Gjest virusfri? Skrevet 24. februar 2010 #1 Skrevet 24. februar 2010 Altså, jeg har vært så dum og fått virus på pc'n min. Jeg skulle absolutt se en episode av en serie, og prøvde da å finne en side hvor jeg kunne se den episoden gratis. Jeg trykket meg innpå noen linker, og før jeg visste ordet av det fikk jeg beskjed om at jeg hadde fått en trojaner på pc'n. Jeg har AVG innstallert på pc'n og kjørte det. Den fant et par trojanere og andre infiserte filer. Da fikk jeg beskjed om at hvis jeg valgte å fjerne trojaneren ville systemet krasje osv. Jeg kjørte AVG flere ganger, men det virket ikke som det ville fjerne viruset. Jeg lastet ned housecall og scannet på nytt. Den fjernet flere viruser/ infiserte filer (husker ikke helt hva det sto). Men jeg var fremdeles ikke sikker på om alle trojanerne var fjernet, så dermed kjørte jeg AVG antivirus i safemode. Etter scanningen sto det at den hadde funnet tre infisert filer/virus. Tror AVG fjernet den (det sto at de var "healed"). Etter dette har jeg ikke fått flere meldinger om at jeg har trojanere på pc'n, men jeg har en gnagende følelse av at viruset ikke er helt fjernet enda. (Synes pc'n kan virke litt treg noen ganger) Hva skal jeg gjøre? Hvordan vet jeg om det er fjernet fra pc'n min? Har kjørt AVG, anti-maleware og housecall mange ganger, men de finner ikke flere trojanere! AVG finner fortsatt en del "infections", men det kommer ikke opp noe på "threats" når jeg scanner, så da er vel de som er oppført på result/infections harmløse, eller? Jeg tørr ikke å logge inn på nettbank eller noenting i frykt av at passordene mine skal bli stjålet eller noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå