Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 Kan fastlegen sette vaksiner for reise til Sør-Amerika eller må man på vaksinasjonsklinikk/helsestasjon?
ejoty Skrevet 25. februar 2010 #2 Skrevet 25. februar 2010 Kan fastlegen sette vaksiner for reise til Sør-Amerika eller må man på vaksinasjonsklinikk/helsestasjon? Varierer vel ut ifra hvilke vaksiner fastlegen din har "på lager". Anbefaler deg å ta en telefon og høre med kontoret, evt. be fastlegen ringe deg otilbake hvis du ikke får godt nok svar fra legesekretæren.
Lune Skrevet 25. februar 2010 #3 Skrevet 25. februar 2010 I min bydel er det helsestasjonen som tar sånne vaksiner, de er også en del billigere enn "vaksine/ferie klinikker". Lurte å sjekke opp flere, for prisen variere veldig.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 1. mars 2010 #4 Skrevet 1. mars 2010 Legesenteret jeg jobbet på hadde alle "de vanlige" på lager, dvs. "Syden"; Thailand o.l. Hadde ikke vaksiner for reiser sør for Sahara. Men hvor stort lager et legesenter har vil variere. EVt. kan legen skrive ut resept, og du henter den på apoteket og får satt den etterpå. (Hvis ikke apoteket må bestille da..) Vil anbefale deg å ringe legen. Uansett er det stort sett mye billigere å få satt dem hos fastlegen enn hos vaksinasjonskontor
tineline Skrevet 3. mars 2010 #5 Skrevet 3. mars 2010 Jeg fikk en resept og hentet vaksinen på apoteket selv. Så var det bare å droppe innom legen, hvor sekretæren satte vaksinen.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2010 #6 Skrevet 3. mars 2010 Jeg fikk en resept og hentet vaksinen på apoteket selv. Så var det bare å droppe innom legen, hvor sekretæren satte vaksinen. Fikk du dekket noe av dette på kortet? Husker du hva du betalte for vaksineringen totalt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå