Sequax Skrevet 25. februar 2010 #1 Skrevet 25. februar 2010 Ai, caramba! Jeg har oppdaget Splenda! Kjøpte denne sukralosebaserte sukkererstatningen i går og prøvde den på grøten min i dag...Smaker AKKURAT som sukker! Flere Splendaentusiaster her inne ? Eller noen som ikke er enige i at det smaker som sukker ? Fabelaktig, rett og slett...
Gjest Marlo Skrevet 25. februar 2010 #2 Skrevet 25. februar 2010 Er vel ikke naturlig? Har ikke sjekket hva splenda er jeg da, men det kan da umulig være noe sunt med erstatninger?
Gjest CookieMonster Skrevet 25. februar 2010 #3 Skrevet 25. februar 2010 Er vel ikke naturlig? Har ikke sjekket hva splenda er jeg da, men det kan da umulig være noe sunt med erstatninger? Hvofor kan det ikke det? Hvem er det som bestemmer at det kun er naturlige produkter som er sunne?
Gjest Marlo Skrevet 25. februar 2010 #4 Skrevet 25. februar 2010 Har ikke sagt at noen bestemmer det, eller? JEG mener at det ikke er noe sunt å putte i seg erstatninger, e-stoffer og slikt. Ellers lurte jeg mer på hva Splenda er, om det er naturlig eller ikke, og hva det inneholder.
Sequax Skrevet 25. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 25. februar 2010 Har ikke sagt at noen bestemmer det, eller? JEG mener at det ikke er noe sunt å putte i seg erstatninger, e-stoffer og slikt. Ellers lurte jeg mer på hva Splenda er, om det er naturlig eller ikke, og hva det inneholder. Hmm..står bare at det er sukralose som er søtningsmiddel på pakka. Hvorvidt dette er naturlig eller ikke....noen som vet ? Ingredienser: maltodekstrin og sukralose ( 1&)
Gjest Marlo Skrevet 25. februar 2010 #6 Skrevet 25. februar 2010 Hmm..står bare at det er sukralose som er søtningsmiddel på pakka. Hvorvidt dette er naturlig eller ikke....noen som vet ? Ingredienser: maltodekstrin og sukralose ( 1&) Takk Håper noen kommer med innspill på dette Er Splenda sunnere alternativ til sukker da regner jeg med (nå tenker jeg ikke ingredienser, men i forhold til vekt, kosthold etc)
Gjest Gjest_Lotta_* Skrevet 25. februar 2010 #7 Skrevet 25. februar 2010 Splenda er ikke naturlig nei, men det er ikke bevist skadelig. Jeg er også veldig glad i Splenda, synes det smaker mye bedre enn sukker, for sukker har en ettersmak jeg ikke liker. Fordelen med Splenda er at det er mye søtere enn Sukker og man behøver derfor mindre mengder, i tillegg inneholder det færre kcal enn Sukker.
Sequax Skrevet 25. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 25. februar 2010 Splenda er ikke naturlig nei, men det er ikke bevist skadelig. Jeg er også veldig glad i Splenda, synes det smaker mye bedre enn sukker, for sukker har en ettersmak jeg ikke liker. Fordelen med Splenda er at det er mye søtere enn Sukker og man behøver derfor mindre mengder, i tillegg inneholder det færre kcal enn Sukker. Det er vel ikke så mye søtere for det står jo på pakka at 1 spiseskje Splenda erstatter 1 spiseskje sukker. Marlo: Splenda er et lavkaloriprodukt som passer for diabetikere og folk som vil ha mindre karbohydrater i kosten! Smaker iallefall ikke kunstig i det hele tatt og kan brukes i baking og matlaging..ja, alt som sukker brukes i!! Love it!
Brunhilde Skrevet 25. februar 2010 #9 Skrevet 25. februar 2010 Det er vel ikke så mye søtere for det står jo på pakka at 1 spiseskje Splenda erstatter 1 spiseskje sukker. Marlo: Splenda er et lavkaloriprodukt som passer for diabetikere og folk som vil ha mindre karbohydrater i kosten! Smaker iallefall ikke kunstig i det hele tatt og kan brukes i baking og matlaging..ja, alt som sukker brukes i!! Love it! Nettopp! 1 ss Splenda veier mye mindre en 1 ss sukker, altså er Splenda mye søtere.
Sequax Skrevet 25. februar 2010 Forfatter #10 Skrevet 25. februar 2010 Nettopp! 1 ss Splenda veier mye mindre en 1 ss sukker, altså er Splenda mye søtere. Godt poeng...
Wind Skrevet 25. februar 2010 #12 Skrevet 25. februar 2010 Dere har ikke prøvd sukrin, da? Har lest mye om det på denne bloggen: http://www.kriweb.no , og jeg er nysgjerrig. :klø:
Sequax Skrevet 25. februar 2010 Forfatter #13 Skrevet 25. februar 2010 Synd det er så dyrt. 50 kroner for en stor boks, syns ikke det var så ille, jeg ? Dere har ikke prøvd sukrin, da? Har lest mye om det på denne bloggen: http://www.kriweb.no , og jeg er nysgjerrig. :klø: Nei, har ikke prøvd...hmm...kanskje det er noe a la Splenda ? Har forresten smakt vafler med splenda isteden for sukker...nam og nam! Det var også brukt speltmel, så baksten ble jo rent sunn!
Kamelia83 Skrevet 25. februar 2010 #14 Skrevet 25. februar 2010 Sukrin er mye bedre enn Splenda. Kornene i sukrinen er som sukker"korn". Det knaser, og smaker mye bedre enn splenda. Også er det naturlig.
Sequax Skrevet 25. februar 2010 Forfatter #15 Skrevet 25. februar 2010 Sukrin er mye bedre enn Splenda. Kornene i sukrinen er som sukker"korn". Det knaser, og smaker mye bedre enn splenda. Også er det naturlig. Hvis det er naturlig, hvor kommer det fra ? Har ikke hørt om "sukrinrør"...?
Wind Skrevet 25. februar 2010 #16 Skrevet 25. februar 2010 Hvis det er naturlig, hvor kommer det fra ? Har ikke hørt om "sukrinrør"...? http://en.wikipedia.org/wiki/Erythritol
Gjest Marlo Skrevet 25. februar 2010 #17 Skrevet 25. februar 2010 Takk for infoen Skal sjekke både Splenda og Sukrin. Jeg skal ha i meg minst mulig sukker grunnet sykdom(er), så alternative løsninger er alltid greit når man savner sukker
Sequax Skrevet 25. februar 2010 Forfatter #18 Skrevet 25. februar 2010 http://en.wikipedia.org/wiki/Erythritol Oi! Virker som en enda bedre erstatning for sukker enn splenda! Hvor får man kjøpt sukrin og er det dyrere enn andre sukkererstatninger ?
Wind Skrevet 25. februar 2010 #19 Skrevet 25. februar 2010 Nettet og helsekost, tror jeg. Og tror det er ganske dyrt, ja, men hva "dyrt" er, vet jeg ikke. :klø:
Sequax Skrevet 25. februar 2010 Forfatter #20 Skrevet 25. februar 2010 Nettet og helsekost, tror jeg. Og tror det er ganske dyrt, ja, men hva "dyrt" er, vet jeg ikke. :klø: Da blir det Splenda her i gården.... :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå