Gå til innhold

forelsket i kollega....

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_forelsket_*
Skrevet

Jeg har forelsket meg i en kollega, helt hodestups forelsket... Sitter her med sommerfugler i magen, og gleder meg til jeg ser han igjen i morgen... Vi er begge single...

Vi flørter litt på jobb, eller jeg tror i hvertfall vi flørter - men er jo ikke sikkert han ser det på samme måte....

Har egentlig mest lyst til å kaste meg i armene hans og si akkurat hva jeg føler for han - men er livredd for at han skal le av meg og si at han overhodet ikke føler det samme for meg....

Da blir det kjipt på jobb i lang tid fremover :sjenert:

FRUSTRERENDE SITUASJON!!!!

Hvordan hinte om at jeg liker han, uten at det skal bli helt krise om han ikke føler det samme for meg??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_mannebein_*
Skrevet
Hvordan hinte om at jeg liker han, uten at det skal bli helt krise om han ikke føler det samme for meg??

Jo, dette med å hinte er jo en klassiker som bygger på den forutsetningen at det finnes en fasit som alle menn oppfører seg i samsvar med. Regel 19c i den fasiten sier at hvis du legger høyre hånd på hodet ditt mens venstre hånd peker 37 grader nedover, så vil han intuitivt forstå det uten at du har sagt et kløyva ord.

Alternativet er å navigere uten fasit her i livet, og f.eks. være deg selv og spørre stammende om dere skal gå på kino sammen.

Min kone foreslår forøvrig noen meget konkrete hint: Du kan passe på å være ved kaffemaskina hver gang han er der, ved kopimaskina hver gang han er der, alltid passe på å slå av en prat når han kommer fra do (OK, dette var mitt råd), sitte sammen med han i lunsjen, alltid le av vitsene hans, gjerne rødme litt når du ser ham (mitt råd igjen), osv. Problemet med alle disse hintene er selvfølgelig at alle andre kommer til å skjønne det før han selv gjør det, sier min kone.

Gjest Kollegaen
Skrevet

Jeg skal også se min herlige kollega i morgen :rødme:

Skrevet
Jeg har forelsket meg i en kollega, helt hodestups forelsket... Sitter her med sommerfugler i magen, og gleder meg til jeg ser han igjen i morgen...

Jeg skal også se min herlige kollega i morgen :rødme:

Tenk om dere begge liker samme kollega?

Til trådstarter, neste gang det er en begivenhet på jobben (som f-eks utflukter) så be ham med...da får du litt tid med ham utenfor jobben også.

• 2 uker senere...
Skrevet

åååhhh...

Jeg er fortsatt like forelsket, men klarer jo ikke å komme noen vei...

Sendte han en melding forrige helg -

For tidlig utløsning kan ha sin årsak i for raske svingninger med baken, for kraftig friksjon eller feil på utstyret... Står det skrevet om skibindinger!

Jeg fikk ikke noe svar, men da jeg kom på jobb mandagen sa han "fikk forresten den meldingen din i helga" og så lo han litt og smilte.. vi snakket litt sammen om forskjellige jobb og private ting, hva vi hadde gjort i helgen osv...

Denne uken har han vært på kurs nesten hele uka, så jeg har nesten ikke sett noe til han...

Har veldig lyst til å sende han en ny melding i kveld, men vet ikke helt hva jeg skal skrive.. Synes det er veldig greit med en lignende melding som jeg sendte sist helg for da er jeg ikke like sårbar - men samtidig er det jo ikke sikkert han skjønner at jeg liker han.. Det kan jo hende han tror jeg sender slike meldinger til alle på telefonlista mi...

Noen råd å komme med????

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Gjør det enkelt, spør han med på "date" (kaffe, kino, resturant, peppes pizza, ein drink, ett eller annet) på fritida.

Skrevet
Gjør det enkelt, spør han med på "date" (kaffe, kino, resturant, peppes pizza, ein drink, ett eller annet) på fritida.

Det er jo akkurat det jeg IKKE tør...

Hadde det vært en hvilken som helst annen mann så hadde jeg nok vært tøffere..

Men hvis han sier nei, og er tydelig på at jeg ikke er interessert så må jeg fortsatt se han hver eneste dag på jobb.....

Vil derfor gjerne bruke litt tid på å finne ut av om jeg i det hele tatt kan være aktuell før jeg spør om noe sånt...

Skrevet

Jeg ville ikke sendt sånne meldinger, for de synes jeg igrunn er bare teite ;)

Hadde en fyr vært interessert i meg og sendt meg slike meldinger hadde jeg ikke blitt sjarmert ;)

Kan du ikke spørre om å se en kino sammen ? (Snakk med han på jobb om noen av de filmene som går nå, og finn ut hvem han interesserer seg for)

Det vil ikke bety "date" og du er ikke like sårbar, dere ser en film sammen som kollegaer, for begge har lyst å se den :)

Etter en eventuell kino sitter du nok igjen med en følelse om han er interessert i å finne på fler ting med deg :)

Lykke til, det er spennende, du må gjerne fortelle hvordan dette går fremover :)

Gjest Gjest_tussi_*
Skrevet

Jeg tror han ville benyttet sjansen med å svare deg på dem sms'en du sendte forrige helg om han var interessert.

Hilsen også forelsket i kollega.

Skrevet

Hva hvis du foreslår for ham + et par andre kolleger å gå på kino? Da blir det jo mindre skummelt fordi det ikke bare er ham + du får sjansen til å bli mer kjent med han utenfor jobb.

Skrevet
Hva hvis du foreslår for ham + et par andre kolleger å gå på kino? Da blir det jo mindre skummelt fordi det ikke bare er ham + du får sjansen til å bli mer kjent med han utenfor jobb.

det var ennå lurere :)

Skrevet
Jeg tror han ville benyttet sjansen med å svare deg på dem sms'en du sendte forrige helg om han var interessert.

Tenker den er teit, hva skal man svare??

Skrevet

Jo tenkte litt på det jeg og... Men samtidig så nevnte han jo meldingen da vi møttes igjen på mandagen.. Og det var jo ikke en melding som trengte et svar heller - men han kunne jo gjerne ha sendt noe tilbake også da... :fnise:

Er håpløs til å overanalysere alt...

Det å be han med ut osv er ikke så lett, da vi begge har barn fra tidligere forhold - mine bor fast hos meg og er hos pappa'n annen hver helg. Han har barn annenhver uke.. Så er ikke alltid like lett å få det til å gå opp :sjenert:

Ingen tips til hva jeg eventuelt kunne sendt på en sms da... Trenger jo ikke være noe sånt tull som jeg sendte sist...

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Jupp, det beste svaret du har fått så lang. Og - skynd deg - jo mer du tenker og tværer på dette jo mer opphøyer du denne forelskelsen din og du risikerer å tillegge ham evner og egenskaper som gjør at fallhøyden blir jævlig stor. Og det er dårlig gjort, ikke minst overfor ham. Kjappa på flicka!

Skrevet
Jupp, det beste svaret du har fått så lang. Og - skynd deg - jo mer du tenker og tværer på dette jo mer opphøyer du denne forelskelsen din og du risikerer å tillegge ham evner og egenskaper som gjør at fallhøyden blir jævlig stor. Og det er dårlig gjort, ikke minst overfor ham. Kjappa på flicka!

JA! Svelg redselen og usikkerheten, ta sats og la det stå til. Ikke noe å vente på. Hinting og strategier er ikke tingen nå, det blir utydelig. Dessuten blir det bare rotete for deg når du skal gå rundt og tolke hvert steg han tar. Sett på deg ditt mest strålende smil og be ham ut!

Skrevet

Himmel og hav! Hopp i det! Skummelt, ja, men det er jo sånn det er! Du må tørre å utlevere deg selv og ta en sjanse! Vil du noen vei så må du våge! Lykke til!

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet
Det er jo akkurat det jeg IKKE tør...

Den som intet våger... ;)

Skrevet

Endelig er helgen over :gjeiper:

Har egentlig tenkt jeg skal spørre han om han vil finne på noe til helgen... Men tror ikke jeg skal spørre om det allerede i morgen. Får vente til torsdag kanskje.. Høre om han skal noe, hvis ikke kanskje vi kan finne på noe... Litt sånn "hvis du ikke skal noe annet" Da blir det ikke så ille om han sier nei....

Men gleder meg VELDIG til å se han igjen :rødme: :rødme: :rødme: :rødme: :rødme: :rødme: :rødme: :rødme: :rødme: :rødme: :rødme:

:fnise:

Gjest Gjest_cola_*
Skrevet

Hva enn du gjør, ALDRI ALDRI ALDRI send en slik melding du gjorde til han noen gang igjen. er det noe som er turnoff og lite sjarmerende men bare harry, pinlig og ubehagelig og upassende, så er det slike "morsomme" meldinger som inkluderer seksuelt språk/griseprat med en såkalt "morsom" vri på slutten. Man blir rett og slett satt ut og man får liten lyst til å svare.

De er ikke morsomme og de gir et signal om at du ikke har grenser for hva som passer seg. Om man skal prøve å sjarmere en fyr, flørte, hinte osv, så burde du absolutt avstå fra å vise noen som helst grisete side av deg selv, inkludert tekstmelding språk.

Herregud, trodde folk hadde antenner nok til å forstå dette. Du dreit deg ut med den meldingen rett og slett, og ikke rart du ikke fikk svar. hva forventet du? "hehe" ? Han ble sikkert overrasket og nesten sjokkert over å få en så pinlig melding fa en jente han liksom skal se på som søt og nydelig, men som bare er harry, upassende og sleskete på mld..

nei, AVSTÅ fra slike mld i fremtiden og skaff deg antenner, ærlig talt.

Skrevet
Endelig er helgen over :gjeiper:

Har egentlig tenkt jeg skal spørre han om han vil finne på noe til helgen... Men tror ikke jeg skal spørre om det allerede i morgen. Får vente til torsdag kanskje.. Høre om han skal noe, hvis ikke kanskje vi kan finne på noe... Litt sånn "hvis du ikke skal noe annet" Da blir det ikke så ille om han sier nei....

Men gleder meg VELDIG til å se han igjen :rødme: :rødme: :rødme: :rødme: :rødme: :rødme: :rødme: :rødme: :rødme: :rødme: :rødme:

:fnise:

Lykke til og kos deg på jobben i dag ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...