Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 Vi er samboere på 5. året, og vi har en sønn på 2,5 år sammen. VI er ikke forlovet, men har sagt at det skal jo bli bryllup - en gang. Han sier altså at han vil - men ikke er klar for det enda. Jeg har prøvd å ikke mase mer om det, men jeg synes det er merkelig at man kan ha barn sammen, men ikke være klar for bryllup. Hadde han sagt at han ikke ville gifte seg noen gang ever, da hadde jeg forstått og akseptert det. Men når vi allerede har en sønn sammen, som i mitt hode er mer forpliktende enn å gifte seg, så ser jeg ikke greia.. Bah, kanskje det bare er jeg som er utålmodig... Men hva tenker dere når noen sier de vil gifte seg, men ikke er klar for det enda, når man allerede lever som ektepar i realiteten, med barn, lån og hele greia...
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 24. februar 2010 #2 Skrevet 24. februar 2010 Vi er samboere på 5. året, og vi har en sønn på 2,5 år sammen. VI er ikke forlovet, men har sagt at det skal jo bli bryllup - en gang. Han sier altså at han vil - men ikke er klar for det enda. Jeg har prøvd å ikke mase mer om det, men jeg synes det er merkelig at man kan ha barn sammen, men ikke være klar for bryllup. Hadde han sagt at han ikke ville gifte seg noen gang ever, da hadde jeg forstått og akseptert det. Men når vi allerede har en sønn sammen, som i mitt hode er mer forpliktende enn å gifte seg, så ser jeg ikke greia.. Bah, kanskje det bare er jeg som er utålmodig... Men hva tenker dere når noen sier de vil gifte seg, men ikke er klar for det enda, når man allerede lever som ektepar i realiteten, med barn, lån og hele greia... Hvorfor skal han kjøpe kua når du har gir han melka gratis. Spol tiden tilbake 5 år, bli ikke sammen med han, men med en som vil gi deg det du ønsker, uten at du må gi han alt han vil ha. Hmm- nei det går jo ikke. Jaja-- gjort er gjort, og nå sitter skjegget i postkassa. Dette er hva feminsimen har gitt oss. Null sikkerhet, null moral, null forpliktelser, null ekte familieliv. For en fryd.
Gjest TS Skrevet 24. februar 2010 #3 Skrevet 24. februar 2010 Hvorfor skal han kjøpe kua når du har gir han melka gratis. Spol tiden tilbake 5 år, bli ikke sammen med han, men med en som vil gi deg det du ønsker, uten at du må gi han alt han vil ha. Hmm- nei det går jo ikke. Jaja-- gjort er gjort, og nå sitter skjegget i postkassa. Dette er hva feminsimen har gitt oss. Null sikkerhet, null moral, null forpliktelser, null ekte familieliv. For en fryd. Dette tror jeg er det særeste svaret jeg har fått her inne noen gang Det handler vel ikke om at jeg ikke får noe av det jeg vil, da har du misforstått Men takk for svar.
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2010 #4 Skrevet 24. februar 2010 Det kan ikke jeg skjønne heller TS. Det han gjør er jo bortimot å si at forholdet han lever i med deg er midlertidig og ikke verdt noe. Jeg tror jeg hadde forlangt en skikkelig forklaring. Uten hyl og skrik, trussler eller sånt følelsesgreier. Men en logisk forståelig forklaring.
Jade Skrevet 25. februar 2010 #5 Skrevet 25. februar 2010 Spør hva han venter på. Venter han på at han skal finne den rette? Finne ut om DU er den rette? Eller er det rett og slett det økonomiske? Det trenger ikke koste penger å gifte seg. Og man trenger ikke bli gubbe og kjerring som gror fast i sofaen selv om man gifter seg. Eneste forskjellen for dere, er et stort innhogg i økonomien, noen juridiske forskjeller, en fest, og en seremoni.
Gina_ Skrevet 25. februar 2010 #6 Skrevet 25. februar 2010 Kan det være det økonomiske? Kanskje han vil ha et stort og flott bryllup, og vil vente til penger er oppspart? Tror min tenker litt slik, vi har også vært sammen i 5 år men enda ikke forlovet... Han sier han vil vente til økonomien er på plass i alle fall.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2010 #7 Skrevet 26. februar 2010 Det kan ikke jeg skjønne heller TS. Det han gjør er jo bortimot å si at forholdet han lever i med deg er midlertidig og ikke verdt noe. Jeg tror jeg hadde forlangt en skikkelig forklaring. Uten hyl og skrik, trussler eller sånt følelsesgreier. Men en logisk forståelig forklaring. Hørt sånt vas da gitt! Jeg har vært samboer i 20 år og føler ikke at han lever med meg midlertidig og ikke syns jeg er verdt det fordi han ikke vil gifte seg! Menn tenker gjerne anderledes når det kommer til sånne ting. Det følger ofte mye pes med å gifte seg, sett fra mannens ståsted. Og de tenker nok ofte, som min, at vi bor jo sammen og er sammen allerede, så hvorfor er dette papiret nødvendig? Vi jenter har en tendens til å tenke...bryllup, rosenrød dag, jeg er prinsesse.....og så glemme det som kommer etterpå og som faktisk er det viktigste. Nemlig å klare å leve sammen!!
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2010 #8 Skrevet 26. februar 2010 Hørt sånt vas da gitt! Jeg har vært samboer i 20 år og føler ikke at han lever med meg midlertidig og ikke syns jeg er verdt det fordi han ikke vil gifte seg! Menn tenker gjerne anderledes når det kommer til sånne ting. Det følger ofte mye pes med å gifte seg, sett fra mannens ståsted. Og de tenker nok ofte, som min, at vi bor jo sammen og er sammen allerede, så hvorfor er dette papiret nødvendig? Vi jenter har en tendens til å tenke...bryllup, rosenrød dag, jeg er prinsesse.....og så glemme det som kommer etterpå og som faktisk er det viktigste. Nemlig å klare å leve sammen!! Hørt sånt vas at det er HAN som skal bestemme det alene! Det er viktig for TS å gifte seg. Men det er HAN som skal bestemme fordi han tenker "annerledes"? Døhhh... greit at du aldri fikk være brud, men ikke overfør bitterheten på andre.
Raven Emerald Skrevet 26. februar 2010 #9 Skrevet 26. februar 2010 Så klart det blir hans avgjørelse om de skal gifte seg, eller ikke! Man kan ikke kreve at forholdet skal gå et skritt lenger enn det den "vanskeligste" av dem ønsker. Det blir som om to venner skal inngå et mer forpliktende forhold, fordi den ene vil det, og "den andre kan ikke bestemme det alene!". Føler ikke mannen at bryllup er greia for ham, så får det bare være, iallefall en stund til. Så får damen heller smøre seg med den tålmodigheten som må til. Dersom det er viktig for henne hvem som er brudgom, så klart, noe vi jo får håpe. =P
Gjesten Skrevet 26. februar 2010 #10 Skrevet 26. februar 2010 Spør hva han venter på. Venter han på at han skal finne den rette? Finne ut om DU er den rette? Eller er det rett og slett det økonomiske? Det trenger ikke koste penger å gifte seg. Og man trenger ikke bli gubbe og kjerring som gror fast i sofaen selv om man gifter seg. Eneste forskjellen for dere, er et stort innhogg i økonomien, noen juridiske forskjeller, en fest, og en seremoni. + 1 Jeg mener det får være grenser for hvor lenge en kvinne skal vente, men jeg må egentlig si meg små-enig med det første svaret også. Du har gitt ham alt han ville fått i et ekteskap, det er jo i grunnen forståelig at han ikke vil låse seg mer fast, han har jo ingenting å tjene på det
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2010 #11 Skrevet 26. februar 2010 Hørt sånt vas at det er HAN som skal bestemme det alene! Det er viktig for TS å gifte seg. Men det er HAN som skal bestemme fordi han tenker "annerledes"? Døhhh... greit at du aldri fikk være brud, men ikke overfør bitterheten på andre. Nå sa vel ikke jeg noe om at jeg var bitter for det, lille venn. Brud har jeg også vært, bare ikke med han. Selvfølgelig blir det han som bestemmer det. Skulle vi prøvd oss på tvangsekteskap kanskje.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2010 #12 Skrevet 26. februar 2010 Hm.. Du kan jo, som nevnt over her, spør hva han venter på. Men du kan jo også spørre deg selv, hva er det jeg haster etter? Hva vil bli annerledes bare fordi dere gifter dere?
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2010 #13 Skrevet 26. februar 2010 Når dere allerede har fått barn - hvorfor mase om å gifte seg da? Du har jo allerede gitt ham barn uten å måtte binde seg (det er svært mange menn som lever av ekteskapsfoobi) og det blir litt dødt å begynne å snakke om det NÅ. En samboerkontrakt (som jeg regner med at dere har siden det er barn med i bildet) dekker stort sett det samme som de plikter og rettigheter ektefeller har. Det er egentlig ikke noe poeng i å gifte seg da, så jeg skjønner samboeren din godt, jeg.
Jade Skrevet 27. februar 2010 #14 Skrevet 27. februar 2010 Problemet er jo ikke at han ikke vil gifte seg. For det vil han jo. Men han sier til TS at han ikke er klar. Da er jo spørsmålet hva han venter på?
Gjesten Skrevet 27. februar 2010 #15 Skrevet 27. februar 2010 Problemet er jo ikke at han ikke vil gifte seg. For det vil han jo. Men han sier til TS at han ikke er klar. Da er jo spørsmålet hva han venter på? Men kan det ikke hende at han planlegger å si han ikke er klar for alltid? At det bare er lettere å si enn "jeg vil ikke gifte meg med deg"?
Jade Skrevet 27. februar 2010 #16 Skrevet 27. februar 2010 Jo, det er dessverre veldig sannsynlig :/ Men da får han jammen finne seg i at hun stiller spørsmål om hvorfor han ikke er klar nå.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2010 #17 Skrevet 27. februar 2010 Nå sa vel ikke jeg noe om at jeg var bitter for det, lille venn. Brud har jeg også vært, bare ikke med han. Selvfølgelig blir det han som bestemmer det. Skulle vi prøvd oss på tvangsekteskap kanskje. Jeg er ikke din lille venn. Og han bør opptre såpass voksent ovenfor TS at han hoster opp et svar som henger på greip.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå