Gjest trådstarter'n Skrevet 24. februar 2010 #1 Del Skrevet 24. februar 2010 Jeg har begynt å bruke sulfatfrie shampoer, men er det ikke sulfatene som egentlig renser håret best? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 24. februar 2010 #2 Del Skrevet 24. februar 2010 Joda, hvis det du er ute etter er å strippe håret fullstendig for alle de naturlige oljene, slik at hodebunnen begynner å overprodusere fordi den plutselig ble så tørr, og du ender opp med et hår som må vaskes ofte Du blir så absolutt ren av å bruke sulfatfri shampoo, ta det helt med ro. Mange kan bruke sulfatshampoo uten at de får nevneverdige problemer av det, men det beste er noe som er mer skånsomt. Håret blir til og med rent når man kun vasker det med balsam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 25. februar 2010 #3 Del Skrevet 25. februar 2010 Hvis du bruker hårprodukter med silikoner, så trenger du en renseshampo en gang i uka for å ta det bort. Den må inneholde SLS. Det beste er selvsagt å unngå silikon også. Jeg vet ikke hvordan det er med andre ingredienser i hårprodukter og hva du trenger for å fjerne de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 26. februar 2010 #4 Del Skrevet 26. februar 2010 Mitt hår ble ikke bra når jeg brukte produkter uten SLS. Det ble fort fett, eller, for å si det sånn, det ble aldri rent. Det så fett og uvasket ut så fort det hadde tørket. Selvom ja, hodebunnen kjentes mye sunnere ut og den klødde ikke ên gang, men det hjalp ikke for meg. Jeg er så forfengelig at jeg helst vil ha rent hår... Brukte forresten produkter fra John Masters Organics. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 26. februar 2010 #5 Del Skrevet 26. februar 2010 Sulfater er det eneste som vasker bort silikon, mineralolje og quaternium (som er over 40)). Så om du bruker balsam eller stylingprodukter som inneholder noen av disse, så må du ha en sulfat-shampo for å rense ut disse av håret en gang i uka, som Jade sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2010 #6 Del Skrevet 26. februar 2010 Som nevnt; Du må slutte med alle andre hårprodukter også, om de har silikoner og slikt i seg. Undersøk hva slags produkter du kan bruke, det er mange artikler på nett. Håret blir fint og rent uten sulfat, men det vil nok bli en overproduksjon av oljer i starten, så da vil det føles urent. Dette tok åtte uker for meg, det vanlige er 1 - 6 uker. Nå har jeg ikke brukt sjampo med sls på over ett år, og håret har aldri fått så mye skryt Til og med frisørene lurer: HVA GJØR DU FOR Å FÅ SÅ FINT HÅR?? Hehe, lurer på hva reaksjonen hadde blitt om jeg svarte "tja, har i grunn slutta å bruke sjampo!" Nå bruker jeg jo sjampo, som jeg har kjøpt på Fitjar Såpekokeri (ingen reklame, men sjekk det gjerne ut), men altså uten SLS, ikke disse juksete frisørsjampoene du betaler en formue for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 26. februar 2010 #7 Del Skrevet 26. februar 2010 Sulfater er det eneste som vasker bort silikon, mineralolje og quaternium (som er over 40)). Så om du bruker balsam eller stylingprodukter som inneholder noen av disse, så må du ha en sulfat-shampo for å rense ut disse av håret en gang i uka, som Jade sier. Eller bare blande ut litt Natron i vann og bruke det istedetfor renseshampoo Sant som dere sier at man ikke bør bruke silikoner osv, men det er langt fra alle som trenger å rense hver uke selv om de bruker det. Avhengig av hårtype og hvilke silikoner det er snakk om kan det f.eks holde lenge med en gang i måneden. Der må man nesten bare prøve seg frem. Man merker jo uansett fort om man trenger å rense eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zinnia Skrevet 26. februar 2010 #8 Del Skrevet 26. februar 2010 Mitt hår ble ikke bra når jeg brukte produkter uten SLS. Det ble fort fett, eller, for å si det sånn, det ble aldri rent. Det så fett og uvasket ut så fort det hadde tørket. Selvom ja, hodebunnen kjentes mye sunnere ut og den klødde ikke ên gang, men det hjalp ikke for meg. Jeg er så forfengelig at jeg helst vil ha rent hår... Brukte forresten produkter fra John Masters Organics. Hm, hvilken prøvde du da? Jeg har prøvd to forskjellige fra de, og synes begge vasker mitt hår rent så lenge jeg shamponerer to ganger. Men sånn renseshampoer, er det noe man burde bruke innimellom selv om man føler håret ser helt fint ut og blir rent uten...? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå