Gå til innhold

Tunga ut av munnen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt at pus har tunga ut av munnen nå og da? Det er bare bittelitt, han stikker tungen såvidt ut. Han sikler fælt når han gjør det, og oftest skjer det når han koser seg. Ingen andre av kattene er sånn.

Men er det normalt?

Jeg tenkte først overbitt/unerbitt av en eller annen grunn.

Skrevet

se tråden min om ordblind katt, er ikke unormalt

Skrevet
se tråden min om ordblind katt, er ikke unormalt

Har da sett den, svart i den også har jeg.

Men er ikke det at han sikler som er greia, men at han ligger med tunga utenfor munnen.

Skrevet
Er det normalt at pus har tunga ut av munnen nå og da? Det er bare bittelitt, han stikker tungen såvidt ut. Han sikler fælt når han gjør det, og oftest skjer det når han koser seg. Ingen andre av kattene er sånn.

Men er det normalt?

Jeg tenkte først overbitt/unerbitt av en eller annen grunn.

Hei :)

Hvor gammel er katten din? Dette kan være et tegn på tannfelling, eller i eldre katters tilfelle; tannproblemer. Den kan også ha vært uheldig og knekt en tann/satt fast en kvist e.l. mellom tennene. Du bør nok ta en titt i munnen til katten din og se om du ser hva som kan være problemet.

Skrevet
Hei :)

Hvor gammel er katten din? Dette kan være et tegn på tannfelling, eller i eldre katters tilfelle; tannproblemer. Den kan også ha vært uheldig og knekt en tann/satt fast en kvist e.l. mellom tennene. Du bør nok ta en titt i munnen til katten din og se om du ser hva som kan være problemet.

Pus er ganske ung, han er vel 14-16 uker kanskje nå. :) Usikker.

Han ble forøvrig tatt fra moren veldig tidlig om det har noe å si på saken.

Skrevet

Katter har ofte vondt i munnen når de har tunga ute. Har han veldig rødt tannkjøtt eller noe? Kan være at han får tenner.

Skrevet
Katter har ofte vondt i munnen når de har tunga ute. Har han veldig rødt tannkjøtt eller noe? Kan være at han får tenner.

Nei, han har veldig blekt tannkjøtt faktisk :klø:

Jeg skal kastrere han om 2 uker, så jeg kan jo spørre da. men blir jo litt bekymret da.

Skrevet

Har hatt mange katter som ligger med tunga ute når de koser seg, uten at de har hatt vondt i munnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...