Gå til innhold

Et paradoks på KG

Mathias

Anbefalte innlegg

.... er at INGEN ting engasjerer og er så intr. for kvinner som personfokusering og prat om enkeltpersoner! Se bare på bølgene her inne når enkeltpersoner blir diskutert, filetert og dissekert... :wink:

Og dette som vekker så stort engasjement får dere ikke lov å diskutere....

Er ikke det innnnmari frusterende da? Er som om vi ikke ikke diskutere biler og teknikk på em manneside det... :wink:

Men ser dere ikke selv hvor destruktivt en slik fokusering/interesse er? Hvorfor bryr dere dere så mye om hva andre gjør, sier, har på seg?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, d gjelder nå langt fra ALLE de kvinnelige brukerne her i forumet da.... Vet ikke om d gjelder flertallet engang. Nå er d jo sånn at noen få kan lage temmelig mye støy, ikke sant!!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bryr dere dere så mye om hva andre gjør, sier, har på seg?...

Fordi.... fordi... eh....

Hm... :oops:

Fordi det er en del av vår natur? Ikke vet jeg. Men du? Menn kan være like ille.

Ja, vi elsker Se & Hør. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje det skyldes at en del kvinner ikke har det store sosiale livet utenom det de finner innenfor husets fire vegger og KG. Disse kvinnene har derfor oceaner av tid til å studere og deretter kritisere og sette spørsmålstegn ved andre brukere her på KG. KG blir dermed en substitutt for det virkelig liv der rett skal være rett og løgn og bedrag om mulig straffes med mobbing og utestengelse. :blunke:

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykolog Herlovsen sa på et foredrag en gang: problemet til veldig mange problemer er at menn og kvinner har foskjellige motiver med kommunikasjonen.... Menn har praktiske (hvardan fungerer ting) kvinner sosiale.

Forstår flere har veldig sosiale motiver her inne ja... Chimpis har nok bare mange mannlige hormoner i årene tenker jeg... :wink::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chimpis har nok bare mange mannlige hormoner i årene tenker jeg...
:sjokk: Vent til du får se meg du, Jugge! Tenker pipa får en annen lyd da..... :wink::ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:roll: Nå sporer du av og begynner å flørte IGJEN!!!! Blir sååååå lei a det assa...... :roll:

:ler:

(Gleder meg litt til Oslo jeg.... :sjarmor: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååhåååhåååå.....!!! D der lissom-oppgitte, på en måte uskyldige uttrykket i fjeset, *jeg ERså oppgitt assa*.... :ler: . Du lurer ikke meg, du lurer ikke meg...........

(Sabotere tråd, sabotere tråd..... :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt deg masser av ganger jeg, og din sosial-orienterte motivasjonsfaktor har ikke avslørt det!.... :sjarmor:

Er med på å sabbotere tråden!.. hehe... Nå blir nok den som startet deb suuur!!! hihi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og din sosial-orienterte motivasjonsfaktor har ikke avslørt det!....  

Kvekk??? :o Ikke bruk sånne akkademiske uttrykk'a, Lasse! Er jo bare en liten chimp, som er utrooolig blond i sjela om ikke på huet...

Tenker tråden blir stengt jeg.....!!! :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stengt??? Hvorfor det da?

men du... Det er vel et paradoks eller... i det minste NOE i det jeg skrev eller?.... Eller ER det bare den vanlig håndfullen som lager så masse støy at en tror det gjelder så mange?

Jeg hadde en sjef en gang... Var på et treningssenter... Han spurte alltid om HVOR mange det gjaldt når folk kom og sa at ALLE eller SÅ MANGE mente ditt og datt..... som oftest var det tre-fire-fem... :ler:

Kan sjekke om du er naturlig blond eller ikke jeg da... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du... Det er vel et paradoks eller... i det minste NOE i det jeg skrev eller?.... Eller ER det bare den vanlig håndfullen som lager så masse støy at en tror det gjelder så mange?

Klart d er NOE i d du skrev, men så er d litt sant d jeg skrev også.....Er jeg ikke utrolig diplomatisk??? Komprissenes kunst, vettu!!!!

Lasse, d er ingenting å sjekke, for jeg er IKKE blond på huet.... :briller: bare i sjela!!!

Men nå sklir jo dette helt ut i hårfargingens mysterier, konstaterer jeg....for ikke å si hårfjerning!!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med på å sabbotere tråden!.. hehe... Nå blir nok den som startet deb suuur!!! hihi....

Lurer mer på hvorfor du startet tråden i det hele tatt jeg da... Ble det kjedelig inne på snikk-snakk? :blunke:

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er alvolrig ment den! Men Chimpis trakk meg med.... :briller:

Dessuten er jeg ikke KUN inne på snikksnakk... :wink:

Grunnen til tråden er som følger: Hvorfor i alle bryr så mange av seg om hva andre gjør og sier og har på seg????? Om noen har et fake-liv her inne, so what?!!! (Feks)... Deter jo LANGT større demeratur og liv i debattene her inen når man diskuterer personer enn alle store avgjørende ting ellers. Og det får man ikek diskutere.. Et parodoks seg selv egentlig. ET paradoks at man bryr seg mest om det man ikke kan her inne, og at man bryr seg mer om trivialiter enn viktige ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje det skyldes at en del kvinner ikke har det store sosiale livet utenom det de finner innenfor husets fire vegger og KG. Disse kvinnene har derfor oceaner av tid til å studere og deretter kritisere og sette spørsmålstegn ved andre brukere her på KG. KG blir dermed en substitutt for det virkelig liv der rett skal være rett og løgn og bedrag om mulig straffes med mobbing og utestengelse. :blunke:  

Jennifer

Men kvinner er veldig opptatt av dette ellers også da?!....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, en del kvinner virker det som lever og ånder for hva andre kvinner/mennesker holder på med. Min teori går fortsatt på at de mangler noe i sitt eget liv, og derfor bruker stor energi på å observere og finne feil hos andre.

Å leve på denne måten i RL er tragisk nok, men det er enda mer tragisk på nettet...

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jo, en del kvinner virker det som lever og ånder for hva andre kvinner/mennesker holder på med. Min teori går fortsatt på at de mangler noe i sitt eget liv, og derfor bruker stor energi på å observere og finne feil hos andre.  

Å leve på denne måten i RL er tragisk nok, men det er enda mer tragisk på nettet...

Jennifer

Pussig, jeg kjenner mange kvinner, men ingen sånne, kanskje på tide og bytte ut vennekretsen? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig... Det gjør jeg, har faktisk noen i familien... Så de finnes, garantert og jeg tror du finner ganske mange av dem i de litt eldre generasjonene. Beskrivelsen er kanskje litt satt på spissen, men bortsett i fra det... Sånn som noen folk oppfører seg her inne, er jeg heller ikke i tvil om at de finnes i RL.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... er at INGEN ting engasjerer og er så intr. for kvinner som personfokusering og prat om enkeltpersoner! Se bare på bølgene her inne når enkeltpersoner blir diskutert' date=' filetert og dissekert... :wink: [/quote']

Og se på alle de saklige diskusjonene, alle trådene hvor det utveksles praktiske tips om alt fra oljemaling til hårkur og stell av pus. Se på alle de trådene der man diskuterer saker fra nyhetsbildet, og husk at det ikke er alltid det skjer like mye i virkelighetens aktuelle saker heller. Se på alle de trådene hvor man kan få svar på sine spørsmål om barneoppdragelse eller få andres synspunkter om sex og samliv.

For det er vel slike tråder det er flest av, er det ikke? Og er det ikke sånn at når det kakles som verst i persondebatter, så sitter faktisk flertallet av KGs brukere på gjerdet og venter på at stormen skal stilne?

Dessuten finns det mange menn som kakler liker mye som kvinner - både her og i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og er det ikke sånn at når det kakles som verst i persondebatter, så sitter faktisk flertallet av KGs brukere på gjerdet og venter på at stormen skal stilne?

Godt sagt Mie. Jeg har samme inntrykket. Det er den samme gjengen som holder på med persondebatt hele tiden. Omigjen og omigjen og omigjen. De må da en eller annen gang gå lei?

Får litt vondt i rompa av så mye gjerde-sitting som det har vært i det siste.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...