Gå til innhold

Trådløst nett som ikke vil koble til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et sikret trådløst nett hjemme og problemet er følgende:

Under Nettverk og Delingssenter legger alltid naboens usikrede nett seg og av seg selv setter den opp avkrysninger på at den skal koble til dette nettet først osv.

Jeg går inn å sletter dette nettverkets avkryssninger og nettverk, men det kommer tilbake med avkrysninger med en gang.

Dette er et ganske stort problem blitt, da maskinen av seg selv heller kobler på naboens usikrede istedet for vårt eget.

Noen som kan komme med noen gode tips på hvordan vi kan unngå dette problemet? Føler jeg har prøvd alt og nå vil den ikke koble til vårt nett i det hele tatt...

Kan man sperre maskinen for å koble til usikrede nettverk?

Håper noen kan hjelpe meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Klikk på Wireless Network Connection Status (skjermen nede til høyre)

- Properties

- Wireless networks

- Endre rekkefølgen slik at den alltid FØRST prøver å koble til ditt nettverk. Du kan også slette naboens.

(use windows... må være huket av)

Hvis ikke dette går kan du jo gå til naboen å be han sette på et passord :) Så går det også an å "låne" internett av naboen hvis signalene er gode ;)

Skrevet
- Klikk på Wireless Network Connection Status (skjermen nede til høyre)

- Properties

- Wireless networks

- Endre rekkefølgen slik at den alltid FØRST prøver å koble til ditt nettverk. Du kan også slette naboens.

(use windows... må være huket av)

Hvis ikke dette går kan du jo gå til naboen å be han sette på et passord :) Så går det også an å "låne" internett av naboen hvis signalene er gode ;)

Som jeg skrev i første innlege så har jeg prøvd å gå på nettverk og delingssenter å slette naboens avhukinger og deretter slettet dette fra denne lista, men det kommer tilbake av seg selv.

Vet at man kan "låne" naboens nett, men før det første er dette et tregere nettverk og vi har selv gratis nett, så det er ikke nødvendig...

Hvor er det use Windows må være huket av? Kan du evt. skrive forklaringene på Norsk, da vi bruker Norsk versjon ;)

Skrevet (endret)

Hos oss har vi problemer med at maskinene ikke vil koble seg opp i det hele tatt. "Vårt" nettverk står øverst, men får beskjed om at datamaskinen ikke kan koble seg opp.. Hjelper å resete boksen (?? internett boksen) og da funker det en stund.

Endret av Kosteskaft

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...