hårtap, og går på p-piller, (yasmin) Lurte på om det kansje hadde en sammenheng? Synest tidspunktet på når eg begynte på piller og når hårtapet starta stemmer.. Andre som har opplevd eller hørt om liknande? Tips til ka eg kan gjer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke umulig at det har en sammenheng med at du begynte på p-pillene. Prøv og bytt merke kanskje? Ellers så er et sunt kosthold og gode produkter til håret viktig, b-vitamin skal også ha en positiv effekt for håret.

Skrevet

Har ikke brukt samme heile tida, så det er ikke problemet.. hadde ikke jernmangel sist det ble sjekka heller.. utrolig frustrerende, har jo ikke lyst å miste alt :snurt:

Men hvordan er det å slutte med piller, når en har brukt dem i noen år? bare å stoppe etter fullført brett? :)

Skrevet

Ja, det er bare å slutte etter fullført brett, såvidt jeg vet.

Gjest LonelyAngel
Skrevet

Hvor mye hårtap er det snakk om?

Det er jo vanlig å miste en del hår. Er ofte igjen en dott med hår etter jeg har vasket håret. Er det uvanlig ?

Gjest ♥B♥B♥
Skrevet

Spis masse B vitaminer , så vokser håret fort ut :)

Skrevet
Hvor mye hårtap er det snakk om?

Det er jo vanlig å miste en del hår. Er ofte igjen en dott med hår etter jeg har vasket håret. Er det uvanlig ?

Nei, et antall er usikkert, men merkverdig.. merka at håre er mykje tynnar enn tidligare, også livløst og flatt.. Veit vi mista rundt 100 hårstrå om dagen og at vi i visse perioda mista endel hår, bytta på en måte pels, men mitt "tap" har pågått ganske lenge, og kom igrunn litt brått, omtrent samtidig som eg starta på p-pillene.

Ligge hår etter meg overalt, heile tida, ganske så plagsomt igrunnen..

Man mista vel alltid hår i dusjen, men mengda variera vel..

Skrevet

Gikk også på Yasmin før. Hadde en pause fra pilla og er nå på Cerazette.

Jeg har ganske mye mørkt hår og jeg mister masse hår en periode hvert år. Ca. Vet ikke hvorfor. Vises jo godt også da, siden jeg har langt mørkt hår. Får panikk hver gang.

Spurte frisøren min, som jeg har hatt lenge. Hun sa jeg hadde sunt hår og så lenge det ikke ble bare flekker eller ekstremt mye, så er det ikke noe problem.

Så på et eller annet legeprogram at hvis du tar en sugerørmengde med hår, drar og du står med 6 hårstrå eller mer i hånda hver gang, så gå til en lege. Men er alltid skeptisk til sånt.

Skrevet
Gikk også på Yasmin før. Hadde en pause fra pilla og er nå på Cerazette.

Jeg har ganske mye mørkt hår og jeg mister masse hår en periode hvert år. Ca. Vet ikke hvorfor. Vises jo godt også da, siden jeg har langt mørkt hår. Får panikk hver gang.

Spurte frisøren min, som jeg har hatt lenge. Hun sa jeg hadde sunt hår og så lenge det ikke ble bare flekker eller ekstremt mye, så er det ikke noe problem.

Så på et eller annet legeprogram at hvis du tar en sugerørmengde med hår, drar og du står med 6 hårstrå eller mer i hånda hver gang, så gå til en lege. Men er alltid skeptisk til sånt.

Takk for svar :)

Har langt og mørkt hår eg og. Har lest det samme, men det variera mykje fra gang til gang eg drar handa gjennom. Nei, det er jo klart, men viss det fortsette i ditta tempoet, har eg måne før kjæresten har det:p

Gjest Gjest_Lilith_*
Skrevet
Takk for svar :)

Har langt og mørkt hår eg og. Har lest det samme, men det variera mykje fra gang til gang eg drar handa gjennom. Nei, det er jo klart, men viss det fortsette i ditta tempoet, har eg måne før kjæresten har det:p

Ikke sant! Jeg har også veldig tynt hår egentlig,men syns det

hjelper å spandere på seg hårkur et par ganger i uka(H&m

har jo endel til rundt en 70 kr)og også Define Thickening

Shampoo

Skrevet

Spis multivitaminer, det pleier å hjelpe for meg.

Jeg går på Yasmin og har ikke opplevd det samme som deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...