Gjest TS Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 Føler meg litt dum som ikke forstår dette, selv etter mange timers klikking på nettet. Saken er at jeg har bestilt mobilt bredbånd både til tlf (iphone) og min bærbare pc. Bruker begge deler mye i jobben min (bedriftsabonnement hos telenor) og ønsker derfor nettilgang på tlf og pc hele tiden. Mottok nytt SIM kort til tlf min i går og ny PIN kode i dag. Så til spørsmålet: Hvordan virker dette egentlig på iphonen min? Jeg har tatt ut det gamle SIM kortet og satt inn det nye. Skal jeg gjøre noe mer? Jeg er fremdeles tilkoplet mitt trådløse hjemmenettverk, er dette normalt? Må jeg gjøre noen endringer på tlf innstillinger? Trenger jeg fremdeles det gamle SIM kortet mitt? Mobilt bredbånd på bærbar pc har jeg brukt tidligere. Regner derfor med at dette ordner seg uten problemer. Men - trenger jeg egentlig eget kort til mobilen eller kunne jeg bare koplet mobilen til pcen og deretter vært på nett? Kan legge til at jeg reiser en del pluss tilbringer mye tid i bilen til daglig. Etter å ha lest litt på ulike sider, virker det nesten som om jeg i stedet kunne koplet pc og tlf sammen?
TanteBrun Skrevet 24. februar 2010 #2 Skrevet 24. februar 2010 Jeg har ikke mobilt bredbånd, men jeg har siden jeg kjøpte iPhone hatt abonnement med fri nettbruk. Til tross for det bruker jeg de trådløse nettene jeg har/får tilgang til. Er jo mye raskere. Og det er vel helt normalt, tror jeg. Hvorfor vil du ikke at iPhone skal være tilkoblet til det trådløse når du først har det? Mobilt bredbånd er jo for de gangene man ikke har annet nett i nærheten? Og da vil det vel virke helt automatisk. Skal ikke slå på noe eller noe sånt, så vidt jeg kan se. Hvis du ikke vil være tilboblet ditt trådløse nettverk må du vel slette det fra iPhonens liste. Slik ser jeg det i alle fall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå